Volkswagen wkrótce zaoferuje V2H / V2G

nabrU

Moderator

p0li

Pionier e-mobilności
tak jak pisze @vwir dodatkowo V2G to ma byc (w zalozeniu) vehicle to grid i sluzyc do stabilizacji sieci energetycznej - na razie mocno w powijakach
 

nabrU

Moderator
V2L i V2G to nie to samo i tyle. Sugeruję poczytać poniżej:



tak jak pisze @vwir dodatkowo V2G to ma byc (w zalozeniu) vehicle to grid i sluzyc do stabilizacji sieci energetycznej - na razie mocno w powijakach

Masło maślane: chyba mylisz V2H z V2G...
V2G działa / było testowane w UK u paru operatorów:
Octopus - pisałem wyżej
OVO Energy
EOn
 

Michal

Moderator
Z tego co rozumiem w Cybetruck Tesli będzie tak, że auto swoim wbudowanym inwerterem dwukierunkowym od razu robi AC i pcha do domu poprzez wall charger.
Nie ma żadnych innych potrzebnych narzędzi, oprócz Tesla Backup Switch, który tylko odłącza sieć, żeby dom mógł sobie działać w wersji off-grid.
To jest tylko trochę elektroniki, żeby to działało w dwie strony - nie dodatkowy inwerter, tylko zmiana kierunku pracy i może jakieś przekaźniki. Rozwiązanie VAG jest w porównaniu kompletnie bez sensu.
 

rafbel

Zadomawiam się
To jest tylko trochę elektroniki, żeby to działało w dwie strony - nie dodatkowy inwerter, tylko zmiana kierunku pracy i może jakieś przekaźniki. Rozwiązanie VAG jest w porównaniu kompletnie bez sensu.
W stanach maja jednofazowe instalacje, wiec jest troche prościej, ale trudno się nie zgodzić, że zwykłe V2L byłoby znacznie przydatniejsze niż V2G w VW.
 

luki

Pionier e-mobilności
V2L wykorzystuje ładowarkę pokładową auta. Nie wiem jaka jest różnica w budowie ładowarki, żeby była "dwukierunkowa", no i limit do 1/3 mocy ładowarki na fazę, ale uważam że każde auto mogłoby mieć taką funkcję. Raczej znikomy % użytkowników by tą opcję wykorzystywał, ale możliwości moim zdaniem są ogromne.
Jeżeli jest to ograniczenie tylko w sofcie, to uważam że producenci robią wielką głupotę nie udostępniając V2L
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Nie jest to tylko kwestia softu bo np. Niro EV ma wersję z V2L i bez V2L. Dla zamawiających stary model a dostających nowy egzemplarze były wykastrowane z V2L. Także zmiany sprzętowe są potrzebne ale koszty nie są jakieś duże.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Każdy sobie rzepkę...
Z mojego punktu widzenia, aby V2G miało rację bytu i było dostępne dla każdego - a przecież chyba o to chodzi, w celu wspomagania sieci i możliwości zarządzania energią / nadmiarem lub niedoborem, to system powinien być oparty na otwartym kodzie oprogramowania - do komunikacji.
W każdym aucie mamy wspólny system CCS lub Typ2 (z drobnymi wyjątkami) - porty te mogą przesyłać prąd do baterii i z...
Brakuje tylko zewnętrznego łącznika między falownikiem hybrydowym, a autem.
Falowniki hybrydowe w znakomitej większości pracują z wysokimi napięciami po stronie magazynu energii, wystarczy proste urządzenie które potrafi skomunikować BMS baterii z falownikiem i można bez problemu podłączyć baterię prosto do niego.
Dokładnie tak samo można to zrobić z wykorzystaniem portu do ładowania.
Profesjonalne rozwiązanie powinno składać się z przewodu (łącznika) i z modułu z gniazdem oraz możliwością komunikacji z dowolnym falownikiem. Nie licząc kabla i gniazda np CCS, to takie urządzenie można zbudować za parę stówek... pozostaje kwestia oprogramowania, a dokładnie zrozumienia komunikacji CAN etc.
Wniosek, komercyjnie taki zestaw do dowolnego falownika może kosztować 2-3kPLN i to wszystko.
 
Top