Wychodzą pierwsze recenzje

TomRS

Pionier e-mobilności
Porsche jak to Porsche, zawsze było znacznie droższe od pozostałych aut w porównywalnej klasie. Ale zazwyczaj prowadziło się też zdecydowanie najlepiej, miało najlepsze zawieszenie i hamulce i ogólnie było świetnie wykonane. Szczególnie serie 911, Cayman, Boxster. Myślę, że Macan nie będzie rekordzistą efektywności, ale z całą pewnością będzie dawał mnóstwo frajdy z jazdy. Marka Porsche zobowiązuje 👍
 

viallos

Pionier e-mobilności
Ja najbardziej liczę na tą baterie która pozwoli mi zrobić extra 100km w niezłym tempie. Właśnie wracam z Kitz i pomiędzy Suc Olomuniec a Ionity Radomsko musiałem sie doładować 12min w MOP Dobieszowice. Jadę non stop 140 plus i niestety brakuje mi tych 20kW. Ruszam z Radomska i strategia szybkich krótkich ładowań z Kitz dowiezie mnie w 11h do Wawy. Ponad 1h szybciej niż najszybszą prognoza w ABRP I ponad 2h szybciej niż prognoza Tesli.
Ale korzystam z Ionity po drodze a nie tylko Suc.
 

to_masz

Posiadacz elektryka
Ale korzystam z Ionity po drodze a nie tylko Suc.
Też w tym roku w lutym mam pomysł, żeby to przetestować (szczególnie, że jeżdżę A9) i trochę mnie boli zjeżdżanie na SuC, jak fajne ładowarki są na MOPach. @viallos jak będziesz miał chwilę, to napisz proszę w nowym wątku albo jakimś o nartach, czy jakoś sobie to zaplanowałeś, czy miałeś bardziej luźną strategię 😉

co do platformy PPE ja czekam na Audi ... mentalnie nie jestem gotowy na Porsche ... chociaż Macan technologicznie robi na mnie wrażenie tak samo jak Taycan w 2019 - jestem bardzo ciekaw testów
 

viallos

Pionier e-mobilności
co do platformy PPE ja czekam na Audi ... mentalnie nie jestem gotowy na Porsche
Hehe .... coś w tym jest .. jeździłem Audi i BMW ale faktycznie w przypadku Porsche jest coś co mnie blokuje 😀.

Poza tym jak mam być szczery to bardziej mi się podoba Q6 Etron od Macana ... ale to oczywiście kwestia gustu.

Co do trasy to strategia jak najszybszej trasy w ABRP. Staram się mieć naładowany samochód na maksa przed wyjazdem i jadę jak wszyscy ... tylko o 5 do 10km szybciej ponad przepisy. Zarówno w Austrii czy Czechach robi to różnice kilkunastu minut na każdym przelocie. Ładuje tam gdzie wypada ale staram się celować poniżej 10% i jak spada ładowanie poniżej 80kW to dalej w drogę. Niestety w PL nie poszalejesz ale Ionity Radomsko czy GW wzdłuż A1 robią robotę.
ABRP twierdziło że potrzebuję na MOP Dobieszowice 39min na podladowanie z 7% do 41% ale jak tak naprawdę potrzebowałem tylko 35% żeby dojechać na 5% do Radomska i zajęło mi to 12min. Po czym wyszedłem siku i jak wrociłem to po 16min miałam już 48%. Przepaliłem to jadąc szybciej do Radomska żeby też dotrzeć na poniżej 10% i stracone 4min nadrobiłem z nawiązką:). To samo na SuC w Olomuncu .. chciało mnie trzymać do 83% ale wyjechałem przy 75% żeby dojechać właśnie poniżej 10% na GW Dobieszowice.
Jak już poznasz swój samochód i nie boisz się dojeżdżać poniżej 5% na ładowania to można podróżować naprawdę szybko. 3 razy na trasie wyprzedzałem wczoraj na przykład charakterystyczne BMW w dieslu które leciało ze mną praktycznie od Salzburga. Ostatni raz na s8 przed Warszawą więc mogę powiedzieć że przejechałem szybciej niż dieslem 😉
 
