Twingo ZE Electric - jak wrażenia z użytkowania?

44lucas

Nowy na Forum
Użytkuje autko już ponad 2 miesiące, przejechane około 5 tyś. km .........

Ja też już jestem zdecydowany, na pewno kupię Twingo przed końcem tego roku.
W nawiązaniu do wątku który się tu przy okazji przewinął kilka wpisów powyżej, zabawne jak moje przemyślenia dotyczące Leapmotor T03 tak szybko się sprawdziły. Stellantis ogłosił właśnie zakończenie montażu tego auta. Ci którzy zdążyli je kupić zostaną z ręką w nocniku, tymczasem każdy właściciel Twingo może liczyć na wsparcie producenta zgodnie z przepisami UE - również w okresie pogwarancyjnym. Tak się kończą eksperymenty z chińską potrawką serwowaną przez jakże wiarygodnego Stellantisa.

Wracając do meritum - jeżeli będziesz mieć okazję zrobienia analizy state of health baterii, fajnie byłoby poczytać o wyniku ;)
 

PaRa

Zadomawiam się
jeżeli będziesz mieć okazję zrobienia analizy state of health baterii, fajnie byłoby poczytać o wyniku ;)

W serwisie zamierzam pojawić się pod koniec roku. Aby przedłużyć gwarancję fabryczną muszę zachować harmonogram przeglądów ( co rok lub 30 tyś. km )
Aplikacja pokazuje mi konieczność wymiany płynu hamulcowego, akumulatora 12V i filtra kabinowego. Przy okazji poproszę o kontrolę baterii.

Człowiek od którego kupiłem auto ma teraz fajne Twingo na sprzedaż.
 

DamianDamian

Nowy na Forum
Ja też już jestem zdecydowany, na pewno kupię Twingo przed końcem tego roku.
W nawiązaniu do wątku który się tu przy okazji przewinął kilka wpisów powyżej, zabawne jak moje przemyślenia dotyczące Leapmotor T03 tak szybko się sprawdziły. Stellantis ogłosił właśnie zakończenie montażu tego auta. Ci którzy zdążyli je kupić zostaną z ręką w nocniku, tymczasem każdy właściciel Twingo może liczyć na wsparcie producenta zgodnie z przepisami UE - również w okresie pogwarancyjnym. Tak się kończą eksperymenty z chińską potrawką serwowaną przez jakże wiarygodnego Stellantisa.

Wracając do meritum - jeżeli będziesz mieć okazję zrobienia analizy state of health baterii, fajnie byłoby poczytać o wyniku ;)
Twingo z 2021, 11 tyś przebiegu SOH 97,6%.
 

DamianDamian

Nowy na Forum
Użytkuje autko już ponad 2 miesiące, przejechane około 5 tyś. km.
Kupiłem pare drobiazgów do auta, dywaniki, mata so bagażnika, krótka antenka, itp. Wymieniłem pióra wycieraczek. Na mojej liście został już tylko montaż siatek zabezpieczających pod tylną kanapą i zakup i montaż podłokietnika.

Do 2 dni mam ładowarkę i czas ładowania uległ znacznemu skróceniu, po pracy chcę naładować auto korzystając z działającej instalacji fotowoltaicznej. Musze popracować nad autokonssumpcją.
Jaką skuteczność osiągasz ładując pełną mocą? Tzn ile kwh pobiera ładowarka a ile dostaje się do baterii?

Jeżeli szukasz podłokietnika zerknij na ofertę Rati model armster 3 montowany do oparcia fotela (prosty montaż, super wykonanie; używam i jestem bardzo zadowolony)
 

Kanapa

Zadomawiam się
Mam pytanie odnośnie opcji uchylania i domykania okien z pilota. Jest coś takiego w Twingo?
 

PaRa

Zadomawiam się
Małe podsumowanie

Autem zrobiłem 9 tyś. km w ciągu 4 miesięcy, obecnie to nasze podstawowe auto ( spalinowe jest używane tylko jesli sytuacja tego wymaga).

Kupiłem i zamontowałem na ścianie EVSE Khons Type2 22kw 32A gdybym szybko musiał uzupełnić baterie.
Do samochodu dokupiłem podłokietnik, jest ok ale ponownie bym nie kupił, siatki zabezpieczające pod tylną kanapę, dwustronną wykładzinę do bagażnika, krótka antenkę, itp.
W tym momencie uważam, że mam już wszystkie dodatki do tego auta.

Jak bateria w tym aucie powinna być użytkowana ? Co trzeba robić aby długo posłużyła ?
 

44lucas

Nowy na Forum
Małe podsumowanie

Autem zrobiłem 9 tyś. km w ciągu 4 miesięcy, obecnie to nasze podstawowe auto ( spalinowe jest używane tylko jesli sytuacja tego wymaga).

Kupiłem i zamontowałem na ścianie EVSE Khons Type2 22kw 32A gdybym szybko musiał uzupełnić baterie.
Do samochodu dokupiłem podłokietnik, jest ok ale ponownie bym nie kupił, siatki zabezpieczające pod tylną kanapę, dwustronną wykładzinę do bagażnika, krótka antenkę, itp.
W tym momencie uważam, że mam już wszystkie dodatki do tego auta.

Jak bateria w tym aucie powinna być użytkowana ? Co trzeba robić aby długo posłużyła ?
Jak każda inna bateria w elektryku:
1. Jeśli nie ma takiej potrzeby to nie ładować do 100 %, 80-90 % wystarczy
2. Nie rozładowywać poniżej 30%
3. Nie korzystać z ładowarek dużej mocy jeżeli to nie jest konieczne.

W przypadku ostatniego Twingo rozwiązuje ten problem samo z siebie bo maksymalna moc z którą można je ładować to jedynie 22 kW.
 

PaRa

Zadomawiam się
Jak każda inna bateria w elektryku:
1. Jeśli nie ma takiej potrzeby to nie ładować do 100 %, 80-90 % wystarczy
2. Nie rozładowywać poniżej 30%
3. Nie korzystać z ładowarek dużej mocy jeżeli to nie jest konieczne.

W przypadku ostatniego Twingo rozwiązuje ten problem samo z siebie bo maksymalna moc z którą można je ładować to jedynie 22 kW.

1. Jeśli nie ma takiej potrzeby to nie ładować do 100 %, 80-90 % wystarczy

Latem nie mam takiej potrzeby, szkoda że nie mogę / nie umiem ustawić ładowania do 90%

2 Nie rozładowywać poniżej 30%

Czasem punk 2 wyklucza punkt numer 1, co wybrać ?

3. Nie korzystać z ładowarek dużej mocy jeżeli to nie jest konieczne.

Czyli po powrocie do domu, od razu podłączam auto do ładowarki i próbuję wykorzystać pracującą instalację fotowoltaiczną. I 15 kW problemem nie będzie ?

Zastanawiam się, jaką wytrzymałośc ma to auto / system napędowy. Czytałem o ZOE z przebiegiem 450 tyś. km., internet mówił coś o Twingo z przebiegiem 150 tyś. km.
 
Top