To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

Olecki

Pionier e-mobilności
Nie rozumiem porównania. Dystrybutor pokaże ile wlejesz tak samo jak ładowarka pokaże ile energii dała. Nie było dla mnie oczywiste, że komputer auta wlicza do średniego spalania paliwo zużyte przez webasto, gdyż nie wlicza zużycia na podstawie ubytku w baku.
Webasto jest o tyle łatwe do wliczenia w zużycie że spalanie na godzinę pracy jest w zasadzie niezmienne, znając czas ile pracowało komputer wie ile paliwa zużyło.
Natomiast pewnie nikt nie czepiał by się tych danych na tablecie Tesli gdyby jej użytkownicy (a w pewnym stopniu i sama Tesla) nie próbowali porównywać tego do danych innych producentów gdzie absolutnym standardem jest liczenie całej zużytej energii. Trzeba po prostu porównywać 'apples to apples' a nie dane z dupy z całościowym zużyciem energii przez samochód.
 

paradox

Pionier e-mobilności
ALE TO ŻE TESLA POKAZUJE ZUŻYCIE W TRAKCIE JAZDY NA EKRANIE ZAMIAST CAŁKOWITEGO TO JAK TO TAK?
a tak to. może ty jesteś rozrzutny ale większość użytkowników, żeby zaoszczędzić, władowała kilkadziesiąt kapci w PV na dach i doskonale wszystko liczą, każdy miesiąc, każdy dzień. i co byś powiedział na info, że jednak dane z falownika podają tylko "idealne" wartości i utwierdzają cię codziennie w przekonaniu o słuszności wyboru i zaoszczędzonych pieniądzach? I JAK TO TAK? może jednak właściciele Tesli żyją w Matrixie Elona pomimo, że im jeszcze matrixów nie włączył ? :)
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
a tak to. może ty jesteś rozrzutny ale większość użytkowników, żeby zaoszczędzić, władowała kilkadziesiąt kapci w PV na dach i doskonale wszystko liczą, każdy miesiąc, każdy dzień. i co byś powiedział na info, że jednak dane z falownika podają tylko "idealne" wartości i utwierdzają cię codziennie w przekonaniu o słuszności wyboru i zaoszczędzonych pieniądzach? I JAK TO TAK? może jednak właściciele Tesli żyją w Matrixie Elona pomimo, że im jeszcze matrixów nie włączył ? :)
Niektórzy wolą żyć w matrixie.

Tesla jest oszczędna, jest wydajna. Ma dobrą i przemyślaną technologię. Ma też parę złych rozwiązań.
Jednak to z pokazywaniem zużycia tylko samego drive nie skatalogował bym do złych. To jest zagrywka PR-owa. Jak widać bardzo skuteczna. Przewaga dzięki technice jest znacznie wyraźniejsza niż w rzeczywistości jest.
I ta taktyka jako tako działa tylko dopóki nie znajdzie się lepsza konkurencja. A czy się znajdzie? Chyba nie prędko.
 

lvlthn

Posiadacz elektryka
Auto przejechało 1000km. Z sieci pobrałem 250kW. Średnie zużycie 25kW/100km. Proste jak but.
Ja mierze zużycie energii przez pojazd, a nie wyimaginowaną wydajność energetyczną w odfiltrowanych warunkach (tryb drive). Na cholerę mi wydajność energetyczna auta wcześniej przygotowanego (rozgrzanego) do jazdy kiedy chce to porównać np. z kosztami użytkowania ICE w tych samych warunkach.
To tak nie działa!


To że ładowarka zużyje(na fakturze) 250kWh/1000km w NIE oznacza że auto zużyło tyle samo. Konwersja energii AC->DC jest z pewną stratą, dodatkowo trzeba liczyć pewną kwotę energii na ogrzanie baterii, pracę pomp wody, zużycie energii przez BMS, MCU, AP itd. itp.

Zmienne są duże, bo wystarczy że masz zimny, nieocieplony garaż i są już straty energii na dogrzanie baterii.


Ten temat, to dobre źródełko stereotypów, mitomanii i stronniczości.

Zamiast bazować na faktach, bazujemy na przypuszczeniach, domysłach i pseudodziennikarzach.


Ile z was chociaż pokusiło się porównać dane płynące z canbusa vs api tesli(np. aplikacja tesli) vs wyświetlane dane w MCU?

Ok, dobra, zostawmy teslę, KTOKOLWIEK sprawdzał jak to jest w innych markach na canbusie? np. w VW?
Mnie o to nie pytajcie, ja bazuję na faktach.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Można powiedzieć "Moje auto u mnie w Kołobrzegu, pali 25 kWh / 100km. Nawet jesli powiemy :że to " średnio w ciągu roku".
Co nie oznacza, że to samo auto będzie tyle paliło u Ryśka z Mławy.
A nawet jak ja się tam przeprowadzę to też będzie inaczej .
Nie mówię nawet o drastycznej zmianie miejsca zamieszkania ( inny kraj klimat, itp).

Krótkie testy dają tylko obraz w danej chwili i dla tego wycinka . Dlatego takie dane ale mało realne, jakimi są w WLTP, służą do porównań. Niewiele one jednak mają wspólnego z realiami codziennej eksploatacji.
Niemniej są bardziej obiektywne dla np. dokonania wyboru pod wzgledem zużycia energii .

