Wynajem dlugoterminowy elektryka

bbcc

Nowy na Forum
Chcesz autem jeździć po skończeniu finansowania? Potrzebujesz auto na dłużej, na krócej? Wiesz ile przejedziesz w okresie finansowania?
Tu masz dość dobrze opisane, które rozwiązanie może być lepsze: https://www.fmleasing.pl/porady/leasing-czy-wynajem-dlugoterminowy-samochodu
Dzięki, powiem szczerze, ze sam nie wiem. Być moze chciałbym wziąć jakieś nowe auto. Raczej nie chciałbym wykupić samochodu do majątku prywatnego, z tego co widziałem to jest to dość mocno opodatkowane. Jak na radzie przeglądam sobie ofertę najmu samochodów od Master1.
Z tego co czytałem to w jednej racie jest wszystko, ubezpieczenie, jakieś inne opłaty dodatkowe i to również mnie przekonuje.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Musisz policzyć swój przypadek. Nie ma uniwersalnej odpowiedzi. Ja brałem auto które mi się podoba i istnieje spora szansa, że zostawię sobie je na dłużej. Z tego też powodu wziąłem leasing. Poza tym gdy policzyłem to najem długoterminowy po prostu wychodził drożej.

Zależy też od marki, bo na przykład grupa VW ma ciekawą ofertę leasingową.

Jeśli chodzi o wykup to jak na razie istnieje furtka w postaci przekazania samochodu żonie/mężowi/etc żeby nie płacic podatku.
 

bbcc

Nowy na Forum
A jak z ubezpieczeniem w leasingu? Samodzielnie kupowałeś ubezpieczenie? Czy firma leasingowa narzuciła Ci firmę? Słyszałem, ze często firma dla leasingu wylicza o wiele wyższą kwotę.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
A jak z ubezpieczeniem w leasingu? Samodzielnie kupowałeś ubezpieczenie? Czy firma leasingowa narzuciła Ci firmę? Słyszałem, ze często firma dla leasingu wylicza o wiele wyższą kwotę.
Na trzy leasingi, które miałem w życiu, zawsze bardziej opłacalne było zewnętrzne ubezpieczenie + opłata za administrację polisa obcą.
 

abes99

Posiadacz elektryka
U mnie odwrotnie, ale to dopiero pierwszy leasing. ING zaproponowało ubezpieczenie jakieś 1-1,5k niższe niż broker na Oczojeba :unsure:
IMHO, w leasingu zostajesz z autem (możesz wykupu nie wrzucić w koszty firmy, potem darowizna w rodzinie i sprzedać po pół roku bez podatków). Wynajem będzie odrobinę tańszy ale zostajesz z niczym...
 

vwir

Pionier e-mobilności
A jak z ubezpieczeniem w leasingu? Samodzielnie kupowałeś ubezpieczenie? Czy firma leasingowa narzuciła Ci firmę? Słyszałem, ze często firma dla leasingu wylicza o wiele wyższą kwotę.
U mnie stawka od leasingodawcy była na poziomie niższym niż od brokera. Kontynuacja po roku na poziomie takim samym jak rok wcześniej. Sam byłem zaskoczony. W razie czego zawsze moge przyjść ze swoim ubezpieczeniem.
 

solik

Pionier e-mobilności
Teraz nie ma dobrych ofert na wynajem, ja mam TM3 2021 z Arvala za 1900 z groszami netto z ubezpieczeniem (samo ubezpieczenie to pewnie ze 400-500 zl w tej racie) na stalej stopie a wkladem wlasnym byla dotacja, auto od tego czasu 3 razy zdrozalo, teraz znowu stanialo i zapewne w koncu bedzie kosztowac tyle co w grudniu 2021 wbrew wieszczom na forum ze bedzie tylko drozej (wystarczy spojrzec na cene TM3P ktora dzis mozna za 267k wyrwac)

Ja akurat tego auta nie chce zostawic i juz o tym wiem a jestem na ryczalcie wiec od sprzedazy bym placil 3% podatku plus caly VAT mimo, ze odliczam polowe.

Niektore marki maja leasing z duzym wykupem gdzie mozesz podjac decyzje czy wykupujesz czy oddajesz ew czy wymieniasz, czasem wychodzi to 115% czyli tyle ile sredni klasyczny dzisiaj leasing a nie jestes uwiazany z autem bo nie wiadomo co za 3 lata bedzie albo czy nie trafisz na felerny egzemplarz.

No ale na stocku z sensownych elektrykow jest tylko Tesla, Ford ma chore ceny, ID dostepne tylko 4 i 5, KIA nie ma nic i sobie robi jaja z zamowieniami. Firmy wynajmujace maja jakies wynalazki typu Seres albo resztki Mini/Fiatow ktore tez maja chore ceny.
 
Top