Zamówienia i odbiory

nnnnn

Pionier e-mobilności
Gratulacje, ale ładowanie na dłuższą metę z cegły to duże koszty, bo to między 20 a 30% strat.
 

bchmiel75

Zadomawiam się
Gratulacje, ale ładowanie na dłuższą metę z cegły to duże koszty, bo to między 20 a 30% strat.
U mnie źródłem energii el. w słoneczne dni jest instalacja FV. Daje ona w szczycie około 4kW, więc nie widzę na razie sensu posiadania "mocniejszej" cegły.
Na razie nie bardzo widzę alternatywę dla swojego rozwiązania. Mocniejsze EVSE 400V - być może, ale to dodatkowy wydatek około 3.000zł.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
U mnie źródłem energii el. w słoneczne dni jest instalacja FV. Daje ona w szczycie około 4kW, więc nie widzę na razie sensu posiadania "mocniejszej" cegły.
Na razie nie bardzo widzę alternatywę dla swojego rozwiązania. Mocniejsze EVSE 400V - być może, ale to dodatkowy wydatek około 3.000zł.
Bez przesady. Można kupić markowe przenośna EVSE 3f 11kW poniżej 2k a coś z aliexpress z wysyłką z Francji, Niemiec czy Polski za 800-900 złotych. Co prawda żadne z nich nie są rekomendowane do ciągłego użycia (tak samo jak to co dostałeś do samochodu) ale ścienne wallboxy 3f 11kW zaczynają się już poniżej 2k.
 

Lupus

Fachowiec
Gratulacje, ale ładowanie na dłuższą metę z cegły to duże koszty, bo to między 20 a 30% strat.
Skąd tak duże straty? Koledzy na forum podawali sprawności 85-95%. (link)
Nie powinno być znacznej różnicy między ładowaniem 1-fazowym a 3-fazowym.
Straty mogłyby być większe przy bardzo niskiej mocy np 1kW, ale przy 3.5kW powinno już być OK.
 
Last edited:

nnnnn

Pionier e-mobilności
Różnicą jest 3 razy dłuższy czas, a w tym czasie auto jest wybudzone, działa pompa cieczy chłodzącej i cały układ ładowania. W układach 3fazowych nawet jeśli nie korzystasz z całych 16A to ładujesz się np na 12A co tak czy inaczej skraca czas aktywności systemów.

Dość długo ładowałem się z cegły 2.4kWh i z podlicznika wychodziło 22-23kWh a z licznika w aucie 17-18 w zimie. Nie podgrzewałem auta więc to nie powodowało dodatkowego zużycia. Przejście na mocniejsze ładowanie ograniczyło straty i znacznie skróciło czas ładowania.

I jeszcze jedna rzecz, ładowanie się ze zwykłego gniazdka przez naście godzin z mocą 3.6kWh to z czasem może być proszenie się o kłopot. Na forum wielokrotnie opisywano że popularne gniazdka mają możliwość pracy pod obciążeniem 16A, ale przez krótszy czas naładowanie całej baterii.
 
Last edited:

nnnnn

Pionier e-mobilności
U mnie źródłem energii el. w słoneczne dni jest instalacja FV. Daje ona w szczycie około 4kW, więc nie widzę na razie sensu posiadania "mocniejszej" cegły.
Na razie nie bardzo widzę alternatywę dla swojego rozwiązania. Mocniejsze EVSE 400V - być może, ale to dodatkowy wydatek około 3.000zł.
4kW na zakładam że na 3 fazach, czyli na jednej fazie coś około 1.4kWh ze słońca, resztę dobierasz z elektrowni ładując się ze zwykłej cegły.
 

bchmiel75

Zadomawiam się
Bez przesady. Można kupić markowe przenośna EVSE 3f 11kW poniżej 2k a coś z aliexpress z wysyłką z Francji, Niemiec czy Polski za 800-900 złotych. Co prawda żadne z nich nie są rekomendowane do ciągłego użycia (tak samo jak to co dostałeś do samochodu) ale ścienne wallboxy 3f 11kW zaczynają się już poniżej 2k.
Co masz na myśli pisząc "do ciągłego użycia"? Chodzi o kilka-kilkanaście godzin pracy takiego EVSE, czy bycie jedyną ładowarką używaną do ładowania elektryka przez kilka lat?
Daj przykład polecanego ściennego wallboxa poniżej 2kzł.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Do bycia jedyną ładowarką przez dłuższy czas. Z polecanych tu na forum jest Tesla wall connector za niecałe 2400, jeśli chcesz to mogę podrzucić linki z AliExpress do innych sprzętów w okolicy 2k.
 

