Tutaj nie dyskutuje się o BMW, bo to forum Tesli

  • Thread starter Konto skasowane na życzenie 2023/11/09
  • Start date
  • Tags
    None

elektryk

Pionier e-mobilności
Bo markę premium buduje się w oparciu o zasadę niedostępności. I to nie tylko w automotive.
Statystycznie, grupa docelowa to ludzie ceniący sobie bycie wyjątkowymi, których traktuje się inaczej niż pozostałych i to, żeby to było widać.
Dla jasności: kompletnie tego nie oceniam, piszę tylko jak definiowana jest grupa docelowa.

A niedostępność najtaniej jest uzyskać podnosząc cenę, „reglamentując„ dostęp czy np. tworząc dedykowaną ofertę dla podgrupy zawodowej Itp.
Oczywiście jednostkowy koszt produkcji BMW czy iPhone’a nie odbiega istotnie od modeli konkurencji.

Także nie ma co się stresować, że nie odpisują czy kosztuje dużo - to z definicji tak ma być.
😎 - proszę nie strzelać do posłańca 😉
Problem polega na tym, że obecnie młode pokolenia i osoby z grupy tzw. "early adopterów" mają zupełnie gdzieś marki - liczy się produkt, markę można zmienić jak rękawiczki, jeśli tylko pojawi się nowszy i lepszy produkt. Marka jest jedynie dodatkiem, a nie czymś w znaczący sposób wpływającym na decyzję zakupową.

Tego właśnie nie rozumie BMW, Mercedes i inni - liczy się produkt, a niestety ich produkty z zakresu samochodów elektrycznych są po prostu zacofane jeśli porównać je do Tesli lub do innych startupów typu Rivian, NIO, itd.

Efekt jest taki, że BMW i Mercedes bardzo mocno traci sprzedaż w Chinach (w Europie elektryki bez szału) i nie pomoże im żadne budowanie i pielęgnowanie marki, mają po prostu gorszy produkt i nie mają przez to szans.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
nie pomoże im żadne budowanie i pielęgnowanie marki, mają po prostu gorszy produkt i nie mają przez to szans.
Olewanie potencjalnych klientów raczej też nie pomaga. Z mojego punktu widzenia, w BMW właśnie nie byłem, szukając auta, założyłem, że i tak nie będą zainteresowani sprzedażą. Nie chodzę na co dzień w garniturze ;)
 

KrzyCh

Posiadacz elektryka
Problem polega na tym, że obecnie młode pokolenia i osoby z grupy tzw. "early adopterów" mają zupełnie gdzieś marki - liczy się produkt, markę można zmienić jak rękawiczki, jeśli tylko pojawi się nowszy i lepszy produkt. Marka jest jedynie dodatkiem, a nie czymś w znaczący sposób wpływającym na decyzję zakupową.

Tego właśnie nie rozumie BMW, Mercedes i inni - liczy się produkt, a niestety ich produkty z zakresu samochodów elektrycznych są po prostu zacofane jeśli porównać je do Tesli lub do innych startupów typu Rivian, NIO, itd.

Efekt jest taki, że BMW i Mercedes bardzo mocno traci sprzedaż w Chinach (w Europie elektryki bez szału) i nie pomoże im żadne budowanie i pielęgnowanie marki, mają po prostu gorszy produkt i nie mają przez to szans.
To jest chyba w ogóle szerszy problem ludzi, którzy nauczyli się klasycznego marketingu i nie zauważyli zmian społecznych, o których piszesz.
Taki Elon zauważył i dlatego pominął marketing w swoim modelu biznesowym. I był w stanie wywrócić stolik. Klasyczne firmy jeszcze jakiś czas się pobronią, a z czasem staną się reliktami ewolucji, o,ile się nie dostosują.
Mają szansę funkcjonować dopóki wśrod klientów będą delikwenci z innej epoki jak Pertyn, ale to jest ograniczony czas.
Nie twierdzę, że Tesla jest idealna (wolant, guziki do kierunkowskazów), ale uporczywe patrzenie na produkt ze swojej perspektywy nie pozwoli im zauważyć, że nowe pokolenia czego innego szukają w produkcie. Jeszcze więcej zamiesza GenAI i automatyzacja.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
BMW ma najwieksze szanse przejść na elektryki, czeka na moment zmiany ich postrzegania. To nie VW więc może walić ostro. Gdy dorówna Tesli technologicznie, zostanie tym lepszym, droższym producentem. Tesla zostanie VWgenem.
Może Merc zrobi, to, samo?
Do tego moda. Po rokokoko, lubię IKeę Tesli, ale nie wykluczam powrotu do pikowanej kanqpy. Itd.

