Wizualizacja danych UDT o ładowarkach - historia ładowania i dostępności

Michal

Moderator
Wszystko w skazuje na to, że Ionity zaczęło poprawnie raportować zajętość do UDT - widać sesje ładowania co jakiś czas trwające około 30 minut.
Jeśli będziecie mieć okazję ładować się na Ionity, to możecie sprawdzić czy aplikacja pokazuje stan ładowarek zgodny ze stanem faktycznym i dać znać tutaj.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Wszystko w skazuje na to, że Ionity zaczęło poprawnie raportować zajętość do UDT - widać sesje ładowania co jakiś czas trwające około 30 minut.
Jeśli będziecie mieć okazję ładować się na Ionity, to możecie sprawdzić czy aplikacja pokazuje stan ładowarek zgodny ze stanem faktycznym i dać znać tutaj.
Spoko, one i tak w 50% sa uszkodzone albo zajete :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ciekawe, z czego to wynika. Dostajemy jakiś sprzęt z demobilu czy co? Przejechałem Austrię i Niemcy, większość ładowań było na Ionity i nie spotkałem ani jednej uszkodzonej sztuki.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Spoko, one i tak w 50% sa uszkodzone albo zajete :)
Taki model biznesowy, nie zależy im na ułatwianiu życia elektrykom, bo muszą na czymś zarabiać, więc sprzedaż spalinówek musi być wysoka.

Nie ma nic lepszego niż przeciągnąć przez ścieżkę zdrowia nowo upieczonego nabywcę elektryka np Audi, będzie znajomym opowiadał historie jak z horroru że nigdy nie wiesz czy ładowanie będzie.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Ciekawe, z czego to wynika. Dostajemy jakiś sprzęt z demobilu czy co? Przejechałem Austrię i Niemcy, większość ładowań było na Ionity i nie spotkałem ani jednej uszkodzonej sztuki.
W USA ten sam sprzęt i też bardzo wysoka awaryjność.
 

Michal

Moderator
Specjalnie dla Ionity zmieniłem trochę sposób prezentacji danych na wykresie zajętości.
  • Było:
    • Czerwony, jeśli ładowarka raportuje status "w użyciu"
    • Zielony, jeśli ładowarka raportuje status "wolna"
  • Jest:
    • Czerwony, jeśli ładowarka raportuje status "niedostępna lub "w użyciu"
    • Zielony, jeśli ładowarka raportuje status "dostępna" i "wolna"
Wynik jest taki, że teraz widać te przypadki "awarii" ładowarki:
1697701361139.png
(trochę jak awarie instrybutorów na Orlenie ostatnio :p )
 

vwir

Pionier e-mobilności
W USA ten sam sprzęt i też bardzo wysoka awaryjność.
Dla Ionity obecnie najpopularniejsze są ABB, Tritium i ostatnio Alpitronic. W przypadku Electrify America to jest ABB, BTC Power, Efacec i Signet. Więc nie, to nie jest ten sam sprzęt.
 

Michal

Moderator
Wrzucam jeszcze wykresy "niedostępności" wszystkich ładowarek na IONITY MOP Nowostawy (kierunek Warszawa). Niby nie ma tragedii, bo przez większość czasu coś tam działa, ale jak ktoś chciał się naładować 30.09.2023 w godzinach 11:00 - 20:30, no to pocałował klamkę.
IONITY MOP Nowostawy (dir. Warsaw).jpg

Ps. Wygląda na to, że Ionity raportuje dane co 5 minut, a nie wtedy kiedy zmienia się status, więc dane są trochę przekłamane.
 
Top