Last edited:

viallos

Pionier e-mobilności
W czwartek wyświetliła mi się reklama Porsche .. kliknąłem i zadzwoniłem do salonu w Warszawie na Połczyńskiej .. kilka sygnałów nikt nie odebrał, ale telefon przełączył się do centrali i odebrała Pani tłumacząc, że w salonie nikt nie odebrał więc ona zbierze ode mnie info i ktoś oddzwoni.
Na żadne z pytań kiedy będzie w PL, kiedy jazdy próbne itp .. zero wiedzy - ktoś oddzwoni i wszystko opowie.
Zebrała ode mnie dużo info: kiedy jestem gotowy do zakupu, w jakiej formie, dane firmy itp itd.
Do dziś oczywiście zero kontaktu :ROFLMAO:
Dziś rano jechałem do centrum Wawy i przejeżdżałem obok salonu to się zatrzymałem .. wchodzę i pytam .. oczywiście stan wiedzy również 0. Pani podejrzewa że za jakieś 4 miesiące się pojawi demo i dodała że czekają na Panamerę która miała premierę jakieś miesiące temu i też jej nie mają.:eek:

A ludzie narzekają na obsługe w Tesli :)
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Też miałem dylematy z Taycanem ale wybrałem zdecydowanie większą TMS LR za zdecydowanie mniejszą kasę. Jeżdżę nią praktycznie jak spalinowym samochodem. Do Porsche dodajcie oczywiście serwisy i każda opcja kosztuje trochę kasy. Mi standard TMS spokojnie wystarczy. Komfort w porównaniu do TMY i TM3 to przepaść. We Wrześniu można było kupić LR za 400tyś i nawet dokładając 100tyś nie ma nic na rynku z podobnymi osiągami. Trzeba by spokojnie dołożyć ponad 200tyś
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
IMG_2027.jpegW moim egzemplarzu jest super. Nic nie skrzypi/trzaska. Przed zakupem TMS najeździłem się i natestowalem kilka fajnych samochodów i finalnie stanęło na Tesle. Nawet teraz za tą kasę nie ma co wybrać. Jedynie jak ktoś chce dołożyć koło 200 do Taycana lub EQS. Polecam potestować inne samochody. Szybko wraca się do Tesli. Różnica między TMS a TMY/3 jest znaczna
taka jak między BMW 3 a 5 lub C klasa a E. TMS jest mega pakowna z tym swoim liftbackiem.

Mój ostatni wyjazd do Austrii z boxem na dachu, prędkości między 120 a 130 na autostradach w CZ/AU. Zużycie jak na zdjęciu.

Macan jest fajny ale to inna klasa samochodu. Żeby się zbliżył z osiągami do TMS to trzeba by dołożyć wyposażenia i brać Turbo co zrobi cenę lekko ponad 600tys.
 
Last edited:

furman

Zadomawiam się
Jeżdziłem Macanem 4 i Turbo( nie było 4s). Precyzyjne prowadzenie na plus,zwrotność. 408 KM w Macan 4 nie robi wrażenia nawet wobec tesli Y RWD SR.Dopiero wersja Turbo daje emocje, świetne audio Burmester( chyba lepsze niż B&W w IX) i takie musiałbym kupić za kupę kasy . Wnętrze jednak jakieś takie tanie, krótki podłokietnik na tunelu środkowym to nieporozumienie ,także ogólnie słaby projekt zegarów/ deski rozdzielczej. Nie poczułem się jakoś zaopiekowany i otulony w fotelu kierowcy. Odpuściłem , kupiłem BMW IX m60 z niedużym przebiegiem za sporo mniej niż Macan Turbo cennikowo. Osiągi zbliżone a poziom wykonania wnętrza na korzyść BMW.
 
Last edited:
Top