Zablokowane automatyczne aktualizacje OTA

kdldz

Zadomawiam się
@vwir

Mój interfejs juz przyszedl i bede sie za to zabieral w ten weekend, daj znać jeśli jakoś mogę te sumy kontrolne dla Ciebie sprawdzić. W razie czego możemy też porównać zawartość tego co u mnie wygeneruje i tego co u Ciebie
 

vwir

Pionier e-mobilności
O, to by było genialne. Wystarczy, żebyś sprawdził rozmiary plików na pendrive. U mnie to wygląda tak:
1581587 paź 29 14:35 MU5T-14G676-FB.VBF*
845458958 paź 29 14:41 MU5T-14G682-ET.VBF*
772320520 paź 29 15:17 MU5T-14H009-EBG.VBF*
649407752 paź 29 15:54 MU5T-14H009-ECG.VBF*
868396298 paź 29 15:07 MU5T-14H009-EDG.VBF*
696200456 paź 29 15:32 MU5T-14H009-EEG.VBF*
766979336 paź 29 16:01 MU5T-14H009-EFG.VBF*
650882312 paź 29 15:21 MU5T-14H009-EGG.VBF*
660843786 paź 29 15:01 MU5T-14H009-EHG.VBF*
648555786 paź 29 14:51 MU5T-14H009-EJG.VBF*
819932424 paź 29 15:44 MU5T-14H009-EKG.VBF*
655404296 paź 29 15:12 MU5T-14H009-ELG.VBF*
645803272 paź 29 15:38 MU5T-14H009-EMG.VBF*
750824712 paź 29 14:56 MU5T-14H009-ENG.VBF*
793586952 paź 29 15:27 MU5T-14H009-EPG.VBF*
771304712 paź 29 15:50 MU5T-14H009-ERG.VBF*
774319368 paź 29 14:46 MU5T-14H009-ESG.VBF*
77805 paź 29 14:46 MU5T-14H211-BA.VBF*
176270662 paź 29 14:47 MU5T-14H212-GK.VBF*
298823184 paź 29 15:56 MU5T-14H212-HK.VBF*
5713200 paź 29 15:07 MU5T-14H212-JK.VBF*
14265668 paź 29 15:22 MU5T-14H212-KK.VBF*
66399910 paź 29 15:22 MU5T-14H212-LK.VBF*
77142 paź 29 15:50 MU5T-14H212-MK.VBF*
601414 paź 29 15:34 MU5T-14H212-NK.VBF*
23933036 paź 29 15:22 MU5T-14H213-JAJ.VBF*
290769095 paź 29 15:34 MU5T-14H214-FH.VBF*
77107 paź 29 15:34 MU5T-14H214-HD.VBF*
49331 paź 29 14:41 MU5T-14H234-BD.VBF*
992233 paź 29 14:35 MU5T-14H236-JC.VBF*
2043724 paź 29 15:21 MU5T-14H276-BH.VBF*
6267 paź 29 14:35 MU5T-14J003-AD.VBF*


Poszedłeś w mongoose?
 

vwir

Pionier e-mobilności
No - trzeba przyznać, że uwalenie CCM-a nie jest dla ludzi o słabych nerwach ;) Ale tak jak Ci kiedyś pisałem - sporo się już bawiłem w programowanie różnych modułów w różnych samochodach i wiedziałem że jakoś sobie poradzę. Tak czy inaczej - w razie czego dobrze wiedzieć, że ktoś ma Mongoose ;)
 

kdldz

Zadomawiam się
Taka sytuacja dziś miała miejsce..

Wsiadąjac do auta pod przedszkolem zauaważyłem, że zresetowala się część ustawień - auto samo przeszlo w tryb jazdy "Active" oraz wylaczlo tryb jazdy 1PD. Dodatkowo po przejechaniu ~2km dostałem blad "Serwis potrzebny wkrótce" a auto ograniczyło znacznie moc. W błędach DTC widzę miedzy innymi:

P0ADA(00)
Raw code: 0ADA00
ECU: 7EC
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Hybrid battery positive contactor - control circuit range/performance

Czyli, uwalony stycznik (akcje serwisową robiłem jakoś 1,5 miesiaca temu)... Ale to tylko pierwsza część historii - taki off topic.

Druga dotyczy zablokowanych OTA. Po dojechaniu do domu troche smutny zacząłem klikać przez ustawienia auta - bez wiekszego celu - zauważyłem ze... aktualizacje OTA są odblokowane.

IMG_2999.jpeg

A w informacji o wersji jest...
Screenshot 2022-11-09 at 10.25.58.png

Sprawdzajac na tej (bardzo pożytecznej) stronie wychodzi na to ze to jest wersja z PowerUp 1.3.0 - tej, z która auto wyjechało z fabryki. Doskonale pamietam, że krótko po zakupie dostałem wersje 1.4.0, potem 1.6.0 i na 1.7.1 auto "utknęło" (na kolejny rok).

Wychodzi na to ze dziś rano (albo niedawno, bo jeszcze 2 tygodnie temu jak patrzyłem było zablokowane) ford wypchnął zdalną poprawkę do tych zablokowanych OTA i przywrócił wersje fabryczną - zakładam, że teraz aktualizacje OTA będą instalować się od nowa.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Miałem już tak raz, gdy robiłem akcję serwisową szyb i dachu. Mieli mi wtedy odblokować aktualizacje OTA. Gość wsiada ze mna do samochodu i pokazuje, że przecież auto pokazuje poprawnie wersję i o co mi chodzi. Wyłączyliśmy i włączyliśmy auto z powrotem i znowu były dwa minusy zamiast wersji. Później jeszcze kilka razy widziałem, że pokazywał coś innego, a potem znowu dwa minusy. To wydaje się być jakieś losowe.

A - to nie jest wersja 1.3.0. Albo raczej: nie musi być. Dla wersji 1.4.0 i 1.6.0 nie zmieniali Software Version dla Sync. Zmienili dopiero w wersji 1.7.1 na 21174. A wersja 1.7.1 nie zainstalowała Ci się poprawnie, więc masz niezmieniony Software Version.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Wreszcie postęp. Kupiłem znowu licencję na 1 dzień. Okazuje się, że licencja na 1 dzień to efektywnie 2 dni. Ten dzień na który kupiliśmy i drugi dzień. Znowu zrobiłem pendrive do aktualizacji APIM i poszło od pierwszego strzała. Teraz mam Sync w wersji 1.7.1, z notatnikiem itp. Najśmieszniejsze jest to, że pliki są dokładnie identyczne jak wcześniej. Porównałem wielkości, porównałem zawartości, no wszystko jest identyczne. Wydaje mi się, że powtórne odczytanie wszystkiego i powtórna synchronizacja konfiguracji i usunięcie błędów mogła pomóc. Tak czy inaczej - APIM zrobiony. To odblokowało aktualizację GWM. Właśnie trwa.
 

vwir

Pionier e-mobilności
GWM odblokowało aktualizację TCU i kolejną aktualizacją APIM. Trzeba mieć naprawdę dużo czasu, żeby przez to wszystko przejść.
 

kdldz

Zadomawiam się
Tak sobie wlasnie pomyslalem, ze to chyba trzeba robic wszystko po koleji skoro pierwsza aktualizacja zainstalowala tylko 1.7.1 :( Yep, dwa dni to pewnie minimum.
 

vwir

Pionier e-mobilności
No niestety - jedna aktualizacja blokuje drugą, z kolei tamta jest wymagana do nowszej wersji tej pierwszej, itd. Dlatego trzeba mieć sporo czasu i cierpliwości.
 
Top