Wyciszenie a raczej jego brak

Hermes

Posiadacz elektryka
Nadkola to jedno, ale i tak zastanawiające jest to, że efektu po - jednak niemałej pracy - brak.
Inna sprawa to IMHO dziwne, że autor filmu nie wziął się za obklejenie/wyciszenie drzwi...
 

Raf24

Fachowiec
Pytanie czy Y 2024 Berlin vs 2025 Juniper ma amory KONI ( jak zmiana z 3 na 3 highland )
czy jakieś inne OEM ( coś słyszałem o dłuższym skoku ) .
Plus jakiś upgrade w nadkolach ??( ściana grodziowa -maty, nadkola plastikowe z dod. mat. tłumiące).??
 

eimi

Pionier e-mobilności
Ale ja jeździłem Juniperem i wcale nie uważam żeby był specjalnie cichszy niż Berlin 2024, nawet bym powiedział że od opon był trochę głośniejszy, ale miał założone zimówki pirelli 19", które za ciche nie są. To co na pewno zauważyłem to ma dużo cichszą pracę zawieszenia, w szczególności z tyłu więc ogólnie wrażenia akustyczne lepsze. Amorki faktycznie ma lepsze, na bank FSD bo miękki przy małych siłach i wychyły większe. Kwestia czasu aż będzie wiadomo czy da się je przełożyć 1 do 1.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Tutaj na tej stronie jakiś punkt odniesienia czy Ygrek jest cichy czy głośny

@130 km/h 70dB tyle samo ma BMW 420d, miałem czwórkę, i na moje ucho mogę powiedzieć, że to się zgadza. Czwórka BMW też ma bezramkowe szyby, dla porównania BMW seria 5, porządne premium

@130 km/h 64dB, z pomiaru wynika, że różnica jest bardzo duża, i na ucho moje, też mogę potwierdzić, że jest istotnie ciszej

Jechaliśmy ygrekiem do Włoch, głowa nikogo nie bolała, ale każdy ma inną wrażliwość. Czy ygrek ma premium wyciszenie, to zależy, ktoś kto kupuje czwórkę BMW, powie, że to premium i że wyciszenie jest premium, dla mnie wyciszenie w ygreku jest akceptowalne, ale premium bym go nie nazwał.
 

solik

Pionier e-mobilności
Y to segment D, BMW 5 to segment E - wszystko sie zgadza

od tego sa te segmenty, nie rozumiem narzekan ze w tanszym D nie jest jak w E ktore doposazone moze byc 2x drozsze
 

Gilim

Zadomawiam się
Mieszkam pod większym miastem. Dziur u mnie dostatek. Okolice takie, że zimą ściągają tylko trochę śniegu i sypią żużel. Nigdy nie słyszałem odgłosów z zawieszenia nawet na spowalniaczach co w innych autach się trafiało. W najbliższym czasie kończę remont studia i biorę się za wyciszanie nadkoli. Dam znać jak wyszło. Jakby ktoś był zainteresowany ( małopolska ) to zapraszam.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Mieszkam pod większym miastem. Dziur u mnie dostatek. Okolice takie, że zimą ściągają tylko trochę śniegu i sypią żużel. Nigdy nie słyszałem odgłosów z zawieszenia nawet na spowalniaczach co w innych autach się trafiało. W najbliższym czasie kończę remont studia i biorę się za wyciszanie nadkoli. Dam znać jak wyszło. Jakby ktoś był zainteresowany ( małopolska ) to zapraszam.
Skala decybelowa jest logarytmiczna, 6dB więcej to mniej więcej dwa razy głośniej. Wątpię, że wyciszając nadkola zrobisz premium, ogólnie wątpię, że da się dużo lepiej ygreka wyciszyć. Drzwi z uszczelkami dobrymi i ramkami są potrzebne, nadkola oczywiście też. Mówiąc kolokwialnie, z gówna piany nie ubijesz.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Mówiąc kolokwialnie, z gówna piany nie ubijesz.
Offtopicznie - oto kolejne powiedzenie z tej serii do kolekcji :)
Moja babcia mawiała, że "z gówna bicza nie ukręcisz", słyszałem też "z gówna pomarańczy nie ulepisz", a teraz to z pianą - dzięki :)
 

ypl

Pionier e-mobilności
Moja babcia też mawiała, że " ... bicza nie ukręcisz", ale pomarańczy nie znałem :D
 

Gilim

Zadomawiam się
Skala decybelowa jest logarytmiczna, 6dB więcej to mniej więcej dwa razy głośniej. Wątpię, że wyciszając nadkola zrobisz premium, ogólnie wątpię, że da się dużo lepiej ygreka wyciszyć. Drzwi z uszczelkami dobrymi i ramkami są potrzebne, nadkola oczywiście też. Mówiąc kolokwialnie, z gówna piany nie ubijesz.
Wyciszając nadkola zrobi się z Y auto normalne. W żadnym innym aucie nie miałem wrażenia, że błoto pośniegowe czy drobne kamyczki są bezpośrednio pod fotelem.
 
Top