Wstrzymanie wniosków ścieżki leasingowej

kaktus

Posiadacz elektryka
Jeżeli promocyjny leasing jest na 2% a głupie obligacje skarbowe płacą teraz 6% to nie taniej jest kupić obligacje zamiast pozbywać się kapitału na leasing? Odsetki z obligacji będą splacac odsetki leasingu z nawiązką.
Leasing na 2 proc dotyczy 2 wersji Y i tylko 2 wersji Y. Ludzie kupują też inne modele :) na 3 jest coś koło 6,5 proc i więcej. Obligacje to też pozbywanie się kapitału ;)
 

dixiluk

Fachowiec
Ale masz przecież info, że promocja 2% jest wtedy gdy kupujesz z niskim wykupem końcowym. Realnie najlepiej to wychodzi jak weźmiesz z niskim wkładem i na 5 lat.
 

eprom

Zadomawiam się
Dziś o dotacjach napisał bankier.pl:
Z czymś tam na rozumy się pozamieniali, jak za duże zainteresowanie to trzeba uciąć
 

SokolEV

Nowy na Forum
Dziś o dotacjach napisał bankier.pl:
Napisał nic nie wnoszący artykuł, który w sumie jest tylko reklamą ING. I jeszcze bezczelnie kłamią w tytule. Nic się w temacie dopłat do leasingów nie wydarzyło. Że ich obecnie nie ma, to już wiadomo od dawna, a nikt nie powiedział, że ich nie będzie. Wręcz przeciwnie, były zapewnienia, że się pojawią.
 

Euronymous

Zadomawiam się
NFOŚiGW na swoich stronach dwukrotnie wskazywał, że dopłaty do leasingu są zawieszone, ale jak tylko ruszy nowy program, to leasingi z II połowy 2024 r. będa się kwalifikowały do dofinansowań. To samo mówią konsultanci ichniejszej infolinii. Więc tytuł jest nie tylko clickbaitowy, ale i, jak kolega wyżej pisze, kłamliwy.
 

Iktorn

Zadomawiam się
Nie widzę by ktoś o tym pisał, ale
Zapisy naszego KPO, które zostało zatwierdzone przez Radę UE 16 lipca 2024 .
str. 182.
Trzecim elementem tej reformy będzie wprowadzenie opłaty rejestracyjnej i opłaty środowiskowej od pojazdów emisyjnych zgodnie z zasadą „zanieczyszczający płaci”. Wpływ tej reformy, w połączeniu z innymi działaniami, na upowszechnienie czystych ekologicznie pojazdów mierzy się w odniesieniu do konkretnej wartości docelowej dotyczącej zwiększenia udziału pojazdów elektrycznych.
W celu promowania dostępności transportu publicznego ustanawia się również konkretną wartość docelową dotyczącą liczby linii autobusowych wspieranych z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.
Inwestycyjnym elementem tego działania jest program dotacji mający na celu zapewnienie wsparcia na zakup pojazdów zeroemisyjnych (kategoria M1). Do uzyskania wsparcia kwalifikują się osoby fizyczne i osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Budżet programu wynosi 373 750 000 EUR i pozwoli na wsparcie co najmniej 40 000 transakcji nabycia.
Dodatkowo w kamieniach milowych jest zapis (s. 187/188):
Uruchomienie programu dotacji - Rozpoczęcie funkcjonowania programu dotacji IV kw. 2024
Wprowadzony zostanie program dotacji z budżetem w wysokości 373 750 000 EUR na wsparcie zakupu, wynajmu lub leasingu bezemisyjnych pojazdów elektrycznych kategorii M1. Ustanowione zostaną niezbędne ramy określające obowiązujące warunki i procedury:
• Programem zarządza Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
• Wsparcie zostanie udzielone w formie dotacji dla osób fizycznych i osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.
• W przypadku leasingu lub wynajmu długoterminowego wysokość wsparcia nie będzie mogła przekroczyć wysokości opłaty wstępnej.
• W przypadku dotacji do zakupu używanego pojazdu bezemisyjnego pomoc pokryje część ceny.
• Wsparcie wyniesie nie więcej niż 40 000 PLN dla jednej osoby fizycznej lub osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą.
• Limit cenowy dla pojazdów objętych wsparciem zostanie określony w taki sposób, aby do wsparcia kwalifikowały się wyłącznie pojazdy przystępne cenowo.
• W przypadku pojazdów używanych określa się maksymalny wiek pojazdów objętych wsparciem.
• Program przewiduje znaczne podwyższenie wsparcia („premia”) dla wnioskodawców, którzy złożą ważne zaświadczenie o zezłomowaniu, lub dla wnioskodawców z gospodarstw domowych o niskich dochodach. Zaproszenie do składania wniosków ogłasza Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Czyli wszystko o czym do tej pory się mówiło w mediach.
JDG + osoby fizyczne z KPO by nie było problemu związanego z pomocą publiczną. Słyszałem, iż trwały/trwają jeszcze rozmowy na linii UOKiK - KE ws. potwierdzenia odstąpienia od konieczności notyfikacji pomocy publicznej. Inaczej to jeszcze potrwa.
Pozostałe firmy mają pozostać w Moim Elektryku (kwestia właśnie pomocy publicznej).
A i uwaga. W KPO VAT jest kosztem niekwalifikowalnym co do zasady. Czyli jak utrzymają limit kosztów kwalifikowalnych (dziś to 225k + Vat/50% VAT/0% VAT), to limit dla każdego (JDG) będzie taki sami i jednocześnie wyższy niż obecny dla zdecydowanej większości.
Edit: Ministerstwo od jakiegoś czasu przebąkuje, że dopłaty będą tylko dla nowych, ale ograniczenia w stosunku do zapisów mogą być, nie może być tylko szerzej.
Z drugiej strony biorąc pod uwagę, iż z KPO będą tylko os. fizyczne i JDG, a termin to 30.06.2026 zastanawiam się czy uda się tą kasą wydać.
 
