Wysokie? zużycie.

poochaty

Posiadacz elektryka
@cooler to masz bardzo pozytywne doświadczenia. Ja z racji tego, że mieszkam w kraju gdzie jeździ się wolno o prędkościach 140 czy 150 mogę zapomnieć. Jeżdżę na drogach zamiejskich 80-90 na autostradzie 115-120. na Autostradzie nie ma bata nie zejdę z 20,5 kW/100km zwykle więcej niezależnie od wiatru czy suchej/mokrej nawierzchni. Myślę, że temperatura w okolicy -2 +5 jest po prostu beeeee dla baterii i tyle.
Załączam statystyki. Większa część tego "dużego" przebiegu zrobiona z boxem na dachu, więc trochę zafałszowana. Reszta zrobiona baaaaardzo delikatną, nudną jazdą.
1642755025678.png
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Witam, dzisiaj zrobiłem przelot Częstochowa-Włocławek-Częstochowa.
98% autostrada prędkość 135km/h.
Cały dystans 540km, spalanie 23kWh/100.
Warunki -1C, w jedną stronę wiatr w czoło, w drugą w plecy, czasami śnieg ale bez dramatu.
Zauważyłem że z Łodzi w kierunku Gdańska jest pod górę, wartości zużycia były o wiele większe niż jak wracałem tą sama trasą.

Polecam też ładowarkę GW na KFC Rokicińska Łódź (Łódź). Stanowiska poprawne, chociaż 150kW ładowarka dawała z siebie tylko 80kWh, może nie nagrzana bateria. Nie narzekam, bo ładowałem się tylko pare kWh.

Pozdrawiam Wszystkich którzy z zaciekawieniem jechali za mną po 40-50km ze stałą prędkością z zaciekawieniem kiedy mi się skończy bateria :p główne pozdrowienia do użytkowników bawarii.
 

Michal

Moderator
A możesz proszę sprawdzić kilka rzeczy w sprawie tej dyskusji o tym, że Tesla oszukuje w podawaniu zużycia?
  1. Ile miałeś % naładowania wyjeżdżając?
  2. Ile doładowałeś po drodze (mogą być % albo kWh)?
  3. Czy stałeś na we Włocławku na wartowniku i jeśli tak to ile czasu?
  4. Ile miałeś % naładowania po powrocie?
Z szybkiego rachunku wychodzi, że tesla raportuje zużycie 23kWh * 5,4 = 124,2kWh., co daje około 160% baterii - licząc baterię LG z 78kWh użytecznej.
Patrząc na ABRP z moimi ustawieniami widzę zużycie sumaryczne niecałe 150%, przy czym tam prognozuje 516km odległości i średnie zużycie 202Wh/km (moje ustawienia to: vmax 140km/h, -5C, brak wiatru, brak śniegu, 175Wh/km@110km/h).
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
A możesz proszę sprawdzić kilka rzeczy w sprawie tej dyskusji o tym, że Tesla oszukuje w podawaniu zużycia?
  1. Ile miałeś % naładowania wyjeżdżając?
  2. Ile doładowałeś po drodze (mogą być % albo kWh)?
  3. Ile miałeś % naładowania po powrocie?
Z szybkiego rachunku wychodzi, że tesla raportuje zużycie 23kWh * 5,4 = 124,2kWh., co daje około 160% baterii.
Patrząc na ABRP z moimi ustawieniami widzę zużycie sumaryczne niecałe 150%, przy czym tam prognozuje 516km odległości i średnie zużycie 202Wh/km (moje ustawienia to: vmax 140km/h, -5C, brak wiatru, brak śniegu, 175Wh/km@110km/h).

Jasne

1. Start SoC 100%
2. Ładowanie przy SoC 52% = Doładowane 15.39kWh przez 14min = SoC 71% (kawka w KFC) (Raport ładowania z GW)
3. Dojazd do celu - SoC 26% = ładowanie 3F 11kW przez ~1h20min = SoC 46% (tutaj nie wiem ile weszło w baterie)
4. Powrót: Start z 46%
5. Ładowanie przy SoC 3% = Doładowane 39.21kWh przez 33min = SoC51% (obiad KFC) (Raport ładowania z GW)
6. Dojaz do celu SoC 4%.

Tesla zaraportowała mi 122kWh. energii zużytej na całą podróż.

EDIT:
Co do kosztów.
Ładowanie do pełna w domu idzie z fotowoltaiki więc 0PLN
Koszt doładowania u celu, dzięki uprzejmości odwiedzanego zakładu 0PLN
Koszt ładowania na GW to 140PLN.
 

Michal

Moderator
Masz 82 (nowe LG) kWh, czy 75kWh (Panasonic albo stare LG)? Z danych wychodzi, że chyba 82.
 

Michal

Moderator
W takim razie one mają chyba 71kWh użytecznej (tak wychodzi u mnie).

@Norbert, to dla Ciebie specjalnie liczę, bo nie wiem co jest źle z Twoim autem :p

Mamy następujący rachunek:
wherecharge [%]charge [kWh]
start
100%​
kawka KFC
19%​
15,39​
ładowanie u celu
20%​
obiad KFC
48%​
39,21​
dojazd
-4%​
suma
183%​
129,93​

Tesla zaraportowała:
23kWh * 5,4 = 120,52kWh (albo 122kWh) zużytej na całą podróż.
Z obliczeń wychodzi:
129,93kWh
, co daje różnicę na poziomie 8%...

Jeśli weźmiemy też pod uwagę rozjazdy na ładowarkach (licząc % vs kWh wychodzi bateria o pojemności 81kWh) to ta różnica daje dodatkowe 14%, więc w sumie coś około 22%. Przy czym te rozjazdy na ładowarce prawdopodobnie mocno wynikają z tego, że oprócz ładowania, grzana była też bateria. Pierwsze ładowanie to różnica 1,71kWh, a drugie 4,65kWh - spokojnie tyje wciąga podgrzewanie baterii.
Ja bym tego nie liczył do zużycia w trasie, bo jak się zmieścisz w jednej baterii, to tego nie będzie...
 
Last edited:

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Widzę że rozchodzi się o spore szczegóły, dorzucam zrzut

TripA to cała podróż
Ostatnie Ładowanie to GW aż po cel podróży.
 

Attachments

  • 20220121_163632.jpg
    20220121_163632.jpg
    2,2 MB · Liczba wyświetleń: 17

Michal

Moderator
Zrobiłem edycję danych powyżej zgodnie ze screenem (różnica zmieniła się z 8% na 9%, lub z 21% na 22%) ;)
Zmieniłem też pojemność baterii na 71kWh, bo zgodnie z wpisem @ELuk to powinno być 70-71kWh a nie 72kWh, a wtedy dane wracają do 8%... Ogólnie niewielkie to są zmiany więc moim zdaniem nie ma znaczenia...

Moim zdaniem w trasie raportowanie zużycia jest bardzo dobre.
 
Last edited:

Norbert

Posiadacz elektryka
Zrobiłem edycję danych powyżej zgodnie ze screenem (różnica zmieniła się z 8% na 9%, lub z 21% na 22%) ;)
Zmieniłem też pojemność baterii na 71kWh, bo zgodnie z wpisem @ELuk to powinno być 70-71kWh a nie 72kWh, a wtedy dane wracają do 8%... Ogólnie niewielkie to są zmiany więc moim zdaniem nie ma znaczenia...

Moim zdaniem w trasie raportowanie zużycia jest bardzo dobre.
Szacun, że Ci się chciało ;)
 
Top