Dobrze jest liczyć to w długim odcinku czasu. Nie mamy tu csłabego, rozwodnionego" prądu czy jego rodzaju zależnego od producenta, jak to bywa w paliwach płynnych, ale mamy większy wpływ innych czynników wynikających z tej technologii.
Pogoda i temperatury ogoczenia wpływają podobnie, ale jest wiele innych różnic w/w.
Dlatego tylko na początku się to porównuje do ICE, potem już to nie ma tak istotnego zaczenia.
Przywykamy do innych kryteriów.
Porównam to z gotowaniem na gazie, lub zwykłej kuchence elektrycznej czy indukcyjnej .
Na wszystkich ugotujemy, ale na każdej proces przebiega inaczej, czas i komfort gotowania jest inny. A i koszty i obsługa się różnią .
Cel jest zawsze ten sam. I każdy to ocenia inaczej i ma ma swoje niuanse w gotowaniu

Można dzielić włos czworo.
 
Last edited:

Olecki

Pionier e-mobilności
Ile z was chociaż pokusiło się porównać dane płynące z canbusa vs api tesli(np. aplikacja tesli) vs wyświetlane dane w MCU?

Ok, dobra, zostawmy teslę, KTOKOLWIEK sprawdzał jak to jest w innych markach na canbusie? np. w VW?
Mnie o to nie pytajcie, ja bazuję na faktach.
Ja pobierałem takie dane i już o tym pisałem na tym forum. Kia zapisuje m.in. informacje : Energy AC (ilość kWh załadowanych do baterii poprzez ładowanie AC); Energy DC (ilość kWh załadowanych do baterii poprzez ładowanie DC); Energy combined (suma obu poprzednich). Zużycie energii z dłuższego okresu liczone jest Energy combined / ODO (przebieg). Dla krótkiej jazdy system bierze energię zużytą od ostatniego wybudzenia pojazdu / przebieg od wybudzenia. Jeśli np. po jeździe zatrzymam się, wrzucę Park ale siedzę w samochodzie to widzę jak powoli zużycie z ostatniej trasy idzie do góry. Tak więc do zużycia liczone jest absolutnie wszystko związane z zużyciem energii, czy to podczas jazdy czy na postoju, u mnie od początku użytkowania to w tej chwili 15,4 kWh/100 km. Strat na ładowarce samochód nie może wliczyć bo nie dostaje takiej informacji, to już może zrobić użytkownik porównując np. ilość przyjętej energii przez samochód ze wskazaniami z licznika przed ładowarką.
Z tego co wiem wszyscy (albo prawie wszyscy) producenci liczą dokładnie tak samo, tylko Tesla przedstawia jakieś hocki-klocki żeby lepiej to wyglądało.
 

lvlthn

Posiadacz elektryka
Ja pobierałem takie dane i już o tym pisałem na tym forum. Kia zapisuje m.in. informacje : Energy AC (ilość kWh załadowanych do baterii poprzez ładowanie AC); Energy DC (ilość kWh załadowanych do baterii poprzez ładowanie DC); Energy combined (suma obu poprzednich). Zużycie energii z dłuższego okresu liczone jest Energy combined / ODO (przebieg). Dla krótkiej jazdy system bierze energię zużytą od ostatniego wybudzenia pojazdu / przebieg od wybudzenia. Jeśli np. po jeździe zatrzymam się, wrzucę Park ale siedzę w samochodzie to widzę jak powoli zużycie z ostatniej trasy idzie do góry. Tak więc do zużycia liczone jest absolutnie wszystko związane z zużyciem energii, czy to podczas jazdy czy na postoju, u mnie od początku użytkowania to w tej chwili 15,4 kWh/100 km. Strat na ładowarce samochód nie może wliczyć bo nie dostaje takiej informacji, to już może zrobić użytkownik porównując np. ilość przyjętej energii przez samochód ze wskazaniami z licznika przed ładowarką.
Z tego co wiem wszyscy (albo prawie wszyscy) producenci liczą dokładnie tak samo, tylko Tesla przedstawia jakieś hocki-klocki żeby lepiej to wyglądało.
Nadal są to niekompletne dane/za mało do wiarygodnego porównania.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Nadal są to niekompletne dane/za mało do wiarygodnego porównania.
Czego Ci brakuje? Jutro podłącze dongla pod OBD i odczytam dane. Nawet do końca nie wiem co tam do końca jeszcze jest bo używałem może 30 parametrów z kilkuset dostępnych.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
To tak nie działa!


To że ładowarka zużyje(na fakturze) 250kWh/1000km w NIE oznacza że auto zużyło tyle samo. Konwersja energii AC->DC jest z pewną stratą, dodatkowo trzeba liczyć pewną kwotę energii na ogrzanie baterii, pracę pomp wody, zużycie energii przez BMS, MCU, AP itd. itp.

Zmienne są duże, bo wystarczy że masz zimny, nieocieplony garaż i są już straty energii na dogrzanie baterii.


Ten temat, to dobre źródełko stereotypów, mitomanii i stronniczości.

Zamiast bazować na faktach, bazujemy na przypuszczeniach, domysłach i pseudodziennikarzach.


Ile z was chociaż pokusiło się porównać dane płynące z canbusa vs api tesli(np. aplikacja tesli) vs wyświetlane dane w MCU?

Ok, dobra, zostawmy teslę, KTOKOLWIEK sprawdzał jak to jest w innych markach na canbusie? np. w VW?
Mnie o to nie pytajcie, ja bazuję na faktach.
Ale co mnie interesuje, że ta technologia tak ma, traci energie na konwersji AC/DC.
Ale ja ****a za to płacę, jak mogę tego nie policzyć, gadka jak z...... nie będe komentował.
Chyba kolega lepiej nie mógł opisać, z licznika zewnętrznego poszło 250kwh, przejechal 1000km.
Jak to lepiej podać, napisać że grzanie baterii i wnętrza z kabla to nie liczy się, bo ta technologia tak ma?
 
Top