Utrata energii

zibizz1

Pionier e-mobilności
Teraz ta mała bateria ma 16V(średnio 15.5V) i ~100Wh pojemności. Pod gniazdko zapalniczki w nowych Teslach można tylko wpinać sprzet który wytrzymuje 16V. Samochód potrafi spać na tej baterii na pewno ponad 24h, także pobór w trakcie gdy auto jest trybie uśpienia na pewno jest <4W (pewnie ~2W). Tylko potem się wybudza na 10-20 minut co kilka-kilkanaście godzin żeby doładować i w trakcie gdy działa konwerter DC-DC pobór jest ~200W z trakcyjnej. Także średnio z trakcyjnej schodzi 10-20W, czy to jest 1% czy 0,3% to zależy też od rozmiaru baterii i pory roku. Gdy auto śpi to trakcyjna zawsze jest odłączona. Dopiero gdy się obudzi i wtyczka jest wpięta to podładuje sie do wyznaczonego limitu i znowu zaśnie.
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Owszem, znacznie poniżej 1W dlatego mogą żyć za aku 12V całkiem długo. Np mierzyłem kiedyś pobór mocy Lexusą i wynosi 0,25W 12vx0,02A=0,24W co pozwala mu żyć 70AH/0,02A=3500h 3500/24 =145 dni (w teorii) ale nawet jeśli będzie 0,5W to i tak ten sam rząd wielkości. Który wynosi kilka miesięcy zależne od stanu akumulatora stopni naładowania etc. W praktyce ponad dwa miesiące jest ok,
Nie mogę się zgodzić z kolegą. Mam G63 4x42, muszę ładować grzmota co dwa miesiące. Nowe auta mają stałą łączność z netem. Akumulator 120 AH.
 

KrzysztofFly

Moderator
Nie wiem co sprawdzają na innych formach - ja nie pomyliłem się, bo patrzę (mam całą historie stanu baterii w Home Assistant) na swoje własne auto, które stało u mnie ostatnio 3 tygodnie bez jazdy, podłączenia i ładowania. Widzę tam przez ten okres spadek stanu naładowania 43-38%, czyli 5% / 3 tygodnie (21 dni), co daje jakieś 168 dni w zakresie 60-20%. W tym czasie była większa aktualizacja i stoi obok auta cały czas używanego, więc wybudzało się za każdym razem jak klikaliśmy na WC3 otwieranie klapki portu ładowania - otwierają się wtedy obie.
Bez takich atrakcji podejrzewam, że byłoby bliżej 3-4%, dlatego napisałem, że 1-2% tygodniowo.
Moim zdaniem w zakresie 80-20% spokojnie wytrzyma 200 dni.
Ze swojej strony mogę potwierdzić zużycie podane przez @Michal 1-2% tygodniowo. Moje auto stało na parkingu na lotnisku w Warszawie od 17 do 25 maja, zostawiłem samochód ze wskazaniem 80% (chociaż jak doszedłem do hotelu i zrobiłem zrzut ekranu z aplikacji, to wskoczyło na 81%). Sentry Mode było wyłączone. Przez osiem dni, kiedy stał tam samochód tylko raz uruchomiłem aplikację po 7 dniach i wskazywała 80%, zapewne co jakiś czas i tak aplikacja łączyła się z samochodem, bo telefon miałem cały czas włączony. Po ośmiu dniach, kiedy otworzyłem samochód na lotnisku wskazywał również 80%, jednak po zapakowaniu bagaży i chwili schładzania samochodu, poziom naładowania spadł do 79%. Tak więc przez te 8 dni, zużył 1%.
 

mariuszelectro

Zadomawiam się
Ze swojej strony mogę potwierdzić zużycie podane przez @Michal 1-2% tygodniowo. Moje auto stało na parkingu na lotnisku w Warszawie od 17 do 25 maja, zostawiłem samochód ze wskazaniem 80% (chociaż jak doszedłem do hotelu i zrobiłem zrzut ekranu z aplikacji, to wskoczyło na 81%). Sentry Mode było wyłączone. Przez osiem dni, kiedy stał tam samochód tylko raz uruchomiłem aplikację po 7 dniach i wskazywała 80%, zapewne co jakiś czas i tak aplikacja łączyła się z samochodem, bo telefon miałem cały czas włączony. Po ośmiu dniach, kiedy otworzyłem samochód na lotnisku wskazywał również 80%, jednak po zapakowaniu bagaży i chwili schładzania samochodu, poziom naładowania spadł do 79%. Tak więc przez te 8 dni, zużył 1%.
Dzięki, to dość dobrze wróży 1% tygodniowo - akceptowalnie to ok 4-5 W (szacunkowo)
 

Hermes

Posiadacz elektryka
W Leafie 2019 mam identycznie - też ok. 1-2% (max.) na 8 dni w zależności czy latem czy zimą.
Oczywiście Sentry tam brak, ale mam kamery zasilane z 12V w trybie parkingowym zamontowane - zresztą w Tesli też zamontowałem taką. Tyle że nagrywa - to jest plus na codzień i minus przy dłuższym parkowaniu - razem z Sentry (w sensie zasilanie dostaje).
Z kolei jak idąc z lotniska do auta zimą włączę grzanie to potrafi 4-6% baterii (40 kWh) zjeść, więc dużo - a wcale jakoś specjalnie ciepło nie jest w środku auta zimą.
No i nie ma trybu "przegrzania".

Zasadniczo w Tesli zostawiając na dłużej trzeba pamiętać nie tylko, aby wyłączyć Sentry ale też tryb przegrzania. O ile to drugie można wyłączyć w apce później, to Sentry nie pamiętam czy też tak można...?
 

STMS

Pionier e-mobilności
Zasadniczo w Tesli zostawiając na dłużej trzeba pamiętać nie tylko, aby wyłączyć Sentry ale też tryb przegrzania. O ile to drugie można wyłączyć w apce później, to Sentry nie pamiętam czy też tak można...?
jak nie jak tak
 
Top