Jobski

Zadomawiam się
Jak bym nie liczył to 2400 nie wychodzi mi poniżej 2k 😁
Nie zapominaj, że sama ładowarka to nie koniec kosztów, bo trzeba to zainstalować.
Czyli odpowiedni kabel, zabezpieczenia i najlepiej spec z uprawnieniami.
Mi udało się zdobyć wallboxa Defenzo AC22 w dobrej cenie, rozbudowa instalacji pod niego wyszła prawie 50% jego wartości.
Skończyło mi się miejsce w skrzynce bezpiecznikowej na dołożenie sub-licznika (auto na firmę) i odpowiedniego zabezpieczenia, więc doszła nowa skrzynka, a że chciałem mieć to wszystko ładnie schowane pod tynkowo to kosztowało ciut więcej.
Idąc trybem ekonomicznym, instalując natynkowo i bez smart-licznika mógłbym te koszty obciąć o połowę, ale tym razem nie chciałem iść na skróty.
I tak na razie mam wallboxa przyciętego do 7kW, bo przyłącz do domu mam standardowe 11kW.
 
Last edited:

andrzejkla

Zadomawiam się
Co masz na myśli pisząc "do ciągłego użycia"? Chodzi o kilka-kilkanaście godzin pracy takiego EVSE, czy bycie jedyną ładowarką używaną do ładowania elektryka przez kilka lat?
Daj przykład polecanego ściennego wallboxa poniżej 2kzł.
Ja mam taką.

Stacja ładowania samochodu Vestel EVC04-AC11SW-T2P

Z kablem 5m z kartą, lub sterowaniem z apki, z możliwością sterowania przez HA.
Ma zintegrowane zabezpieczenie.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Jak bym nie liczył to 2400 nie wychodzi mi poniżej 2k 😁
Nie zapominaj, że sama ładowarka to nie koniec kosztów, bo trzeba to zainstalować.
Czyli odpowiedni kabel, zabezpieczenia i najlepiej spec z uprawnieniami.
Mi udało się zdobyć wallboxa Defenzo AC22 w dobrej cenie, rozbudowa instalacji pod niego wyszła prawie 50% jego wartości.
Skończyło mi się miejsce w skrzynce bezpiecznikowej na dołożenie sub-licznika (auto na firmę) i odpowiedniego zabezpieczenia, więc doszła nowa skrzynka, a że chciałem mieć to wszystko ładnie schowane pod tynkowo to kosztowało ciut więcej.
Idąc trybem ekonomicznym, instalując natynkowo i bez smart-licznika mógłbym te koszty obciąć o połowę, ale tym razem nie chciałem iść na skróty.
I tak na razie mam wallboxa przyciętego do 7kV, bo przyłącz do domu mam standardowe 11kV.
Przecież najpierw spytał się o coś polecanego na forum a tu modeli nie ma zbyt dużo. Za to na aliexpres można wybierać i przebierać. Koszty instalacji to zupełnie osobny temat związany zarówno z wygodą jak i bezpieczeństwem użytkowania. Gdzieś na forum opisałem dokładnie montaż u siebie z wyceną wszystkich materiałów (robocizna w moim wykonaniu)

1. Zaczynając od francuskiej firmy - wysyłka z Francji, 2-letnia gwarancja na terenie EU, 22kW za 2040


2. No to może pierwszy chińczyk: jest kilka wersji do wyboru, najtańszy 11kW bez wyświetlacza za 1215, wypasiony 22kW z wyświetlaczem, kartami RFID i Wi-Fi 1746 (+cło)


3. Kolejny chińczyk, ichnia marka premium, wysyłka z Francji cena 1561, wysyłka z Chin 1471 + cło


4. I kolejny chińczyk, cena od prostego 11kW za 1217 do 22kW na wypasie za 1819 (+cło)

 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Ja mam taką.

