Wyniki sprzedaży Tesli Q1 2025, -13% względem Q1 2024, -10% względem oczekiwań. BYD nowym liderem BEV?

SokolEV

Posiadacz elektryka

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Tesla chyba jest w dość niefortunnym położeniu 😕
Trump koncertowo ograł muska, teraz będzie niezbyt miło.

USA wprowadziły import tax 20% na eu i 25% na auta.

W "najlepszym" wypadku EU wprowadzi cła odwetowe, podobnej wartości. W najgorszym, jeszcze większe.

Auta importowane z USA będą znacznie droższe.

Niech tylko przez przypadek w EU (a to BARDZO realny scenariusz) taryfy celne zmaleją dla krajów typu Korea Południowa, Japonia, Chiny to nie ma z Tesli co zbierać.
Jeszcze bardziej realnym scenariuszem jest bogatsza i tańsza opcja producentów aut w europie.

Owszem, np. KIA jest droższa od Tesli obecnie, ale jak będzie w tej samej albo niższej cenie to klops.
FSD w EU też nie będzie łatwiejszy do wprowadzenia, dodatkowo przez cła podrożeje.


Ciekawie, ciekawie..
Przecież w UE kupujemy tesle z Chin i Berlina, więc jak to ma uderzyć w Muska? Co innego wyjęcie z dotacji tesli, to już zaboli, ale jest mało prawdopodobne.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Tesla chyba jest w dość niefortunnym położeniu 😕
Trump koncertowo ograł muska, teraz będzie niezbyt miło.
Już w styczniu było wiadomo, że DOGE jest tymczasowe
USA wprowadziły import tax 20% na eu i 25% na auta.
W "najlepszym" wypadku EU wprowadzi cła odwetowe, podobnej wartości. W najgorszym, jeszcze większe.
Auta importowane z USA będą znacznie droższe.
Czyli które auta będą droższe?
Modele S/X, które nawet nie są sprzedawane w PL
Ciekawie, ciekawie..
Ciekawie, jak bardzo się starasz wywołać wrażenie, że Tesla ma problemy
 

vwir

Pionier e-mobilności
500000/rok to ilość 👉 DOCELOWA 👈, czyli planowana na przyszłość, po rozbudowie fabryki.
Są też plany, żeby w kiedyś przyszłości GigaBerlin było rozbudowane do produkcji miliona pojazdów rocznie, więc możesz teraz powiedzieć, że działają na 1/3 mocy 😉

Obecnie Gigaberlin działa na 100% z wyjątkiem przestojów i spowolnień związanych z modyfikacją linii produkcyjnej MY (oraz - w mniejszym stopniu - innych drobnych incydentów, jak np. podpalenia)
Obecna wydajność fabryki w Berlinie to niecałe 400tys samochodów na rok (ok. 375tys). 👉 OBECNA 👈. Tymczasem w tym tygodniu pochwalili się, że z taśmy zjechał samochód numer 500000. Po ponad trzech latach funkcjonowania. Jak daleko są od 100% pozwalam policzyć Tobie. Nawet licząc kilka miesięcy na rozruch to i tak za cholerę nie wyjdzie Ci 50%.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Obecna wydajność fabryki w Berlinie to niecałe 400tys samochodów na rok (ok. 375tys). 👉 OBECNA 👈. Tymczasem w tym tygodniu pochwalili się, że z taśmy zjechał samochód numer 500000. Po ponad trzech latach funkcjonowania. Jak daleko są od 100% pozwalam policzyć Tobie. Nawet licząc kilka miesięcy na rozruch to i tak za cholerę nie wyjdzie Ci 50%.
Fabryka pracująca na pół gwizdka to taka, która produkuje połowę tego, co mogłaby w danym momencie produkować. Gigaberlin zawsze pracuje na ~100% swoich aktualnych możliwości

Jeśli pojawi się plan, że Gigaberlin będzie produkować 4mln pojazdów w 2040 roku, to znaczy, że dziś pracuje na 10%? Tak liczysz?

A czemu wliczasz pierwszy rok do obecnej wydajności? Chyba każdy, kto rozmawia o produkcji, wie o tym:
1743675827512.png
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Już w styczniu było wiadomo, że DOGE jest tymczasowe

Czyli które auta będą droższe?
Modele S/X, które nawet nie są sprzedawane w PL

Ciekawie, jak bardzo się starasz wywołać wrażenie, że Tesla ma problemy
DOGE było tymczasowe, czas był bardzo krótki jak widać. Po cholerę Musk pchał sie do polityki?

Modele S/X były niedawno sprzedawane w PL, nawet chciałem taki kupić, ale była to tak przestarzała platforma że nie było sensu.

A tesla nie ma problemów? Wizerunkowy, sprzedażowy, jakościowy i technologiczny?
Niestety, ale ucierpiałem z powodu polityki muska.
Nie zrobiłem nic złego, a dostało mi się za kretynizmy Muska.


Pomińmy na chwilę spadki sprzedaży, baterie LG sobie nie radzą z ciepłem, zarówno podczas oddawania energii jak i ładowania.
Była chwila jak opony z pierwszego montażu nie nadawały się do użytku.

