To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

Michal

Moderator
Dopisałem jeszcze kilka spostrzeżeń w poście powyżej, bo to jest jeszcze większa komedia niż myślałem:

  • Na koniec jeszcze jeśli chodzi o porównanie ile auto pobrało z ładowarki i jak długo się ładowało. Gość mówi, że Tesla miała ustawiony limit 80% i zatrzymała się, a później włączył od nowa ładowanie i dobił do 98%. Zatem mamy tutaj tak naprawdę dwa razy start ładowania, więc pewnie dwa razy podgrzewania baterii do wyższych temperatur, bo może być tak, że startując ładowanie przy 68% Tesli grzeje do powiedzmy 40C, a startując przy 80% grzeje do 45C - nie wiadomo. No niestety znowu "przypadkiem" mu wyszło, że tesla gorsza :p
  • Następnie twierdzi, że Tesla nie podgrzewała baterii do takiego ładowania, bo było 10C i słonecznie 🤦‍♂, i nawet "słyszał wiatrak", więc auto chyba chłodziło baterię - bo przecież w głowie tego człowieka wiatrak nie chodzi przy grzaniu... Ehhh... Tak to jest jak się nie ma pojęcia o pompie ciepła, a próbuje się wymądrzać...
  • Do tego, na czas ładowania, zostawił włączone ogrzewanie w TM3 i jeszcze 10 minut po zatrzymaniu ładowania, ale nie w ID7, bo "zapomniał" zamknąć drzwi - no pech prześladuje tego gościa... w sumie 45 minut
  • Twierdzi też, że ID7 ładowało się przez 19 minut 50-80%, a Tesla 34 minuty, ale 68-80% i później jeszcze 80%-98%... Zsumował te czasy? Odjął czas pomiędzy? Nie wiadomo... No pech znowu prześladuje Teslę :p
 

eimi

Posiadacz elektryka
To zupełnie NIC nie znaczy jeśli chodzi o zużycie auta i jego wydajność energetyczną
Auto przejechało 1000km. Z sieci pobrałem 250kW. Średnie zużycie 25kW/100km. Proste jak but.
Ja mierze zużycie energii przez pojazd, a nie wyimaginowaną wydajność energetyczną w odfiltrowanych warunkach (tryb drive). Na cholerę mi wydajność energetyczna auta wcześniej przygotowanego (rozgrzanego) do jazdy kiedy chce to porównać np. z kosztami użytkowania ICE w tych samych warunkach.
 

eimi

Posiadacz elektryka
Webasto wlicza do średniego spalania?
Oczywiście. A to jak tankuje ICE to dystrybutor da mi gratis trochę paliwa na to co poszło na webasto?
Albo czy muszę włączyć wcześniej webasto żeby pobór paliwa ze zbiornika był bardziej efektywny?
Albo czy webasto musi się samo włączać co jakiś czas żeby temperatura zbiornika paliwa za bardzo nie spadła jak auto stoi pod chmurką? Mógłbym tak wymieniać dalej.

Dlaczego Tesla mi pokazuje zupełnie inne zużycie energii jak ją najpierw nagrzeje a potem ruszę w porównaniu do tego jak ruszę ją bez nagrzewania i będę grzał w trakcie jazdy? Jakoś inne EV z którymi miałem styczność potrafią wyświetlić realne zużycie (np. Renault, Mercedes).

Temat ma już 10 stron, myślę że większość już sobie wyjaśniła i zrozumiała że jest to jawna manipulacja ze strony Tesli.

Manipulacja którą @Pabloss powiela wrzucając zdjęcie z tripa i chwaląc się ile mu tesla energii zużyła przez zimę.

Możemy wielbić Teslę za wiele rzeczy, ale bądźmy też krytyczni i nie patrzmy przez różowe okulary.
 
Last edited:

Olecki

Pionier e-mobilności
Webasto wlicza do średniego spalania?
Volvo wlicza. Natomiast to co jest najbardziej idiotyczne w metodzie liczenia zużycia energii według Tesli - jeśli nagrzeje się niepodpięty samochód na parkingu zdalnie nie wlicza do zużycia energii. Jeśli wejdę do samochodu i nagrzeję go w trybie Park nie wlicza. Jeśli wejdę do samochodu, ruszę i grzeję kabinę w czasie jazdy - wlicza. Zero logiki i konsekwencji. Równie dobrze z liczenia zużycia energii powinno być w takim razie wyłączone dogrzewanie baterii w drodze do ładowarki bo nie jest to związane z jazdą tylko ładowaniem...
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Auto przejechało 1000km. Z sieci pobrałem 250kW. Średnie zużycie 25kW/100km. Proste jak but.
Ja mierze zużycie energii przez pojazd, a nie wyimaginowaną wydajność energetyczną w odfiltrowanych warunkach (tryb drive). Na cholerę mi wydajność energetyczna auta wcześniej przygotowanego (rozgrzanego) do jazdy kiedy chce to porównać np. z kosztami użytkowania ICE w tych samych warunkach.
w końcu napisane bez pierdolenia i powielania wskazań na tablecie, a przy okazji jaaki to % rozbieżności?
 

eimi

Posiadacz elektryka
Volvo wlicza. Natomiast to co jest najbardziej idiotyczne w metodzie liczenia zużycia energii według Tesli - jeśli nagrzeje się niepodpięty samochód na parkingu zdalnie nie wlicza do zużycia energii. Jeśli wejdę do samochodu i nagrzeję go w trybie Park nie wlicza. Jeśli wejdę do samochodu, ruszę i grzeję kabinę w czasie jazdy - wlicza. Zero logiki i konsekwencji. Równie dobrze z liczenia zużycia energii powinno być w takim razie wyłączone dogrzewanie baterii w drodze do ładowarki bo nie jest to związane z jazdą tylko ładowaniem...
Sedno problemu i całej dyskusji.
Logika jest gdzieś indziej - $$$, PR i wskaźniki sprzedaży.

w końcu napisane bez pierdolenia i powielania wskazań na tablecie, a przy okazji jaaki to % rozbieżności?

U mnie po kilku tys. km zimą realne to 25kW, na tripie 17kW. Różnica +47%.
Tesla użytkowana 80% w mieście, w domu garażowana, w pracy pod chmurką.
Latem jeszcze nie wiem, pewnie będzie sporo mniej.
 
Top