Y czy 3 ? rozkminy skodziarza :)

inter

Pionier e-mobilności

bart_zaw

Posiadacz elektryka
Jeszcze jedna rzecz - Wall Connector ma na wtyczce guzik, który otwiera klapkę ładowania. Wbrew pozorom fajna rzecz. Jesli auto jest zamknięte to musisz je otworzyć i otworzyć klapkę z ekranu auta lub z telefonu/zegarka. Guziczek otworzy je zawsze.
klapkę wystarczy dotknąć i się otwiera - nie trzeba z ekranu ani aplikacji
 

Michal

Moderator
klapkę wystarczy dotknąć i się otwiera - nie trzeba z ekranu ani aplikacji
Ale przy wyciąganiu wtyczki trzeba odblokować port, a do tego potrzebny jest przycisk, ekran albo aplikacja ;)
Ja bym nie zamienił wygody wyciągania wtyczki w sekundę na nic.
 

Darek1

Posiadacz elektryka
Ale przy wyciąganiu wtyczki trzeba odblokować port, a do tego potrzebny jest przycisk, ekran albo aplikacja ;)
Ja bym nie zamienił wygody wyciągania wtyczki w sekundę na nic.
Wiem coś o tym. Na początku mojej przygody z Teslą nie wiedziałem o guziczku i się męczyłem, z aplikacją, z ekranem.
Guziczek, to "must have"
Można go sobie dorobić, @Bronek podawał sposoby na forum, ale wiadomo koszty rosną, ileś czasu trzeba poświęcić, a jak będzie to działać na koniec, to też nie wiadomo
 

bwegner

Zadomawiam się
Nie za bardzo to prawda. LFP to tak samo baterie Li-on, wiec nie lubią ładowania do 100%. Zalecenie związane jest z możliwością policzenia stanu naładowania baterii przez BMS.
Inna sprawa, że teoretycznie degradacja tych ogniw jest niższa w porównaniu do NCM czy NCA.
Chyba jednak prawda.Lubią do 100% i to bardzo. Zachęcam zapoznać się z tym artykułem https://www.mdpi.com/1996-1073/14/6/1732

Natomiast dla mnie LFP jest zbytnią nowością i nie wiadomo jak bedzie zachowywać się z czasem dlatego wybrałem tradycyjną baterię gdzie degradacja jest znana i opisana w każdy możliwy sposób.
 

Wolfshill

Zadomawiam się
Czytam i czytam o tych EVSE i dalej nie wiem co wziąć, najchętniej poczekałbym z tym do odbioru, zobaczył gdzie mi będzie najwygodniej postawić ładowarkę (bo muszę najpewniej postawić ją na jakimś słupku - nie mam garażu) i dopiero wtedy kupił.

Pytanie czy dam radę przeżyć kilka dni / tygodni z tym kablami co w zestawie? W ogóle co powinno być? Szukałem po forum i piszecie o ładowarce mobilnej Tesli tzw. cegła. Rozumiem, że powinienem to dostać z samochodem, tak? Jakie to ma gniazdo i czy dam radę podłączyć to do dużej siły?
 

Michal

Moderator
Spokojnie sobie poradzisz nawet bez niczego jeśli w okolicy masz jakąkolwiek stację ładowania DC. Ja tak żyłem przez pierwsze 3 miesiące i luzz. Nawet dobrze wspominam.
 

Wolfshill

Zadomawiam się
Ale czy teraz z samochodem dostaje się jakiekolwiek kable? Coś czytałem że tą mobilną ładowarkę to kiedyś dawali a teraz już nie?
Czy dostanę z samochodem jakieś przewody którymi się doładuję z jakiegokolwiek gniazdka poza stacjami DC?
 

Michal

Moderator
Ale czy teraz z samochodem dostaje się jakiekolwiek kable? Coś czytałem że tą mobilną ładowarkę to kiedyś dawali a teraz już nie?
Czy dostanę z samochodem jakieś przewody którymi się doładuję z jakiegokolwiek gniazdka poza stacjami DC?
Dostaniesz kabel Type 2 - Type 2 oraz EVSE jedno fazowe (do 3kW).
 
Top