To w końcu ekran dotykowy dobry czy jednak guziki lepsze?

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Od 10 lat czytam na autoblogu że ekran dotykowy jest beznadziejny a teraz co? Zmiana frontu? Przecież Tesla nie zapłaciła na pewno !
 

Attachments

  • IMG_0705.png
    IMG_0705.png
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 145

zlp

Pionier e-mobilności
Nie skomentuję, bo mogę rozzłościć niektórych właścicieli Tesli ;)
Nie mam pojęcia czym.
Akurat w Tesli uważam rozwiązanie wycieraczek za bardzo dobre. Przynajmniej w moim modelu.

Klima i ogrzewanie foteli też jest dość dobrze rozwiązane, duży panel na szerokość całego ekranu, duże wirtualne przyciski. Nie jest najgorzej, ale bez oderwania wzroku od drogi tego nie zrobię. Z fizycznymi też muszę oderwać wzrok. Dla mnie bez różnicy, jeśli porównam Teslę i WV Multivan.

Światła?
Ustawiłem na auto i nie było potrzeby zmiany. Więc moja odpowiedź brzmi: Nie wiem :)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Problem jest taki ze poza Tesla nie znam producenta ktory ma dobrze ogarniete opcje w ekranie dotykowym

Ten ekran zraził mnie do Tesli już na pierwszej jeździe próbnej......
Do jej końca nie ogarnąłem działania kierunków i wycieraczek.
Drugi raz spróbuję, jak zrobią mechaniczne dźwignie, tj. takie, które pozostają przełączone tak długo jak kierunki migają.....
- tacy niech nadal robia guziki
I nie tylko tacy.
Teraz po Tesli jezdze KIA i coz, wajchy pokretla jak w starej unitrze,
To plus.
Poprzednie wersje miały w zamian haptyczne przyciski - działało to gorzej.

Jak kupowałem Ioniqa jeździłem też nowszą wersją (N), która też dostała już te pokrętła na kierownicy - było dużo lepiej i wygodniej ich używać.
producent czesc guzikow od klimy zrobil przyciskami, czesc dotykowo,
Tak - to błąd, powinny być fizyczne przyciski, a najlepiej pokrętło, przynajmniej to do ustawiania temperatury.
 

marcin19

Nowy na Forum
Dzięki za odpowiedź, opiszę jak to wygląda u mnie:
1. grzanie pupy - włącza się samo (nigdy nie potrzebowałem celowo włączać), wyłącza się również samo jak już ciepło
2. tak, zawsze włącza światła mijania, mam wrażenie że częściej niż innych marek które mijam a jadą na dziennych
3. wycieraczki na auto działają w 75% przypadków, jak nie działają to wymuszam z przycisku
4. grzanie kierownicy włącza i wyłącza się samo
5. auto hold jest zawsze, zwłaszcza przy one pedal
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Tak - to błąd, powinny być fizyczne przyciski, a najlepiej pokrętło, przynajmniej to do ustawiania temperatury.
A po co? Bez odrywania wzroku od jezdni naciskam prawy przycisk na kierownicy i mówię "zimno mi" albo "gorąco mi" i samo się ustawia tak jak trzeba.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Ekranu tym bardziej.
Przy np. godzinnej jeździe próbnej czasu nie wystarczy nawet na ogarnięcie podstawowych funkcji ekranowych, jeśli przycisków w ogóle nie ma...
Miałem na weekend KIA EV6. Wycieraczki również początkowo były zagadką. Przycisków jak w samolocie, teoretycznie to fajnie, ale w praktyce trzeba się ich uczyć, podobnie jak ekranu.
Fajne przyciski dwu funkcyjne, ale poniżej nieszczęśliwie umieszczone przyciski chyba grzania foteli. Włączając klimatyzację, włączałem również grzanie foteli.
Tesla mnie przeraziła brakiem przycisków i pokręteł, ale po pół roku siadam jak do Meleksa i jadę niczego nie ruszając. Tryb auto działa zupełnie dobrze. A jak już potrzebuję coś zmienić, to też nie ma żadnego problemu. Owszem, trzeba się nauczyć nowych rzeczy, podobnie jak przycisków w każdym nowym samochodzie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
A po co? Bez odrywania wzroku od jezdni naciskam prawy przycisk na kierownicy i mówię "zimno mi" albo "gorąco mi" i samo się ustawia tak jak trzeba.
Ale czy obecność przycisku jakoś "wyłącza" możliwość sterowania paszczowo? Masz dodatkową opcję, tyle.
Ale odpowiadając na pytanie: bo 4 osoby na pokładzie śpią i nie chcę ich obudzić. Albo - wprost przeciwnie - rozmawiamy o czymś i ostatnie co chcę robić to: "UWAGA! teraz cisza, bo będę zmieniał temperaturę w aucie". Różne są scenariusze i mając dedykowany przycisk (którego mogę ale nie muszę używać) to jest po prostu wygodniejsze w pewnych scenariuszach.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Ekran jest ok, ale nawet w tesli sa za male pola do wciskania. Nie da sie tak szybko na wyboistej drodze zmienic ustawienia wycieraczek czy szybko wlaczyc przeciwmgielnego. Za male te pola robia.
Wszystkie funkcje wycieraczek w Twojej tesli (M3'21) można ustawiać z manetki/pokrętła. Nie wiem, czy da się tak w highlandzie.

