Wrażenia z jazdy w trasie

Jaceq

Pionier e-mobilności
ja mam degradację 1,8% po 15000km....
To chyba sporo.. Ja mam 0% degradacji po 19 tys. km. A nawet Tessie pokazuje pojemność 59.8 kWh - jakby mi magicznie baterii przyrosło ;-) A spróbuj tak konkretniej rozładować baterię, w okolice 20% lub nawet niżej i naładuj do 100%. Może się rozkalibrowało i Ci przekłamuje..
 

grregg

Fachowiec
Opiszę, moje spostrzeżenia, bo sam przed wyborem dużo czytałem innych opinii.

Wczoraj odebrałem auto i udało mi się już zrobić kilkaset kilometrów z czego prawie 100 po mieście i trochę w korkach.
Do połowy dnia jeździłem jeepem compasem dość dobrze doposażonym. Także od razu czuć różnice. Jeep jest mojej żony, ja jeździłem wcześniej volvo xc60 z podstawowym wyposażeniem. Też międzyczasie trochę astrami oraz różnymi skodami. Miałem też okazję pojeździć kilka razy starszą teslą S. Także porównuję jazdę Y do innych aut, które użytkuję.

Zacznę od minusów
1. Wczoraj był ciepły dzień, więc od razu spocone plecy :(.Nie wiem co ale muszę coś z tym zrobić. Ogólnie fotele są dla mnie za miękkie, ale powoli się do nich przyzwyczajam.
2. CarPlay - nawet nie miałem pojęcia jak ja od tego jestem uzależniony ;). W poprzednich autach miałem carplay przewodowego. Mikrofon działał idealnie. Dużo piszę maili i wiadomości głosowo w trakcie siedzenia w aucie. W tesli przy połączeniu telefonu po bluetooth rozpoznawalność jest słaba (nie podłączałem jeszcze telefonu kablem). Muszę wyłączać bluetootha i gadać bezpośrednio do telefonu, co jest dużo mniej komfortowe...
W poprzednich autach używałem poprzez carplay navigację google i głosowych skrótów siri do sterowania domem typu "zamknij dom", "otwórz bramę" itp. Przy połączeniu po bluetooth siri słabo rozpoznaje mi komendy, także szybciej już jest wziąć telefon, włączyć aplikacje domu i wybrać daną funkcję :(. Navi tesli niestety przy porównaniu z navi google słabiej pokazuje korki i czasy dojazdu. Tych funkcji carplay'a najbardziej mi brakuje :(
3. To mi jakoś mie przeszkadza bardzo ale w nocy często wyskakują komunikaty o zasłoniętej kamerze bocznej.
4. Bezporzewodowa ładowarka do telefonu jest trochę słaba. Jeżeli jest włączony bluetooth, navi google i kilka innych aplikacji to cała ładowana energia idzie na konsumpcję :( Wsiadłem do samochodu z 17% i godzinie miałem 22%. Telefon czasami był podnoszony. Nie wiem, może źle go odłożyłem...

