Wczorajszy Investor Day

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
We have one of the biggest neural net training systems in the world and we expect to increase that capability by order of magnitude by the end of this year and probably another order of magnitude by the end of the next year with some combination of NVidia and Dojo
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
V2G jest na niekorzyść Tesli bo zwiększa zużycie baterii w aucie które jest coraz mniej serwisowane. Wymiana takiej baterii która stanowi pol auta nie będzie łatwa i tania a przy rozwoju elektoromobilnosci ważne jest żeby strata pojemności była mała. Większość ludzi nie kupuje nowych aut a czymś muszą jeździć więc bateria powinna wytrzymać cały żywot auta.

V2G ma sens z autami w których łatwo wymienić baterię, mało użytkowanymi i trzymanymi w garażu (grzanie baterii zima do ładowania). A kto garażuje campera?

Mi z prezentacji spodobało się ciągle doskonalenie na każdym poziomie. Minimalizacja wagi, kosztu, ilości komponentów, powierzchni linii montażowej i czasu produkcji i pokazanie że trzeba myśleć o całości projekt+produkcja+logistyka a nie jedno po drugim.

I jeszcze jedno w QA. Na produkt który ma jakąś wartość i jest w przystępnej cenie zawsze będzie popyt. Dlatego Dacia tak dobrze sobie radzi i jeśli Tesla chce produkować 20 milionów rocznie to muszą być tanie,
 
Last edited:

pluto

Pionier e-mobilności

daniel

Señor Meme Officer
Top