To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

Michal

Moderator
U mnie po kilku tys. km zimą realne to 25kW, na tripie 17kW. Różnica +47%.
Wartownik włączony? Ile godzin dziennie średnio?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
tablet | statystyki ładowania w aplikacji | licznik w ładowarce (kWh/100km)
zima:
23,131,033,3
wiosna-lato:
18,824,627,3

auto niegarażowane.

Bo nie liczy się przeznaczenie energii ale kiedy jest zużywana. W trybie Park nie liczy do podroży. Ja uwazam że to podejście jest logiczne i słuszne. Niesłuszne jest posiłkowanie się danymi z tabletu przy ocenie ile rocznie nas kosztuje energią do auta.
 

eimi

Posiadacz elektryka
Wartownik włączony? Ile godzin dziennie średnio?
Pod pracą przestałem włączać po pierwszym tygodniu, bo za dużo szło prądu na to (ok 0.4kw na godzinę). Teraz włączam sporadycznie, głównie na godzinę-dwie pod hipermarketami.

Najwięcej energii bokiem ucieka zimą na krótkich odcinkach.

Dodam że jak użytkowałem megane e-tech to zużycie też miałem 25kW, a na tripie około 23kW (pozostałe 2kW to pewnie straty na samym ładowaniu po stronie ładowarki). Więc uważam że jak się chce, to można nie robić użytkownika w ciula.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
A to jak tankuje ICE to dystrybutor da mi gratis trochę paliwa na to co poszło na webasto?
Nie rozumiem porównania. Dystrybutor pokaże ile wlejesz tak samo jak ładowarka pokaże ile energii dała. Nie było dla mnie oczywiste, że komputer auta wlicza do średniego spalania paliwo zużyte przez webasto, gdyż nie wlicza zużycia na podstawie ubytku w baku.
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Jakie warto robić? Niemiarodajne i w innych warunkach? To się wtedy nie nazywa "test", tylko "porównanie z dupy". Można równie dobrze nasrać jeszcze na szybę i twierdzić, że czyste.

Aha i tak, jest się o co wściekać jak taki materiał trafia później do 17 000 użytkowników YT i nawet osoby z doświadczeniem jak tutaj @cooler, są przez taki film oszukiwane, że to jest fair "test", chociaż nie jest..
Nie, lepiej porównywać dane z komputera pokładowego różnych aut i producentów.

Tak. Trzeba robić takie testy ktore beda mierzyć zuzycie tak jak nalezy.
Tak jak napisałem wcześniej.

Tesla nie jest obiektywna w tej materii. Podaje dane nie pelne. Im bardziej auto jest użytkowane "indywidualnie" tym roznica się wyostrza.

Inna sprawa, że ktoś miał posmarowane od VW to temat na inny post.

Ja chcial bym takie rzetelne porównania. Zamiast screen z kompa z jakąś tam wartością.
 

Kszychu

Posiadacz elektryka
Całkowita racja. Przecież większość posiadaczy elektryków w szczególności Tesli kupiła samochód m.in dla oszczędności :)
Nie ma to jak kupić elektryka dla oszczędności, oczywiście w wysokiej wersji na daleki zasięg, bo w końcu raz w roku jade na wakacje nad polskim morzem więc ten zasięg WLTP 600+ musi być. Oczywiście ładowanie po drodze na Ionity, bo szybkie, a na codzień ładowanie na greenway, bo SuC w okolicy nie ma. A w sumie nie mam gniazdka. ALE TO ŻE TESLA POKAZUJE ZUŻYCIE W TRAKCIE JAZDY NA EKRANIE ZAMIAST CAŁKOWITEGO TO JAK TO TAK?
 

prebek

Fachowiec
jako nowy użytkownik elektryka (ale nie Tesli), ale z zamiłowania kierowca, od zawsze się jarałem między innymi "spalaniem" - całe życie z samochodami robiłem tabelki zapisywałem spalania .....
Do sedna : po rozpoczęciu przygody z elektrykiem, tez zapisywałem zużycie - spalanie.
W BMW nie mniej więcej zgadza to co pokaże licznik z tym co przyjdzie na fakturze za prąd ( bo akurat ładowałem tylko na szybkich ładowarkach)
Elektryk jest mocno zależny od zewnętrznych warunków (to co zauważyłem na do tej pory przejechanych nie całych 3000 km)
No czyli BMW i4 na tym odcinku (około 3000km ) pokazuje średnie zużycie w okolicach 22,4 kWh/100km
z faktur wynika że to jest mniej więcej poprawne wyliczenie.
A poszczególne jazdy też nie mniej więcej zgadzają z tym co pokazie "komputerek"

Mam jeszcze na stanie Pługina BMW X5 a ten znowu w trybie czysto elektrycznym ma "spalanie" około 30 kWh/100km ale w trybie hybrydowym ogólnie po mieście po dziwnych przeliczeniach mi wychodzi około 7 litrów noPb paliwa / 100km co jak na taką krowę jest ładny wynik.
W trasie krowa przepala (razem z prądem z gniazdka po przeliczeniach) około 9l /100
A w trasie po rozładowaniu akumulatorka zżera około 12 literków (ale tu mówię o niemieckiej autostradzie) ;)
 
Top