Ulepszony autopilot za €3800,-

K

Konto_usunięte_2021-03-29

Gość
Pewnie nie w 100% w temacie, ale 2 dni temu miałem ciekawą reakcję podstawowego autopilota. Jechałem A1 na północ i od Częstochowy jest masakra: po jednym wąskim pasie, z lewej betonowe barierki, z prawej albo pachołki, albo ciężarówki się wloką. Na dodatek na środku wymalowane białe i żółte linie, często koło siebie. Cruise Control wariował, więc wyłączyłem. Co ciekawe, nawet w trybie manualnym próbował mnie korygować, bo linie miałem między kołami. Po 3-4 szarpaninach poddał się i wyświetlił coś w stylu "no dobra, wyłączam systemy wspomagania do następnej podróży". Myślałem, że mnie "ukarał" i nie pozwoli na ponowne włączenie AP, ale nie - jak A1 wróciła do normy, to tempomat dał się włączyć i trzymał się pasa. Nie wiem co wyłączył, ale może kontrolę zjeżdżania z pasa? W każdym razie inteligentna bestia.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Pewnie nie w 100% w temacie, ale 2 dni temu miałem ciekawą reakcję podstawowego autopilota. Jechałem A1 na północ i od Częstochowy jest masakra: po jednym wąskim pasie, z lewej betonowe barierki, z prawej albo pachołki, albo ciężarówki się wloką. Na dodatek na środku wymalowane białe i żółte linie, często koło siebie. Cruise Control wariował, więc wyłączyłem. Co ciekawe, nawet w trybie manualnym próbował mnie korygować, bo linie miałem między kołami. Po 3-4 szarpaninach poddał się i wyświetlił coś w stylu "no dobra, wyłączam systemy wspomagania do następnej podróży". Myślałem, że mnie "ukarał" i nie pozwoli na ponowne włączenie AP, ale nie - jak A1 wróciła do normy, to tempomat dał się włączyć i trzymał się pasa. Nie wiem co wyłączył, ale może kontrolę zjeżdżania z pasa? W każdym razie inteligentna bestia.
ja tę kontrolę zjeżdzania pasa mam ustawione na minimum lub zero. jest bardzo wrażliwe. kiedyś by mi pewnie dupe uratowało ale jak się czaje blisko linii by kogoś wyprzedzić to piszczy i podobno jakąś korekte stosuje
 

Bronek

Pionier e-mobilności
A to różnie bywa. I lepiej stosować jak się da kierunkowskaz przy zmianie pasa. Mnie nie szarpie ( wyłyłączny ASYSTENT; mam wł ostrzeżenie ) , kolizja przednia na średnio FOTKA
No i dzisiaj pięknie zjechała w zjazd przy 125 km/H jak zwykle podnosząc poziom adrenaliny, tym bardziej że kilka dni temu przy lekko mniejszej prędkości w tym samym zjeździe przesadziła i nagle pokazała CZERWONĄ kierownicę!
Rano aktualizacja z końcówką 2021.40.11 na moje znane 100km po S6 4 x poprosiła o kierownice ( mały ruch, ładna pogoda).
To mam fajne
20210306_180839.jpg
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Trzeba uważać np na zjazdach tymczasowych, gdzie zjazd jest oznaczony plastikowymi barierami ( biale/czerwone) a linie idą prosto. Tesla potrafi przy ustawieniach korekcji "ZAWALCZYĆ" i jak lekko trzymamy kierownicę może to być nieciekawe.
Kierunkowskazu nie wrzucamy bo niby zjazd jest jedyny i oczywisty i wiąże sie ze zwężenieniem
 

Khar

Posiadacz elektryka
EDIT - problem rozwiązany - po tym jak samochód uśpił się na noc i wybudził, wszystko samo wróciło do normy.

Mam wykupione FSD i miałem funkcje FSD aktywne - ale po aktualizacji oprogramowania nagle wszystko nieaktywne - "niedostępne w tym regionie".
Jeszcze dziś zatrzymywał się na czerwonym, zmieniał pas ruchu, była wizualizacja - nawigacji na autopilocie jeszcze nie zdążyłem przetestować.
Czy to jakiś bug, zgłaszać do serwisu? Czy niestety tak musi być?

-1653020124_20210315_201448_5622795_resized.jpg
 
Last edited:
Top