Przeciwmgielne od jakiegoś czasu można dużo łatwiej włączyć - są większe przyciski na pierwszej stronie menu
 

vwir

Pionier e-mobilności
grzanie pupy - włącza się samo (nigdy nie potrzebowałem celowo włączać), wyłącza się również samo jak już ciepło
Zawsze można sobie wmawiać, że "na automatycznym ustawieniu jest dobrze". Ale z własnego doświadczenia wiem, że na przykład granica kiedy ogrzewanie pupy jest akceptowalne dla mnie a nie jest akceptowalne dla mojej żony (ona woli zdecydowanie dłuższe i mocniejsze ogrzewanie) powoduje, że średnio wierzę w to co mówisz. Chyba, że auto jeszcze płeć i preferencje rozpoznaje.

tak, zawsze włącza światła mijania, mam wrażenie że częściej niż innych marek które mijam a jadą na dziennych

We mgle? Pozwól, że znowu Ci nie uwierzę. Tym bardziej, że instrukcja nie zgadza się z tym co piszesz:
Światła zewnętrzne (reflektory, światła tylne, światła pozycyjne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej) działają zawsze w trybie Auto po każdym włączeniu zasilania pojazdu Model 3. W trybie Auto światła zewnętrzne włączają się automatycznie, gdy pojazd znajduje się w słabo oświetlonym miejscu. Ustawienie to można zmienić, ale podczas kolejnej jazdy światła zawsze powracają do ustawienia Auto.
UWAGA
Tylne światła są wyłączone, gdy światła do jazdy dziennej są włączone. Należy upewnić się, że światła tylne są włączone w warunkach słabej widoczności (na przykład, gdy jest ciemno, występuje mgła, zaśnieżenie lub droga jest mokra itp.) Zlekceważenie tej czynności może spowodować szkody lub poważne obrażenia ciała.

Ostrzeżenie
Gdy podróż odbywa się w warunkach słabego oświetlenia, należy się upewnić, że reflektory są zawsze włączone. W przeciwnym razie może dojść do zderzenia.
A tutaj filmik, gdybyś nie wierzył:
https://www.reddit.com/r/TeslaModel3/comments/11f02kl

wycieraczki na auto działają w 75% przypadków, jak nie działają to wymuszam z przycisku
Czyli "prawie" nie potrzeba przycisku ;)

grzanie kierownicy włącza i wyłącza się samo
Uwaga dokładnie jak przy fotelach.
 

marcin19

Nowy na Forum
@vwir dzięki za odpowiedź, ale widzisz mi tryb auto zawsze działał tak jakbym chciał, nigdy nie ingerowałęm, dzisiaj okolice 0, wsiadam, temperatura 22,5 resztę auto robi za mnie (kierownica i fotel),
w zeszłym tygodniu mgła była niesamowita, światła mijania od razu się załączyły, oczywiście masz prawo mi nie wierzyć

wycieraczki to tak jak mówisz, przycisk potrzebny, ale mam go na kierownicy, ekran tutaj nie potrzebny
 
Top