Ogniwa mają gorszą charakterystykę prądową niż model poprzedni.
Szybkie ładowanie jest co najwyżej ok, jeśli nie przesuwa się w granicę wolnego ładowania.

Zrobiło się...gorzej.


Może mnie źle rozumiesz, lubię Teslę, ale to co się ostatnio odjaniepawliło przelało czarę goryczy.
Musk powinien odejść, marka wrócić na odpowiednie tory.
Pytanie czy już nie jest za późno nadrobić straty.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Fabryka pracująca na pół gwizdka to taka, która produkuje połowę tego, co mogłaby w danym momencie produkować. Gigaberlin zawsze pracuje na ~100% swoich aktualnych możliwości

Jeśli pojawi się plan, że Gigaberlin będzie produkować 4mln pojazdów w 2040 roku, to znaczy, że dziś pracuje na 10%? Tak liczysz?

A czemu wliczasz pierwszy rok do obecnej wydajności? Chyba każdy, kto rozmawia o produkcji, wie o tym:
View attachment 26559
Na obłożenie fabryki patrzy się w czasie. Z jakiegoś powodu patrzysz tylko na obecną sekundę, ja patrzę na nieco szerszy zakres dat. Jeśli przez ostatni rok ta fabryka była w stanie wyprodukować blisko 400tys samochodów, a tymczasem przez 3 lata wyprodukowała 500tys to twierdzisz, że pracuje na 100% swoich możliwości? No to chyba nie do końca ta rozmowa ma sens ;)
 

cooler

Pionier e-mobilności
DOGE było tymczasowe, czas był bardzo krótki jak widać. Po cholerę Musk pchał sie do polityki?

Modele S/X były niedawno sprzedawane w PL, nawet chciałem taki kupić, ale była to tak przestarzała platforma że nie było sensu.

A tesla nie ma problemów? Wizerunkowy, sprzedażowy, jakościowy i technologiczny?
Niestety, ale ucierpiałem z powodu polityki muska.
Nie zrobiłem nic złego, a dostało mi się za kretynizmy Muska.


Pomińmy na chwilę spadki sprzedaży, baterie LG sobie nie radzą z ciepłem, zarówno podczas oddawania energii jak i ładowania.
Była chwila jak opony z pierwszego montażu nie nadawały się do użytku.

Ogniwa mają gorszą charakterystykę prądową niż model poprzedni.
Szybkie ładowanie jest co najwyżej ok, jeśli nie przesuwa się w granicę wolnego ładowania.

Zrobiło się...gorzej.


Może mnie źle rozumiesz, lubię Teslę, ale to co się ostatnio odjaniepawliło przelało czarę goryczy.
Musk powinien odejść, marka wrócić na odpowiednie tory.
Pytanie czy już nie jest za późno nadrobić straty.
W podpisie widzę 2024 3HLP - w tym też dali LG? te wolne? To rzeczywiście słabo. To jedyny model Tesli który byłem skłonny kupić ...
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
W podpisie widzę 2024 3HLP - w tym też dali LG? te wolne? To rzeczywiście słabo. To jedyny model Tesli który byłem skłonny kupić ...

Mam TM3P 2020, duży przebieg, ale nadal trzyma parametry. Nawet ładuje się szybciej na supercharger niż NOWA TM3P HL(!)

Nie ma problemów z przegrzewaniem, na torze można upalać aż miło.
A z nową, eh, po paru depnięciach odcina moc. Bateria bardzo, bardzo się przegrzewa podczas wysiłku czy ładowania.
Fajny samochód, ale czy kupiłbym drugi raz -nie.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Na obłożenie fabryki patrzy się w czasie. Z jakiegoś powodu patrzysz tylko na obecną sekundę, ja patrzę na nieco szerszy zakres dat.
Nie. Patrzysz na produkcję, którą mylisz z wykorzystaniem mocy produkcyjnych
Jeśli przez ostatni rok ta fabryka była w stanie wyprodukować blisko 400tys samochodów, a tymczasem przez 3 lata wyprodukowała 500tys to twierdzisz, że pracuje na 100% swoich możliwości?
Nawet gdy w pierwszym kwartale wyprodukowano 65 egzemplarzy - wtedy to było 100% bieżących możliwości produkcyjnych.
No to chyba nie do końca ta rozmowa ma sens ;)
Też Ci się dziwię, że w ogóle poruszyłeś ten temat
 

cooler

Pionier e-mobilności
Mam TM3P 2020, duży przebieg, ale nadal trzyma parametry. Nawet ładuje się szybciej na supercharger niż NOWA TM3P HL(!)

Nie ma problemów z przegrzewaniem, na torze można upalać aż miło.
A z nową, eh, po paru depnięciach odcina moc. Bateria bardzo, bardzo się przegrzewa podczas wysiłku czy ładowania.
Fajny samochód, ale czy kupiłbym drugi raz -nie.
No to bubel, nie wiesz do którego roku były Panasoniki w 3P? Kupiłbym sobie właśnie ten stary model. Pojeździłem serwisowym, taki chyba jak Twój (brak grzanej kierownicy) i jazda bardzo mi się podobała, choć 3.3 nie udało mi się osiągnąć (zimówki, w dodatku słabe) Ale zawiecha i wykończenie dużo bardziej komfortowe niż w moim 3LR 2021Q2.
 
Top