wypadek/stłuczka czyli moje przygody z naprawą Tesla Model 3 SR+

Bronek

Pionier e-mobilności
@viallos A ja potestowałem różne i mój limit to ok 500 tys zł w gotówce plus gdyby już mnie coś urzekło to reszę w leasing itp... I kicha. Nigdy nie byłem fanem jakiejkolwiek marki.
Ale póki co jedynie ta nieszczęsna Tesla jeździ i jest na czasie. Nawet ewntualny w moim mniemamniu Porszak, nie daje tego co Musk wymyslił. Oceniam, że mninimum 5-10 lat potrzeba aby to się wyrównało. I zarówno Tesla znajdzie optimum jak i inni zmienią podejście.
Problemy z jakością są , ale to dotyczy większości marek. Ale jak ma się szczęście to eksploatacja Tesli to taniocha. Zreszta zawsze to auto można opier..ć.
Audi? Mercedes? - nowe a jak stare auta. A np EQS, to wiocha większa od moich kołpaków w Tesli, jedzie makabrycznie mułowato w odczuciu, choć parametry ma niby dobre, hamowanie wydawało mi sie jak w tankowcu, i to jest limuzyna a nie auto codzienne. Zalety to HUD i widok z kamer. Sprawa cen!! Niby mam kasę, ale mam, bo też umiałem i może jeszcze trochę umiem ją liczyć?
Wszystkie stare Firmy są nastawione na krojenie klienta w trakcie posiadania ich samochodów.
Przy "urodzeniu się w CZOPKU", Tesla a nawet Leaf niemal nic nie kosztują. Po za wiadomo, laczki, filtr kabiny i płyn do spryskiwaczy.
Wiem mi jest łatwiej, mam dwa różne ev i mogę jako tako wybierać lub pozwolić sobie na błąd. Ale kto nie ryzykuje ten ma bilet miesięczny i jest najbardziej eko.

@krzyss
Może rzeczywiście znaleźć mocniejszy ten gazowy siłownik, a moze taki ze sprezynką jak my starzy montowalismy aby sie ma maxa ponosiła? ? O ile się potem domknie?
 
Last edited:

viallos

Pionier e-mobilności
Wiem mi jest łatwiej, ma dwa rózne i mogę jako tako wybierać lub pozwolić sobie na błąd.
@Bronek U mnie TM3LR miała być odpowiednikiem twojego Leafa ale z zakusami na odłożenie Q7 w bok. Już wiem że nie ma na to szans. Q7 przy mojej rodzinie plus częstych długich podróżach zostaje (choć mam rezerwację na CX60 i wtedy może sobie zamienię jeżeli Mazda mnie urzeknie trybem EV do kręcenia się po okolicy). Nie mam aż takich funduszy przeznaczonych na samochody .. wolę jednak zainwestować w coś co przyniesie na starość trochę kapitału mnie i moim dzieciom ;-) Dlatego coraz częściej zaczynam myśleć na start mojej przygody z elektromobilnością o czymś naprawdę tanim żeby potem nie wkurzać się że mam niby 'fancy' samochód ale nie bardzo praktyczny. Do takiego Leafa czy eC4 wrzucę rower bez rozkładania kół i kombinacji .. kładę fotele i gotowe żeby podjechać na jakieś zawody itp. Z TM3 będę się gimnastykował. Jak potargam tapicerkę łańcuchem czy korbą nie będzie szkoda ;-)
niestety nie udało mi się przekonać rodzinki do całkowitej przesiadki z dużego SUVa do TM3 więc coraz mniej mam powodów żeby ją kupić .. żona wciąż powtarza - kup sobie dla zabawy i tak ci się znudzi a jak zacznie się psuć to będziesz mi bluzgał po domu ;-) -- oby nie miała racji.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Właśnie spłaciłem przedwcześnie leasing na Leafa {14 rat zostało) i z ok 2500 podskoczyły raty na ponad 2800. Plus ubezpieczenia. Więc kosztem ok 2000 wiecej niż suma rat na dzień dzisiejszy { bo pewnie raty jeszcze wzrosną) pozbyłem sie ostatniego mojego zoobowiązania.
Teraz to strach sie bać jak coś co kredytujemy/leasingujemy nie przynosi nam zysku. Fanaberia staje droga i nie wiadomo jak bedzie droga?
Dlatego obecnie sam nic na kreche nie biorę i faktycznie nie warto szaleć. Przynajmniej na razie
 
Last edited:

karol.kar

Pionier e-mobilności
Nie będziesz, bo nie włożysz. Chyba że w częściach. :D
Pozostaje bagażnik na dach lub hak.
Jak czytam niektóre wątki to faktycznie ludzie od Tesli oczekują, aby była samochodem zajebistym i do tego uniwersalnym na przewiezienie 5 osób + bagaży, a czasem wywrotki piasku do ogrodu, albo całej kuchni z Ikea.
No ludzie, nie da się tak z żadnym autem.
- chcesz mieć szybkie auto to kup Porsche za 700tys i zapakuj do tego 4 osoby + psa + rower na hak :)
- albo pojemne to może taki VW Sharan, i depnij potem w gaz aby po 5s. mieć 100km/h i bez problemu wyprzedzać 4 tiry na raz na lokalnej drodze
- a może chcemy mieć luksus - to jakiś nowy Mesio AMG za 250-300 tys zł.

Jak widać z powyższych - NIE DA SIĘ. Więc nie oczekujcie od Tesli, że przy kolejnej aktualizacji będzie latać :)
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Jak czytam niektóre wątki to faktycznie ludzie od Tesli oczekują, aby była samochodem zajebistym i do tego uniwersalnym na przewiezienie 5 osób + bagaży, a czasem wywrotki piasku do ogrodu, albo całej kuchni z Ikea.
No ludzie, nie da się tak z żadnym autem.
- chcesz mieć szybkie auto to kup Porsche za 700tys i zapakuj do tego 4 osoby + psa + rower na hak
- albo pojemne to może taki VW Sharan, i depnij potem w gaz aby po 5s. mieć 100km/h i bez problemu wyprzedzać 4 tiry na raz na lokalnej drodze
- a może chcemy mieć luksus - to jakiś nowy Mesio AMG za 250-300 tys zł.

Jak widać z powyższych - NIE DA SIĘ. Więc nie oczekujcie od Tesli, że przy kolejnej aktualizacji będzie latać
Patrząc po postępach aktualizacji to można się tego spodziewać😂
 

Michal

Moderator
Jak czytam niektóre wątki to faktycznie ludzie od Tesli oczekują, aby była samochodem zajebistym i do tego uniwersalnym na przewiezienie 5 osób + bagaży, a czasem wywrotki piasku do ogrodu, albo całej kuchni z Ikea.
No ludzie, nie da się tak z żadnym autem.
- chcesz mieć szybkie auto to kup Porsche za 700tys i zapakuj do tego 4 osoby + psa + rower na hak :)
- albo pojemne to może taki VW Sharan, i depnij potem w gaz aby po 5s. mieć 100km/h i bez problemu wyprzedzać 4 tiry na raz na lokalnej drodze
- a może chcemy mieć luksus - to jakiś nowy Mesio AMG za 250-300 tys zł.

Jak widać z powyższych - NIE DA SIĘ. Więc nie oczekujcie od Tesli, że przy kolejnej aktualizacji będzie latać :)

Ja zamawiałem 21.07.2020 auto od startupu wiedząc, co kupuję - potencjalny brak lub mocno ograniczony support, potencjalne błędy w działaniu i wykończeniu. Zamówiłem auto z mniejszym zasięgiem, przyśpieszeniem, bez pompy ciepła, bez podnoszonej elektrycznie klapy bagażnika i czarnego wykończenia oraz oprogramowaniem, które było dużo, DUŻO gorsze. Odebrałem 5 miesięcy później z lepszymi wszystkimi parametrami, albo poprawiły się one w trakcie użytkowania. Do tego na początku użytkowania trafiłem na jakieś problemy z oprogramowaniem powiązanym z nowo montowaną pompą ciepła, które podczas mrozów powodowały pełne rozładowanie baterii 12V pomimo wysokiego stanu naładowania akumulatora trakcyjnego. Byłem więc jednym z testerów. Dlatego rozumiem tych, którzy się wkurzają, bo kilku "naprawach", nieprzynoszących poprawy też miałem już naprawdę dość tej firmy.
Czy ktoś tutaj pamięta jeszcze pierwsze telefony z androidem? No przecież tam był błąd na błędzie. No zwariować można było nieraz normalnie. Dobrze, że w tamtym czasie studiowałem, bo miałem czas na ściąganie i wgrywanie buildów tworzonych przez miłośników.

Niestety teraz ludzie myślą, że to już jest taka sama marka jak inne OEM. Że kupują auto od tak samo jak od Porsche/VW, które jest na rynku pewnie prawie 100 lat i zrobiło większość rozwoju (fabryki, procesy, linie montażowe) budując czołgi rękami niewolniczej pracy obozów koncentracyjnych (80% pracowników w latach 1939-1944 stanowili darmowi niewolnicy). Gdzie większość procesów produkcyjnych można było opracować na podstawie błędów w produkcji maszyn dla uzbrojenia i zabitych/okaleczonych niewolników... Kur... Sam Adolf Hitlr położył kamień węgielny pod ich fabrykę... Do tego właściciele nigdy nie zostali skazani za nic i umarli jako wolni ludzie...

Tymczasem Tesla wybudowała wszystkie swoje fabryki, i opracowała wszystkie procesy w ciągu ostatnich 10 lat (tak naprawdę raczej 5) :p
Do tego oczekuje się jeszcze żeby Tesla:
  • miała największą baterię;
  • największy zasięg;
  • kompletnie nie miała egzemplarzy z wadami;
  • rozwijała się w tym tempie co do tej pory ale nie popełniała błędów - planowanie, dostawy, konstrukcja, support;
  • kosztowała mniej niż auta oferujące jakkolwiek podobne parametry;
  • była dostępna najlepiej od ręki;
  • przy sprzedaży 1000 aut rocznie w PL, miała sieć superchargerów taką jak w DE, gdzie sprzedali jakieś 30 000 aut;
  • przy sprzedaży 1000 aut rocznie w PL, miała sieć salonów i serwisów jak VW/Skoda/Audi/Seat, które sprzedały w PL w 2021r pewnie w sumie jakieś 100 000 aut. Tesla w DE ma 23 serwisy na te 30 tysięcy sprzedanych aut, u nas w takim rachunku wyszłoby 0,75 serwisu :p
NIE DA SIĘ!

Ja nadal nie rozumiem po co oni się bawili we wchodzenie do PL, CZ, SK, HU, HR. Ja spokojnie kupiłbym z DE już nawet miałem ze 2 auta dogadane tylko coś tam mi nie pasowało z wyjazdami po nie. Jedyny powód jaki widzę, do wchodzenia na te rynki, to chęć rozszerzania sieci SuC, bo może wyszło im z doświadczenia, że mając obecność (salon) na rynku, urzędy/instytucje/firmy są bardziej przychylne itp.
 
Top