Wyciszenie a raczej jego brak

korzonek

Nowy na Forum
Jak oceniacie wyciszenie modelu Y? Jestem po trasie do Austrii i z powrotem. Głowa mi pęka. Kupiłem zimówki chyba nie jakoś super budżetowe: Hankook Winter i*cept evo3 W330 255/40 R20 101 W, ok 3500zł za komplet. Powyżej 100 km/h pojawia się słyszalny dzwięk, ewidetnie z kół. Powyżej tej prędkości, to już udręka. Czy to auto jest faktycznie tak fatalnie wyciszone, czy mam złe opony, złe podwozie i wszystko źle robię?
 

eimi

Pionier e-mobilności
Te opony są głośne i nieprzyjemnie dudniące. Hankooki zimowowe to tylko iON

Y po 2023 czy przed 2023?
 

acceptcookies

Tesla Model Y LR AWD 2024
Nie wiem jak długo jeździsz ale jeżeli robiłeś trasy wcześniej a problem wystąpił dopiero po zmianie opon na zimowe to raczej właśnie kwestia opon. Przez niecały rok nakręciłem 30k km k z czego 10k km po autostradach w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Włoszech, w tym na zimówkach, i uważam, że Y to dobrze wyciszone auto. Może jedziesz akurat po odcinku który ma inną strukturę nawierzchni czy tzw 'plyty' i wtedy faktycznie jest głośniej.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jak oceniacie wyciszenie modelu Y? Jestem po trasie do Austrii i z powrotem. Głowa mi pęka. Kupiłem zimówki chyba nie jakoś super budżetowe: Hankook Winter i*cept evo3 W330 255/40 R20 101 W, ok 3500zł za komplet. Powyżej 100 km/h pojawia się słyszalny dzwięk, ewidetnie z kół. Powyżej tej prędkości, to już udręka. Czy to auto jest faktycznie tak fatalnie wyciszone, czy mam złe opony, złe podwozie i wszystko źle robię?
A ile przejechales juz na tych oponach ?
Ja kupilem Nokiany jakies i dopiero po okolo 5000km troche sie wyciszyly.
Ale tesla nie jest wzorem cichego auta ;)
 

korzonek

Nowy na Forum
Tak dla kontekstu, nowe auto na letnich też nie jest wyciszone i jest głośniejsze niż to co miałem wcześniej. Ile przejechałem na zimówkach ciężko powiedzieć (ogólnie 16k od kwietnia zeszłego roku), ale nie licząc tej trasy (2k) to jakieś 1000-1500km wcześniej. Na pewno nie jest to problem powierzchni, bo na przestrzeni 1000km i 4 krajów powierzchnia była bardzo różna. Rozumiem, że zimówki są zawsze głośniejsze, ale tutaj to już poza skalą akceptowalności. Hałas zaczyna się równo powyżej 100 km/h.

Myślicie, że może to być coś innego poza tym, że Tesla to badziewne auto (bez urazy, po prostu to moja subiektywna opinia) a opony kupiłem głośne? Np, że wyważone, czy źle założone? Robił mi to jakiś serwis polecany gdzieś tutaj na forum, pod Krakowem.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Tak dla kontekstu, nowe auto na letnich też nie jest wyciszone i jest głośniejsze niż to co miałem wcześniej. Ile przejechałem na zimówkach ciężko powiedzieć (ogólnie 16k od kwietnia zeszłego roku), ale nie licząc tej trasy (2k) to jakieś 1000-1500km wcześniej. Na pewno nie jest to problem powierzchni, bo na przestrzeni 1000km i 4 krajów powierzchnia była bardzo różna. Rozumiem, że zimówki są zawsze głośniejsze, ale tutaj to już poza skalą akceptowalności. Hałas zaczyna się równo powyżej 100 km/h.

Myślicie, że może to być coś innego poza tym, że Tesla to badziewne auto (bez urazy, po prostu to moja subiektywna opinia) a opony kupiłem głośne? Np, że wyważone, czy źle założone? Robił mi to jakiś serwis polecany gdzieś tutaj na forum, pod Krakowem.
moje zimówki są cichsze niż moje letnie
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Kupiłeś sobie raczej głośne opony (Hankook Winter i*cept evo3 W330) wg etykiety mają 72 dB. Dla mnie hałas jest podstawowym parametrem przy zakupie opon. Generalnie stosuje całoroczne Nexen 4seasons 69 dB (dwójki wg etykiety są głośniejsze). W Springu jestem właśnie po wymianie zimowych Matador MP93 (dramat) na Davanti Alltoura wielosezon (budżetówka 68 dB) I różnica na plus jest ogromna. Przyczepność tej Davanti wg etykiety taż jest lepsza ale nie ma zimy więc nie mogę ocenić.
Dzięki etykietom EU można te opony kupować "mniej w ciemno".
Odnośnie wyciszenia to jestem zaskoczony bo myślałem że Tesla jest raczej komfortowa. W Sparingu to dopiero był dramat ale poprawiłem sobie komfort budżetowymi metodami i jest o niebo lepiej. A podwójne uszczelki w drzwiach ma ta Tesla?
Poniżej szczegóły robótek ręcznych
Beitrag im Thema 'Dichtungen für die Windschutzscheibe und Türen' https://www.springforum.de/threads/dichtungen-fuer-die-windschutzscheibe-und-tueren.642/post-121760
 

blazej

Pionier e-mobilności
Nie wiem jak nowy Y, ten testowany przeze mnie równocześnie z TM3 jakoś w maju 2024 roku był głośny i skrzypiał. Ale to było mocno wyeksploatowane auto testowe.

Teraz mam porównanie nowiutka Kia Sportage hybrydowa, ta mocniejsza i TM3HL. Tesla jest zauważalnie cichsza w każdych warunkach i każdej prędkości. Taką opinię mam zarówno ja (użytkuję Teslę), jak i użytkownik Sportage’a. A oboma autami zdarzało nam się już jeździć wspólnie - częściej Teslą, ale jednak oboma i bywało, że przesiadałem się z jednego w drugie.

Ja mam jednak opony najcichsze w swojej kategorii.

Warto też zwrócić uwagę, że w Tesli to i tak głównie te opony słychać.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
"Coś" zawsze będzie słychać. Usuwasz jeden hałas to na pierwszy plan wysuwa się następny w kolejności. Szumy powietrza można poprawiać uszczelkami o ile jest jeszcze pole do poprawy w tym zakresie. Odgłosy opon - wyciszenie nadkoli od strony kabiny lub od strony nadkoli. Wiem co zrobiłem w Springu, mógłbym dalej ale nie widzę sensu. Dla mnie już jest OK. Tesli nawet z bliska nie widziałem więc mam zero wiedzy co tam możnaby poprawić.
 
Top