Tesla ma jeszcze swoje 5 minut (przynajmniej u nas).
Sposób zakupu ma dla mnie zaletę najbardziej z powodu braku długiej listy opcji i braku negocjacji. Nie trzeba robić z siebie "dziada, cwaniaka czy Prezesa lub znawcy". Liczyć na dobre serce, rezygnować z dodatków , dodawać inne , kombinować itd...
Oczywiście miodu nie ma, bo coś za coś - jak ktoś to lubi. A do tego dochodzą zmiany cen kompletnie nieprzewidywalne , czyli to wygląda mniej na handel na bazarze tureckim a bardziej jak totolotek :). Moze giełda?

Kwestia samego samochodu to inna sprawa. Tu póki co nr1 to Tesla.
Co raz mniej jest wpadek z jakością. Ale z racji ilości wzrostu produkcji, to i awarii będzie też przybywać. Normalka. Tesla placi do tego frycowe w mediach bo zamieszała.

Wolantu będę bronił jak niepodleglosci, bo w obu miałem i moi następcy go nie wywalili. I ci mają raczej nie zmieniają.
Guziki to zle rozwiązanie bez pozostawienia wyboru i tu chyba będą dalsze zmiany, bo już są z klaksonem.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Bo markę premium buduje się w oparciu o zasadę niedostępności. I to nie tylko w automotive.
Statystycznie, grupa docelowa to ludzie ceniący sobie bycie wyjątkowymi, których traktuje się inaczej niż pozostałych i to, żeby to było widać.
Dla jasności: kompletnie tego nie oceniam, piszę tylko jak definiowana jest grupa docelowa.
IMO w motoryzacji premium buduje się bardziej na "wyjątkowości" poprzez szerokie możliwości konfiguracji.
Rzecz jasna niedostępność również, ale tu raczej przykład Ferrari 250 GTO :)
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Tele że Ferrari 250 GTO to nigdy nie była kategoria premium, postrzegana współcześnie.
To zupełnie inna kategoria aut z ograniczoną podażą, sprzedawanych wybrańcom na zapisy 😉👍😎
Premium przy tym to jak auta dla mas…
Zresztą patrząc po wielkości sprzedaży marek kategorii „premium” ws niektórych masowych to już można mieć wątpliwości co jest autem masowym… 🤔😉👍
Prędzej jeszcze teraz Teslą się wyróżnisz niż Mercedesem BMW lub Audi.
Ale i to się zmienia na naszych oczach.
 

itguy

Posiadacz elektryka
Prędzej jeszcze teraz Teslą się wyróżnisz niż Mercedesem BMW lub Audi.
Ale i to się zmienia na naszych oczach.
dokładnie, znajomy ma eqs - mówi że nikt nie zawraca na to auto uwagi, ot kolejny mercedes, za o mojej tesli już parę razy dyskutowałem z kimś na parkingu, bo ludzie są ciekawi
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Byłem. Dostałem ofertę na 10% rabatu (zakładam że to taki z ulicy, czyli bez szalu). Za to nie ma gwarancji ceny w ogóle, a prawdopodobnie produkcja lutowa będzie 3% droższa.
Zadzwonili do mnie drugi raz z centrali i dopiero po tym, jak się tam dowiedzieli, że nie kontaktował się salon, salon zadzwonił i umówił od razu dzisiaj jazdę.
 

tom9001

Zadomawiam się
Наша группа квалифицированных мастеров готова подать вам передовые средства, которые не только ассигнуруют надежную протекцию от холода, но и подарят вашему коттеджу модный вид.
Мы занимаемся с новыми компонентами, ассигнуруя постоянный срок службы использования и выдающиеся эффекты. Изолирование наружных стен – это не только экономия на огреве, но и забота о окружающей среде. Энергоэффективные инновации, какие мы применяем, способствуют не только дому, но и сохранению природных ресурсов.
Самое главное: Услуги по утеплению фасадов частных домов у нас стартует всего от 1250 рублей за квадратный метр! Это бюджетное решение, которое переделает ваш резиденцию в действительный уютный уголок с минимальными тратами.
Наши работы – это не только теплоизоляция, это постройка площади, в где все деталь преломляет ваш персональный модель. Мы примем все все твои желания, чтобы сделать ваш дом еще более приятным и привлекательным.
Подробнее на https://stroystandart-kirov.ru
Не откладывайте занятия о своем жилище на потом! Обращайтесь к квалифицированным работникам, и мы сделаем ваш жилище не только теплее, но и моднее. Заинтересовались? Подробнее о наших предложениях вы можете узнать на веб-ресурсе. Добро пожаловать в обитель удобства и высоких стандартов.
To polskojęzyczne forum.
Przepisz to po polsku albo kasuj post
 
Top