Zainspirowany wątkiem w którym ktoś boi się ładować na SuC [kilk] postanowiłem napisać post o mojej historii ładowań na superchargerach.
Może na początek kilka zasad ładowania baterii innych niż LFP (występujących TM3SR), żeby były dla potomnych:
Mam obecnie przebieg 43 067 km.
Grube podsumowanie SuC:
Koszty ładowania od września 2021 są wyliczone sztucznie ale dokładnie (na podstawie prawdziwych cen), bo od tamtej pory mam darmowe ładowania dzięki poleceniom, które kiedyś dawały darmowe 1500 km doładowania.
Miałem takich poleceń 3 i darmowych ładowań 4500 km, a zostało mi jeszcze 520 km, więc przeliczając wygląda na to, że Tesla liczy tutaj zużycie 250 Wh/km 0_o, więc całkiem hojnie, a ja już przejechałem na tych darmowych ładowaniach jakieś 5000 km (licząc średnie zużycie w trasach 200Wh/km)
Dziękuję jeszcze raz tym, którzy skorzystali z mojego linku i przypominam, że program poleceń już nie działa
Degradacji baterii praktycznie nie obserwuję - nie widać spadku pojemności baterii w danych z przejazdów. Może straciłem 1 kWh pojemności baterii.
Do tego dochodzą ładowania DC na:
Może na początek kilka zasad ładowania baterii innych niż LFP (występujących TM3SR), żeby były dla potomnych:
- na co dzień w domu ładuję na AC do 70-80%
- na szybkich ładowarkach DC, staram się nie ładować do 100% - to zajmuje dużo czasu i degraduje baterię - wolę zatrzymywać się częściej ale doładowywać mniej
- ogólnie staram się nie trzymać auta z wysokim stanem naładowania długo - jeśli ładuję do 90-100%, to raczej bezpośrednio przed jazdą.
Mam obecnie przebieg 43 067 km.
Grube podsumowanie SuC:
charged [kWh] | cost [PLN] | charged km (200Wh/km) | PLN/kWh | |
Sum/Avg | 2682 | 4062,563 | 13410 | 1,51 |
Koszty ładowania od września 2021 są wyliczone sztucznie ale dokładnie (na podstawie prawdziwych cen), bo od tamtej pory mam darmowe ładowania dzięki poleceniom, które kiedyś dawały darmowe 1500 km doładowania.
Miałem takich poleceń 3 i darmowych ładowań 4500 km, a zostało mi jeszcze 520 km, więc przeliczając wygląda na to, że Tesla liczy tutaj zużycie 250 Wh/km 0_o, więc całkiem hojnie, a ja już przejechałem na tych darmowych ładowaniach jakieś 5000 km (licząc średnie zużycie w trasach 200Wh/km)
Dziękuję jeszcze raz tym, którzy skorzystali z mojego linku i przypominam, że program poleceń już nie działa
Degradacji baterii praktycznie nie obserwuję - nie widać spadku pojemności baterii w danych z przejazdów. Może straciłem 1 kWh pojemności baterii.
year.month | charged [kWh] | cost [PLN] | charged km (200Wh/km) | PLN/kWh |
2020.12 | 100 | 140 | 500 | 1,40 |
2021.1 | 64 | 89,6 | 320 | 1,40 |
2021.2 | 65 | 84,5 | 325 | 1,30 |
2021.3 | 50 | 65 | 250 | 1,30 |
2021.4 | ||||
2021.5 | ||||
2021.6 | 294 | 411,6 | 1470 | 1,40 |
2021.7 | 494 | 649,618 | 2470 | 1,32 |
2021.8 | 628 | 1066,595 | 3140 | 1,70 |
2021.9 | ||||
2021.10 | 53 | 82,15 | 265 | 1,55 |
2021.11 | 64 | 99,2 | 320 | 1,55 |
2021.12 | 139 | 215,45 | 695 | 1,55 |
2022.1 | 50 | 70 | 250 | 1,40 |
2022.2 | 310 | 461,45 | 1550 | 1,49 |
2022.3 | ||||
2022.4 | ||||
2022.5 | ||||
2022.6 | 147 | 243,3 | 735 | 1,66 |
2022.7 | 158 | 268,6 | 790 | 1,70 |
2022.8 | 66 | 115,5 | 330 | 1,75 |
Do tego dochodzą ładowania DC na:
- GW - 578,8 kWh (do baterii trafiło pewnie jakieś 90% tego), więc policzmy 520 kWh
- Orlen - 804 kWh (do baterii trafiło pewnie jakieś 90% tego), więc policzmy 725 kWh
Last edited: