Wczorajszy Investor Day

daniel

Señor Meme Officer
No i OK, tylko że Tesla to widzi tak:
Masz problem z dostawami prądu to kup nasz PowerWall...
Ale nie sprzedamy Ci go, jeśli nie kupisz też PV, a tam jest długa kolejka. :p
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ale nie sprzedamy Ci go, jeśli nie kupisz też PV, a tam jest długa kolejka. :p
Przecież nie musisz mieć / instalować PV przy instalacji Powerwall...
 

daniel

Señor Meme Officer
Przecież nie musisz mieć / instalować PV przy instalacji Powerwall...
Już znieśli to ograniczenie? Popyt był taki, że sprzedawali tylko razem z fotowoltaiką.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Pewnie przeliczyli i wyszło, że nie jest to aż tak opłacalne:D
U nich też dużo linii jest napowietrznych, więc wiele może się stać. Od silnego wiatru po pijanego kierowcę pickupa, który rozwali słup.

Ale to powiedział Drew. :p Widać, że to dla nich nie jest priorytet. Szkoda, że wstrzymali sprzedaż PowerWalli. Kupiłbym jednego.

Tak, ale od tego są panele fotowoltaiczne, żeby uzupełniać PowerWall, a nie w wiaderkach wozić.
Jak masz śnieg/zachmurzenie/smog zimą to dobrze mieć wiaderko. Ja piszę o hipotetycznych i zupełnie nieekonomicznych rozwiązaniach, bardziej pod kątem opcji awaryjnej. Im więcej możliwości tym mniej stresu. (Lub jeśli ktoś chciałby uzasadnić żonie, po co musi zmienić auto na obsługujące V2G lub V2L i kupić powerwall :))


Zawsze można pożyczyć agregat i umilić sąsiadom i sobie dzień/wieczór.
 
Last edited:

Darek1

Posiadacz elektryka
Może wykorzystanie jako V2G/H/L powoduje za duże zużycie baterii? Chodzi oczywiście o współpracę z siecią, a nie o sytuacje awaryjne. Po wdrożeniu funkcji nikt nie będzie w stanie powstrzymać użytkownika przed wykorzystaniem samochodu jako magazynu energii dla sieci
 

daniel

Señor Meme Officer
Może wykorzystanie jako V2G/H/L powoduje za duże zużycie baterii? Chodzi oczywiście o współpracę z siecią, a nie o sytuacje awaryjne. Po wdrożeniu funkcji nikt nie będzie w stanie powstrzymać użytkownika przed wykorzystaniem samochodu jako magazynu energii dla sieci
Moc jest za mała, żeby tego poważnie używać. Poza tym Tesla wie wszystko o Tobie. To nie jest powód. :p
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Moc jest za mała, żeby tego poważnie używać. Poza tym Tesla wie wszystko o Tobie. To nie jest powód. :p
@daniel jeśli używasz Tesli to i tak dużo o Tobie wie, kolejną częśc informacji o tobie ma Twój telefon, a resztę dostarczają wszelkiego rodzaju smart urządzenia. Nie dajmy się zwariować. Niewielka moc oddawania prądu przez V2L/V2G sama w sobie nie pozwoliłaby podtrzymać całego domu, natomiast za pośrednictwem magazynu energii już tak. To są oczywiście dywagacje dla ludzi posiadających nadmiar gotówki, którzy nagle przez kilka dni mają problem z prądem.

Taniej chyba byłoby zamieszkać w hotelu na te parę dni raz na kilka lat:D
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Już znieśli to ograniczenie? Popyt był taki, że sprzedawali tylko razem z fotowoltaiką.
Być może tak było / jest w PL.
W UK wygląda że można instalować jak się chce:

1677766623720.png
Może wykorzystanie jako V2G/H/L powoduje za duże zużycie baterii? Chodzi oczywiście o współpracę z siecią, a nie o sytuacje awaryjne. Po wdrożeniu funkcji nikt nie będzie w stanie powstrzymać użytkownika przed wykorzystaniem samochodu jako magazynu energii dla sieci

I dlatego np. VW ma chyba limit do 4000 godz i/lub 10MWh energii przy V2G, bo w końcu dają jakąś gwarancję na baterie HV.

Moc jest za mała, żeby tego poważnie używać.

A ile mocy ma przeciętny falownik hybrydowy pracujący w trybie poboru prądu z baterii? Właśnie te ok 3-5kW czyli tyle samo co przeciętne V2L (chyba że weźmiemy pod uwagę MG4 i jego 7kW). Więc to nie jest tak, że stacjonarny magazyn energii zasili wszystko w domu na raz bo ograniczenia są tak naprawdę takie same jak V2H/G/L.
 

Lupus

Posiadacz elektryka
@daniel To są oczywiście dywagacje dla ludzi posiadających nadmiar gotówki, którzy nagle przez kilka dni mają problem z prądem.
Dywagacje głównie dla osób które mają lub planują mieć Teslę.
Załóżmy nawet że ktoś ma nadmiar gotówki i chce się zabezpieczyć przed brakami prądu - postawi mały magazyn energii 5-10 kWh który wystarczy na kilka godzin. Ale skoro ma Teslę w garażu, to pomyśli - czemu nie mogę wykorzystać prądu z tej baterii i mieć rezerwę wiele dłużej?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Dywagacje głównie dla osób które mają lub planują mieć Teslę.
Załóżmy nawet że ktoś ma nadmiar gotówki i chce się zabezpieczyć przed brakami prądu - postawi mały magazyn energii 5-10 kWh który wystarczy na kilka godzin. Ale skoro ma Teslę w garażu, to pomyśli - czemu nie mogę wykorzystać prądu z tej baterii i mieć rezerwę wiele dłużej?
No i o tym właśnie piszę. Zazwyczaj stawiając magazyn 10kWh masz możliwość puszczenia 5kWh lub 10kWh na 3 fazy. A magazyn można doładować z Tesli/EV z opcją V2L w momencie niższego poboru prądu. Generalnie rozwiązanie dla osób z kasą lubiących wydawać na nowinki.
 
Top