Wrażenia z jazdy w trasie

kristof46

Fachowiec
Ręczny się automatycznie zaciąga jak wysiadasz, więc go zawsze używasz. Trzeba obejrzeć zaciski i klocki.
Może się myle ale wydaje mi się że manualne „zaciągniecie ręcznego” to co innego niż to o czym ty mówisz. No chyba ze faktycznie ta opcja automatycznie włącza się kiedy opuszczamy auto. Nigdy nie zwróciłem na to uwagi. Nigdy wcześniej też nic dziwnego się nie działo
 
Last edited:

Mikołaj Kopernik

Posiadacz elektryka
Nie mam pomysłu jakby to mogło działać inaczej. Ręczny postojowy jest jeden, nie ważne czy go manualnie włączysz czy samochód sam zmieni. A jak kończysz jazdę to nie zmieniasz nigdy na parking, tylko wychodzisz z auta? Nawet jeśli tak zrobisz to pojawia się komunikat zabezpieczenie przed stoczeniem i tak samo zaciąga ręczny.
 

KRA

Fachowiec
Nie mam pomysłu jakby to mogło działać inaczej. Ręczny postojowy jest jeden, nie ważne czy go manualnie włączysz czy samochód sam zmieni. A jak kończysz jazdę to nie zmieniasz nigdy na parking, tylko wychodzisz z auta? Nawet jeśli tak zrobisz to pojawia się komunikat zabezpieczenie przed stoczeniem i tak samo zaciąga ręczny.
Jesteś pewien że to ręczyny a nie po prostu blokada silnika?
 

kristof46

Fachowiec
W kilku miejscach (choć ciężko znaleźć oficjalne info) podaje się ze mamy inna moc „zacisku” w przypadku zwykłego P a ręcznego (to w sumie logiczne). Poprzedni automat (choć nie elektryk) nie zaciągał ręcznego przy wychodzeniu z auta. Mam wrażenie ze tesla również tego nie robi. Zatem pozostawienie auta wyłącznie na P przy dużym nachyleniu może być zgubne.
Jeśli po wejściu do auta mamy czerwoną ikonę P to znaczy że zaciąga go za każdym razem. Jeśli jednak nie ma owej ikony to znak ze auto wcale automatycznie nie uruchamia „ręcznego”
 

kristof46

Fachowiec
Trojka zaciąga i jęczy przy tym. Czasem też bywa pukanie, można oczyścić ją olałem i przestało.
Też podejrzewam ze przez deszcz coś tam się zabrudziło. Liczę na to ;) jak to mówią jeździć obserwować.
Faktem jednak jest że manualne wywołanie ręcznego spowodowało ze jakieś dziwne stuki wystąpiły i odpuściły dopiero kiedy ponownie „zaciągnąłem” i odpuściłem. To tak dla potomnych jakby ktoś miał taki problem. Cóż typowa Tesla ;)
 

Mikołaj Kopernik

Posiadacz elektryka
Sprawdziłem teraz i u mnie jest tak, że zaciąga ręczny tak samo jak nic nie zrobię i jak wywołam go manualnie. Ale rzeczywiście jest jedna różnica, przy włączaniu ręcznego manualnie, (żeby się pojawiła kontrolka) jest taki dodatkowy stuk, jakby się robiła jakaś blokada. Czyli trzeba od czasu do czasu tego użyć. U Ciebie prawdopodobnie się zapiekło i jak zacząłeś używać to puściło.
 

knapcio

Nowy na Forum
Byłem dzisiaj mega pozytywnie zaskoczony wycieraczkami na auto:
- szybkie działanie gdy przyszła ulewa
- deszcz się zmniejszył i zaczęły działać sporadycznie
- wjechałem na podziemny parking i od razu się wyłączyły
Patrzyłem też na wszystkie kamery i były "mokre" - woda zasłaniała część obrazu na prawie każdej. Także szacun - mega poprawa.
 

Arquiteto

Zadomawiam się
Byłem dzisiaj mega pozytywnie zaskoczony wycieraczkami na auto:
- szybkie działanie gdy przyszła ulewa
- deszcz się zmniejszył i zaczęły działać sporadycznie
- wjechałem na podziemny parking i od razu się wyłączyły
Patrzyłem też na wszystkie kamery i były "mokre" - woda zasłaniała część obrazu na prawie każdej. Także szacun - mega poprawa.
Hm, ale aktualizacji od wycieraczek to chyba jeszcze nie było. Jak dobrze pamiętam to w sofcie z FSD v11.4, który jeszcze nie wyszedł.
 
Top