Weekend w Zakopanem? Jedź dizelkiem. Szybciej i taniej!

Jak masz 2 auta (niektórzy mają bo potrzebują) to innym autem jest lepiej, zanim nie wymienię Y na większego elektryka to wszędzie w dłuższą trasę w które będzie jechało 5 osób biorę stare auto. Z zewnątrz mniejsze ale w środku więcej miejsca i lepszy komfort jeśli chodzi o samą jazdę jak i planowanie trasy.
Gdybym miał Xa to bym inaczej uważał i pewnie planowanie trasy nie byłoby dla mnie przeszkodą bo elektryk jest super, ale za duży komfortowy trzeba dać obecnie 2x tyle co za spaliniaka.
Nadal można mieć dwa elektryki w domu jeżeli koniecznie trzeba mieć dwa auta.

Logika autora ma tylko sens, jeżeli faktycznie masz drugie auto o porównywalnych możliwościach. Ale mam wrażenie, że dość często mogłoby się okazać, że sprzedanie spalinowego i kupienie drugiego elektryka do domu wyszłoby długofalowo na finansowy i osobisto-czasowy plus dla aut elektrycznych.

Oczywiście ta logika zupełnie nie ma sensu jeżeli dla kogoś do Modelu Y/Modelu 3 porównywalnym autem jest Passat z 2002 roku w TDI lub 1.8 LPG. Oraz pomijam scenariusze gdzie np. ktoś potrzebuje terenowe opony 35 cali żeby dojechać do domku w Bieszczadach/Gruzji, lub holować pełnomorski jacht z morza śródziemnego na mazury.
 

Piter

Posiadacz elektryka
Ja kompletnie odszedłem od spalinówek, sprzedałem Mustanga GT, pozbyłem się X3 żony i jeżdżę 2 Teslami. Zrobiłem to co w przyszłości będzie nieuniknione dla wszystkich już teraz. Tak samo zrobiłem z instalacją PV w 2016r, wszyscy się pukali w głowę. Wszystkim to radzę bo nie żałuję. Dla siebie, dla rodziny, dla klimatu, dla Polski😎‼️
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nadal można mieć dwa elektryki w domu jeżeli koniecznie trzeba mieć dwa auta.
Ja bardzo chętnie, tylko muszą zajść dwa warunki:
- wiecej niezawodnych szybkich ładowarek na trasie
- elektryki w róznych wariantach a nie tylko mainstream

Do tej pory używałem VW Touran i jedynym elektrykiem który może go obecnie zastapić jest ID. Buzz (prawie 2 lata czekania na zamówienie) Touran mnie zbyt mocno rozpiescił jeśli chodzi o pakowaność osób i mimo mniejszego rozmiaru zewnetrznego 5 osób z tyłu jedzie w lepszym komforcie niż 3 oosby na kanapie w Tesli
 
Ja bardzo chętnie, tylko muszą zajść dwa warunki:
- wiecej niezawodnych szybkich ładowarek na trasie
- elektryki w róznych wariantach a nie tylko mainstream

Do tej pory używałem VW Touran i jedynym elektrykiem który może go obecnie zastapić jest ID. Buzz (prawie 2 lata czekania na zamówienie) Touran mnie zbyt mocno rozpiescił jeśli chodzi o pakowaność osób i mimo mniejszego rozmiaru zewnetrznego 5 osób z tyłu jedzie w lepszym komforcie niż 3 oosby na kanapie w Tesli
A co sądzisz o NIO ES8? Nie jest to Touran ale lepiej tam wygląda sytuacja jeżeli potrzebujesz 7 miejscowego auta
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
A co sądzisz o NIO ES8? Nie jest to Touran ale lepiej tam wygląda sytuacja jeżeli potrzebujesz 7 miejscowego auta
Jest nawet chyba lepszy, ale nie lubię sie pakować w auta które nie maja oficjalnego wsparcia na naszym rynku, Rivian R1s tez jest w tym worku. Za 2 lata bedę wymieniał na coś co ma minimum 6 osób. Tesla X też jest potencjalnym kandydatem, ale wszytsko zalezy od sytuacji jaka bedzie wtedy,
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Nadal można mieć dwa elektryki w domu jeżeli koniecznie trzeba mieć dwa auta.

Logika autora ma tylko sens, jeżeli faktycznie masz drugie auto o porównywalnych możliwościach. Ale mam wrażenie, że dość często mogłoby się okazać, że sprzedanie spalinowego i kupienie drugiego elektryka do domu wyszłoby długofalowo na finansowy i osobisto-czasowy plus dla aut elektrycznych.
Należy jeszcze zderzyć ową teorię z realiami finansowymi. To, że wąska grupa ludzi (m.in. na tym forum obecnych) może sobie pozwolić na zakup auta elektrycznego, nijak się ma do możliwości finansowych przeciętnego człowieka.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Do tej pory używałem VW Touran i jedynym elektrykiem który może go obecnie zastapić jest ID. Buzz (prawie 2 lata czekania na zamówienie) Touran mnie zbyt mocno rozpiescił jeśli chodzi o pakowaność osób i mimo mniejszego rozmiaru zewnetrznego 5 osób z tyłu jedzie w lepszym komforcie niż 3 oosby na kanapie w Tesli
Zastanawiam się czy kanapa zamiast trzech osobnych foteli w ID Buzz to działanie z premedytacją czy "tak jakoś wyszło, nikt nie pomyślał".
 

skyactivwalker

Pionier e-mobilności
Należy jeszcze zderzyć ową teorię z realiami finansowymi. To, że wąska grupa ludzi (m.in. na tym forum obecnych) może sobie pozwolić na zakup auta elektrycznego, nijak się ma do możliwości finansowych przeciętnego człowieka.
Przy intensywnej eksploatacji może się okazać że taniej jest jeździć drogim samochodem :) To jest coś czego większość ludzi nie pojmuje - TCO.
 

Michal

Moderator
Jeszcze koszty eksploatacji, to niektórzy sobie potrafią policzyć ale już wzięcie pod uwagę cenę odsprzedaży, to za dużo :p
Jeszcze nigdy nie widziałem oceny kosztów auta pod tym kontem w internetach.
 
Top