Volvo EX30 czy to paradox ID.3 ?

  • Thread starter Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27
  • Start date
  • Tags
    None

vwir

Pionier e-mobilności
Niestety nie zarabiam procentowo, tylko kwotowo. Więc dla mnie to jest 25tys vs 52tys. Ponad dwukrotnie więcej, żeby uzyskać w miarę to co chcę. Gdy tylko wybiorę inny lakier i/lub inne wnętrze to w ex30 robi się ponad 60tys dopłaty. Ponad 60tys dopłaty, podczas gdy za 98tys (po uwzględnieniu dopłat) mogę kupić bazowe MG4. Niezłe kuriozum.

Tak czy inaczej, najdroższa możliwa wersja MG4, z napędem 4x4 jest tańsza niż najtańsza możliwa wersja ex30. To też dużo mówi.
 

inter

Pionier e-mobilności
Niestety nie zarabiam procentowo, tylko kwotowo. Więc dla mnie to jest 25tys vs 52tys. Ponad dwukrotnie więcej, żeby uzyskać w miarę to co chcę. Gdy tylko wybiorę inny lakier i/lub inne wnętrze to w ex30 robi się ponad 60tys dopłaty. Ponad 60tys dopłaty, podczas gdy za 98tys (po uwzględnieniu dopłat) mogę kupić bazowe MG4. Niezłe kuriozum.

Tak czy inaczej, najdroższa możliwa wersja MG4, z napędem 4x4 jest tańsza niż najtańsza możliwa wersja ex30. To też dużo mówi.
Dodatkowo w MG4, jest więcej miejsca z tyłu.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
MG4 wydaje się być gamechangerem.
Zrobiłem mały test pokazałem kilku kolegom i koleżankom zdjęcia MG4 i EX30, przedstawiłem dane tech dla wersji AWD i cenę jednego i drugiego. Wszyscy, których pytałem byli bardzo za MG4, do momentu gdy dowiadywali się że MG (ogólnie MG mało znane w Polsce) jest chiński. Wtedy następowała drastyczna zmiana i większość byłaby wstanie dopłacić różnicę "bo to Volvo".
Tylko osoby mające świadomość że Volvo też jest chińskie pozostawały przy MG.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Miałem podobnie gdy uświadomiłem znajomego odnośnie jego telefonu. Nie chciał xiaomi, bo nie chciał chińskiego telefonu. No i kupił... motorolę :D Muszę przyznać, że mina była bezcenna gdy go uświadomiłem, że motorola jest chińska.
 

AC/DC

Nowy na Forum
Ciekawe - moja e-niro miała ponad 3 lata jak sprzedawałem i nie miałem żadnych problemów. Wielokrotnie "przyłapałem" ją jak ładuje akumulator 12V - sygnalizuje to miganiem diody na podszybiu. Kiedyś sprawdzałem napięcie multimetrem - zawsze było wzorcowe. Nigdy nie doładowywałem.
 

Lisciasty

Zadomawiam się
Ładować ładuje i tu się nie kłócę, u nas też sobie świeci diodka. Tyle że ładuje zbyt niskim napięciem i akumulator kwasowy szlag trafia. Może masz inny typ akumulatora albo jakąś poprawioną wersję modułu ładowania. Nasza kijanka jest z rocznika 2019.
 

AC/DC

Nowy na Forum
Ładować ładuje i tu się nie kłócę, u nas też sobie świeci diodka. Tyle że ładuje zbyt niskim napięciem i akumulator kwasowy szlag trafia. Może masz inny typ akumulatora albo jakąś poprawioną wersję modułu ładowania. Nasza kijanka jest z rocznika 2019.

Moja była z 2020r. Myślę, że przyczyną padniętych akumulatorów może być ich "obsługa" u dealera. Szukając kolejnego elektryka napatrzyłem się na wiele egzemplarzy z komunikatami informującymi o konieczności naładowania akumulatora 12V (zależnie od marki) i z akumulatorami trakcyjnymi naładowanymi do poziomu kilku % stojącymi w takim stanie miesiącami w salonach.
 

Lisciasty

Zadomawiam się
Tu nie ma po co "myśleć" bo to jest znany fakt w kijankach i tyle. Akumulator ma zbyt niskie napięcie ładowania przez co stopniowo się zasiarcza a potem zdycha. Problem jest znany i dotyczy starych e-niro, w nowych ponoć już poprawili.
 
Top