A teraz plusy
1. Tempomat adaptacyjny jest dużo lepszy niż w poprzednich autach, które użytkowałem. Sam rusza, w jeepie muszę po zatrzymaniu wcisnąć pedał gazu. Jest mniej agresywny, az nawet za spokojny ;) W poprzednim aucie zbyt agresywnie reagował po zmianie pasa a nawet właczeniu samego kierunkowskaza. Tempomat tesli na pewno się nie sprawdzi na A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią ;) Tam musi być agresywny do kwadratu ;) Ale ogólnie jak dla mnie super, aż szkoda że FSD jest taki drogi bo z chęcią bym go po testował.
2. Pojemność ładunkowa - Y jak na małego suva jest zaskakująco pojemny. Po załadowaniu naszego standardowego bagażu weekendowego pozostaje nam więcej miejsca niż w volvo xc60. Oprócz pojemnego bagażnika z... "dziwną roletką" jest też dużo innych schowków, które pozwalają na komfortowe rozłożenie wszystkich rzeczy.
3. Twarde zawieszenie Y, o którym tyle się mówi jak dla mnie jest akceptowalne. Może daleko mu do zawieszenia volvo, ale w porównaniu z innymi autami, którymi jeżdżę jest ok. Jeździłem zarówno po dobrych drogach jak i szutrówkach. Jeżeli ktoś jeździ obecnie na zawieszeniu hydraulicznym to oczywiście zawieszenie Y słabo wypada. Ale ja kupując Y miałem świadomość, że nie ma hydrauliki.
4. Bez kluczykowa obsługa jest mega. Często z żoną użytkujemy samochody naprzemiennie i często pada pytanie gdzie jest kluczyk ;) Jeszcze muszę tylko rozszyfrować czy jest jakaś sztuczka na otwieranie bagażnika bez wyciągania telefonu. Może jakaś głosowa komenda abo skrót do siri??
5. Dużo fajnych gadżetów, które wydawały mi się bezużyteczne jednak uatrakcyjniają podróż. np. karaoke.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Zacznę od minusów
1. Wczoraj był ciepły dzień, więc od razu spocone plecy :(.Nie wiem co ale muszę coś z tym zrobić. Ogólnie fotele są dla mnie za miękkie, ale powoli się do nich przyzwyczajam.
Również uważam, że brak wentylacji foteli to jeden z głównych minusów TMY. Trochę ratuje sprawę zdalne wychłodzenie kabiny przed podróżą. Mam Watchla w zegarku więc gadam do nadgarska "cool down my tesla" i się chłodzi 😀
2. CarPlay - nawet nie miałem pojęcia jak ja od tego jestem uzależniony ;). W poprzednich autach miałem carplay przewodowego. Mikrofon działał idealnie. Dużo piszę maili i wiadomości głosowo w trakcie siedzenia w aucie. W tesli przy połączeniu telefonu po bluetooth rozpoznawalność jest słaba (nie podłączałem jeszcze telefonu kablem). Muszę wyłączać bluetootha i gadać bezpośrednio do telefonu, co jest dużo mniej komfortowe...
W poprzednich autach używałem poprzez carplay navigację google i głosowych skrótów siri do sterowania domem typu "zamknij dom", "otwórz bramę" itp. Przy połączeniu po bluetooth siri słabo rozpoznaje mi komendy, także szybciej już jest wziąć telefon, włączyć aplikacje domu i wybrać daną funkcję :(. Navi tesli niestety przy porównaniu z navi google słabiej pokazuje korki i czasy dojazdu. Tych funkcji carplay'a najbardziej mi brakuje :(
Carplay jest do ogarnięcia. Albo na Raspberry, albo na dodatkowym ekranie. Szczegóły znajdziesz na forum. Ja się zbieram żeby ten dodatkowy ekran w końcu zamówić i przy tej okazji mieć jeszcze kamerę w zderzaku.
4. Bezporzewodowa ładowarka do telefonu jest trochę słaba. Jeżeli jest włączony bluetooth, navi google i kilka innych aplikacji to cała ładowana energia idzie na konsumpcję :( Wsiadłem do samochodu z 17% i godzinie miałem 22%. Telefon czasami był podnoszony. Nie wiem, może źle go odłożyłem...
Też mam takie odczucia. Ja mam po prostu kabel USB w podlokietniku i gdy potrzebuję więcej mocy to wpinam telefon na kablu.
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Ja trzymając telefon na ładowarce podaje komendy głosowe do Siri i bez problemu mi rozpoznaje otwiera zamyka bramy bramy garażowe uważam że działa to dobrze
 

rawier

Posiadacz elektryka
4. Bez kluczykowa obsługa jest mega. Często z żoną użytkujemy samochody naprzemiennie i często pada pytanie gdzie jest kluczyk ;) Jeszcze muszę tylko rozszyfrować czy jest jakaś sztuczka na otwieranie bagażnika bez wyciągania telefonu. Może jakaś głosowa komenda abo skrót do siri??
Ostatnia wersja aplikacji dodała skróty - masz skróty do przedniego i tylnego bagażnika. :)
 

Tuti

Zadomawiam się
Witajcie. Kolejna trasa za mną tym razem Polska (Jaworzno) - Holandia (Haga) - Polska (Jaworzno).
Haga - piękne miasto. W zeszłym roku zwiedzałem je z żoną, a w tym roku zawiozłem tam dzieci. Nie mogę podzielić się wrażeniami z jazdy, bo jeździłem tam Marcopolo, ale destynacja godna polecenia.
 

grregg

Fachowiec
Ja trzymając telefon na ładowarce podaje komendy głosowe do Siri i bez problemu mi rozpoznaje otwiera zamyka bramy bramy garażowe uważam że działa to dobrze
Tylko trzeba się rozłaczyć z „blutufem” :( a ja też dużo gadam przez telefon.
Musze jakoś to rozpracować. Może to kwestia jakiś ustawień mikrofonu.
Tylko ze poprzednim samochodzie przy połaczeniu kablowym z carplay komendy działały super a jak uszkodziłem kabel i połaczyłem się po Bluetooth działało to słabo tak jak teraz Tesli. Czasami system rozpoznaje komendę za pierwszym razem a czasami trzeba mówić dwa trzy razy. Także wydaje mi ze to przez typ komunikacji a nie przez ustawienia mikrofonu.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Tylko trzeba się rozłaczyć z „blutufem” :( a ja też dużo gadam przez telefon.
Musze jakoś to rozpracować. Może to kwestia jakiś ustawień mikrofonu.
Tylko ze poprzednim samochodzie przy połaczeniu kablowym z carplay komendy działały super a jak uszkodziłem kabel i połaczyłem się po Bluetooth działało to słabo tak jak teraz Tesli. Czasami system rozpoznaje komendę za pierwszym razem a czasami trzeba mówić dwa trzy razy. Także wydaje mi ze to przez typ komunikacji a nie przez ustawienia mikrofonu.
Możesz jeszcze rozważyć zakup Apple Watch-a ;-) Wtedy Siri "łapie" z zegarka. Sprawdzone, działa.
 
Top