Weekendowa jazda testowa Ioniq 5

szwajcar

Fachowiec
20241017_161917.jpgJestem po weekendowej jeździe testowej i w depresji bo auto już oddałem.
Od czwartku do niedzieli zrobiłem jakieś 350 km w jeździe mieszanej (jakieś 70 z tego autostradą 120+ z wyjątkiem odcinkowego pomiaru prędkości na A4 (110)). Wałbrzych - Wrocław - Jelenia Góra (Zamek Chojnik - polecam). Teren górzysty - sam mieszkam na 503 m npm więc na koniec zawsze trzeba się wdrapać do garażu.
Wg. pokładowego komputera spalanie zamknęło się w okolicach 16,5 kW/100km Ładowałem tylko w domu. Od 37 - 80% 3,5h.
Są rzeczy fajne i jest ich większość, ale jest też parę mankamentów. Moje wrażenia pewnie też nie są miarodajne bo nie mam porównania z innymi elektrykami (jazdy testowe w salonach to za mało). Znam tylko Konę EV z 2024.
Jak już wyjdę z depresji (i znajdę chwilę bo w robocie zajazd) to trochę opisze wrażenia i różnice. Postaram się odpowiedzieć, w miarę wiedzy i możliwości, na pytania.

Edit: W sumie nie wiem jaka to wersja. Prawdopodobnie była to wersja Techniq, bez żadnych dodatkowych pakietów. A na pewno RWD.
 
Last edited:

jgal

Fachowiec
Czekam na wrażenia. Mi to auto się zawsze bardzo podobało, ale odstraszył mnie trochę toporny infotainment (ale miałem z nim styczność 2 lata temu, może coś poprawili)
 

qb4hkm

Posiadacz elektryka
Bardzo mi się to auto podoba, ale musiało by być sporo tańsze od Y o podobnych osiągach żebym brał je pod uwagę. Jeśli chodzi o jazdę to najbardziej przeszkadzało mi to że za każdym razem trzeba one pedal włączać i chyba podczas jazdy nie dało się przełączyć na one pedal jeśli dobrze pamiętam. Dodatkowo dowiedziałem się że w wersji AWD, aktywacja one pedal znacznie zwiększa zużycie ponieważ wtedy przedni silnik jest cały czas aktywny.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Bardzo mi się to auto podoba, ale musiało by być sporo tańsze od Y o podobnych osiągach żebym brał je pod uwagę.
I na dzisiaj jest.
190-200 tys vs 225 tys.
Tylko wydajność, a więc i zasięg inny.

One pedal da się włączyć (niestety) w każdym momencie, operując łopatkami, nawet w sposób niezamierzony.
 
Last edited:

Patrizio17

Zadomawiam się
Bardzo mi się to auto podoba, ale musiało by być sporo tańsze od Y o podobnych osiągach żebym brał je pod uwagę. Jeśli chodzi o jazdę to najbardziej przeszkadzało mi to że za każdym razem trzeba one pedal włączać i chyba podczas jazdy nie dało się przełączyć na one pedal jeśli dobrze pamiętam. Dodatkowo dowiedziałem się że w wersji AWD, aktywacja one pedal znacznie zwiększa zużycie ponieważ wtedy przedni silnik jest cały czas aktywny.
Kwestia gustu, Hyundai na pewno ma dużo lepszy komfort zawieszenia.
I-pedal można włączyć w każdej chwili.
Tak, przedni silnik jest wtedy aktywny, ma to znaczenie, ale w trasie. Ostatnie dni kulam się EV6 AWD po Poznaniu i przedmieściach cały czas z I-pedal i mam zużycie 16,2 kWh przy sprawnej jeździe. Na trasie jeżdżę w trybie auto.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
AWD jest za 190?
Tak.
A przynajmniej da się taki znaleźć.
Trzeba szukać wersji Techniq (lub niższej), z rocznika 2023.
Rabaty są wtedy ogromne, a dodatkowo utrata wartości (wynikająca z tychże) już nastąpiła, więc teraz pójdzie wolniej.
 

Necvip

Nowy na Forum
Czekam na wrażenia. Mi to auto się zawsze bardzo podobało, ale odstraszył mnie trochę toporny infotainment (ale miałem z nim styczność 2 lata temu, może coś poprawili)
W sobotę testowałem nowego- nie nie poprawili, tak jest toporny. Te auto musiało by kosztować 20-30 tys mniej niż Tesla aby je brać pod uwagę.
 
Top