Last edited:

dixiluk

Fachowiec
Mają do wydania 1.6mld zł przez około 20 miesięcy. Popularność programu cały czas rośnie, a ostatnia dopłata 60mln rozeszła się w niecałe 2 miesiące. Moim zdaniem bez problemu dadzą radę to wydać tylko na nówki.
 

PiotrC

Nowy na Forum
Nie widzę by ktoś o tym pisał, ale
Zapisy naszego KPO, które zostało zatwierdzone przez Radę UE 16 lipca 2024 .

Dodatkowo w kamieniach milowych jest zapis (s. 187/188):


A i uwaga. W KPO VAT jest kosztem niekwalifikowalnym co do zasady. Czyli jak utrzymają limit kosztów kwalifikowalnych (dziś to 225k + Vat/50% VAT/0% VAT), to limit dla każdego (JDG) będzie taki sami i jednocześnie wyższy niż obecny dla zdecydowanej większości.

Z drugiej strony biorąc pod uwagę, iż z KPO będą tylko os. fizyczne i JDG, a termin to 30.06.2026 zastanawiam się czy uda się tą kasą wydać.


Cześć,
Czyli dla JDG limit dla otrzymania dopłaty jest jaki? Bo jak pragnę zakwitnąć - nic już nie rozumiem.
225kPLN jest kwotą brutto?
Na stronach .gov.pl tak piszą.
A w kwocie 225kPLN brutto mieści się TM3 LR AWD w bazowej wersji czyli biała i czarny środek.
Jakakolwiek zmiana wywala cenę ponad 225kPLN :-(
O niecałe 5 stówek...
 

qb4hkm

Posiadacz elektryka
Cześć,
Czyli dla JDG limit dla otrzymania dopłaty jest jaki? Bo jak pragnę zakwitnąć - nic już nie rozumiem.
225kPLN jest kwotą brutto?
Na stronach .gov.pl tak piszą.
A w kwocie 225kPLN brutto mieści się TM3 LR AWD w bazowej wersji czyli biała i czarny środek.
Jakakolwiek zmiana wywala cenę ponad 225kPLN :-(
O niecałe 5 stówek...
zależy czy i ile vat odliczasz
 
Top