Stacja ładowania samochodu Vestel EVC04-AC11SW-T2P

Z kablem 5m z kartą, lub sterowaniem z apki, z możliwością sterowania przez HA.
Ma zintegrowane zabezpieczenie.
co to znaczy że ma zintegrowane zabezpieczenia? Chcę podłączyć wallboxa wychodząc bezpośrednio z skrzynki z ulicy, czyli po drodze muszę dodać bezpiecznik itp. .. Szykam takiego słupka pod wallboxa gdzie mi to się ładnie zmieści i nie będzie widać lub coś z wszystkimi zabezpieczeniamia
 

Olecki

Pionier e-mobilności
co to znaczy że ma zintegrowane zabezpieczenia? Chcę podłączyć wallboxa wychodząc bezpośrednio z skrzynki z ulicy, czyli po drodze muszę dodać bezpiecznik itp. .. Szykam takiego słupka pod wallboxa gdzie mi to się ładnie zmieści i nie będzie widać lub coś z wszystkimi zabezpieczeniamia
Na samym słupku Ci się to nie zmieści wszystko, najlepiej umieścić to w skrzynce lub rozdzielnicy budowlanej. Przy czym zgodnie ze sztuką na zewnątrz powinien być sam wallbox a różnicówka powinna być w rozdzielnicy z której poprowadzone masz obwód do wallboxa. Ja to zrobiłem tak.
Te zintegrowane zabezpieczenia to może znaczyć to co marketingowcom ślina przyniesie na język, solidnym zabezpieczeniem jest różnicówka typu B która kosztuje od 700-800 stówek do około 4k, zależnie od firmy.
 

Cav

Pionier e-mobilności
na razie mam wallboxa przyciętego do 7kV, bo przyłącz do domu mam standardowe 11kV.
Ale 11 kW na jednej fazie?
Albo te 7 kW na wallboxie to 10 A, na 3 fazach?
Bo jeśli nie, to te dwie rzeczy stoją ze sobą w sprzeczności....
 

Jobski

Zadomawiam się
Cav widziałeś wallboxy mocniejsze niż 7kW jednofazowe?
i tak samo dom z przyłączem jednofazowym?
 

Mariano

Nowy na Forum
20230619_132843.jpg
Przyglądam się dyskusji i trochę się pogubiłem....
Za miesiąc zapewne odbiorę moje długo wyczekiwane NiroEV
Planuję zakupić Zencara 11kw, wyprowadziłem gniazdko siłowe przed garaż....
Planuję tzw,, cegłą,, Zencara ładować auto, nie kupuję żadnych Wallboxów i nagle czytam , że to jest złe rozwiązanie...

P.S statek wypłynął z Korei 14 czerwca- jak myślicie kiedy auto będzie do odbioru? 😉
 

mimx

Zadomawiam się
Ja się nie znam. Od miesiąca ładuję Zencarem 11kW jako głównym źródłem prądu i nic nie wybuchło. Skręciłem go na 12A, bo po dodaniu czajnika, zmywarki, pralki i suszarki, mógłbym przekroczyć moc umowną w domu

U mnie do odbioru był po 9 tygodniach od wypłynięcia.
 

Jobski

Zadomawiam się
Pierwotnie miałem plan taki jak wy, złącze trójfazowe w garażu i odpowiednia cegła.
Ale pojawiła się okazja na wallboxa w dobrej cenie i plany się zmieniły.
Wydaje mi się, że wallbox i cegła trójfazowa spełniają się równie dobrze w roli ładowarki.
Ale w przypadku ładowania na zewnątrz to jednak bym zainwestował w wallboxa.

Moje stanowisko tak się prezentuje
IMG_20230513_151401854_DxO.jpg
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Na samym słupku Ci się to nie zmieści wszystko, najlepiej umieścić to w skrzynce lub rozdzielnicy budowlanej. Przy czym zgodnie ze sztuką na zewnątrz powinien być sam wallbox a różnicówka powinna być w rozdzielnicy z której poprowadzone masz obwód do wallboxa. Ja to zrobiłem tak.
Te zintegrowane zabezpieczenia to może znaczyć to co marketingowcom ślina przyniesie na język, solidnym zabezpieczeniem jest różnicówka typu B która kosztuje od 700-800 stówek do około 4k, zależnie od firmy.
było takie coś: https://legrand.pl/produkty/stacje-...slupek-do-montazu-stacji-ladowania-do-podloza

Chce aby było estetycznie, zastanawiam sie teraz nad jakimś ozdobny mini murkiem w którym mógłbym schować te zabezpieczenia. Co sądzisz? Wszystko musi być na zewnątrz, czyli na podjeździe musze zabezpieczyć wszystko
 
Top