toyota walczy dalej

p0li

Pionier e-mobilności
dzis obejzalem ciekawy material o pracach toyoty nad skonstruowaniem taniego kitu do przrobek normalnych ICE na zalilanie wodorowe - cos podobnego do instalacji lpg
prace sa juz zaawansowane i kosztowo (moje szacunki) jest to 10x tansze niz pelna przerobka z ogniwem paliwowym i silnikiem elektrycznym
gdy osiagna cel - bedzie mozna dosc latwo przerobic spaliniaka na wodorowca - i jezdzic moze nie cicho ale ekologicznei

i strasznie mi sie to podoba :)

 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
To trochę tak, jakby powiedzieć, że ważniejsza jest wygoda wykonywania przelewów, niż poziom prowizji banku za tą usługę. W mojej opinii kwestią indywidualną jest, jaki jest to poziom. Jeden obruszy się przy 2%, inny przy 10%, ale 50% to już nikt chyba nie powie, że jest to akceptowalny poziom.
To nie tak, sprawność procesu jest bardzo ważna teraz gdy jedziemy z energia na styk. Obecnie wazne są koszty magazynowania energi ale też sprawność z jaką z niej korzystamy. Skoro energia jest droga i nie mamy jej nadmiaru to ta sprawnosc obecnie jest ważniejsza

W przyszłości (jeśli energia ma być zielona) to energi będzie prawie ze "na styk" zimną nocą, ale w słoneczne i wietrzne letnie dni będzie jej tak duzy nadmiar ze trzeba to będzie dosłownie utylizowac bez pożytku. W takiej sytuacji sprawnosc procesu majacego zamienic prąd w amoniak przestaje mieć znaczenie.
Natomiast koszty magazynowania będą jeszcze ważniejsze niz są dziś bo tej energii do zmagazynowania będzie dużo i dzieki dużym magazynom nie będziemy sie bać zimnych bezwietrznych nocy.
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Poza tym chciałabyś magazyn amoniaku tam gdzie mieszkasz?
Pewnie ze nie, ale mam nadzieje ze amoniak stosowany jak medium do przechowywania energii będzie stosowany tylko przy dużych zakładach przemysłowych i dzięki temu przechowywany w dużej odległosci od mieszkań i domów.
Stosowanie czy to amoniaku czy wodoru do napędzania samochodów wymusza używanie tych gazów w centrach miast i dla mnie to nieporozumienie i w jednym i drugim przypadku.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
no widzoisz - a jaskolki cwierkaja ze bedzie i to coraz wiecej
wiatraki i panele buduje sie caly czas, dojda atomowki ktorych nie mozna wylaczyc w 5 minut i problem z nadwyzkami bedzie rosl
Chcesz mi powiedzieć, że inne elektrownie się wyłącza w 5 minut? Sugerujesz publice jakieś herezje.
Blok elektrowni wyłączany jest tylko na czas remontu w innych przypadkach "kręci" się non stop. Nie ma znaczenia czy to węgiel czy atom...
 

Norbert

Posiadacz elektryka
ojej - za 15 lat 150 tys to beda dwie kajzerki kosztowac
a co do samych zbiornikow - dostal cene z ASO na dzisiaj, zapytaj w tesli, vweju czy w fordzie ile kosztuje dzis bateria z wymiana - i nie omieszkaj podac to tutaj
Kosztuje np. niecałe 50k do TM3. Na forum jest przykład.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Chcesz mi powiedzieć, że inne elektrownie się wyłącza w 5 minut? Sugerujesz publice jakieś herezje.
Blok elektrowni wyłączany jest tylko na czas remontu w innych przypadkach "kręci" się non stop. Nie ma znaczenia czy to węgiel czy atom...
Co widać w Polsce. Jak jest nadwyżka oze, to wyłączamy oze.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
dziennie produkujesz nawet 50kWh, dobry miesiac to sporo ponad 1000 kWh (1MWh) jak chcesz zuzyc w ciagu mies/lub zmagazynowac na zime ponad 1MWh? ten magazyn 10-20kWh zapelnisz w pare h, a gdzie nastepne dni/godziny? no chyba, ze faktycznie "zjadasz" te 50kWh przez 24h
Niestety z PV jest tak, że zimą będą niedobory czyli potrzebny jest duży magazyn, z kolei latem prądu jest za dużo - czyli potrzebny jest jeszcze większy magazyn :D
Co do zasady - interesuje nas głównie, zapotrzebowanie w okresie podwyższonego zużycia czyli ogrzewanie itp. Latem kiedy prądu jest zbyt wiele można go puszczać z "dymem" bez żalu.
 
Top