Zasięg NIRO EV - testy, filmy i doświadczenia kierowców.

KierowcaEV

Zadomawiam się
Niro EV pojawia się już na drogach. Warto więc wyodrębnić ten ważny temat aby przyszli kierowcy Niro EV wiedzieli jak to daleko jeździ :)
Jeśli macie własne doświadczenie opiszcie to. Jak znajdziesz film to udostępnij właśnie tu.

Dziś na YT pojawiły się dwa filmy dotyczące zasięgu:

Pierwszy to test maksymalnego zasięgu nakręcony u naszych zachodnich sąsiadów. Zrobi 500 km?


Drugi to próba dojazdu z Trójmiasta do Warszawy bez ładowania.

 

acc

Zadomawiam się
Zasięg wynika wprost ze zużycia prądu. Ja przejechałem na razie trochę ponad tysiąc km, w większości drogą ekspresową 120km/h, trochę po mieście w trybie eco + iPedal i średnia konsumpcja prądu wychodzi mi 19,7 kWh/100km. A to znaczy zasięg 100%-0% ok 320km. Sama ekspresówka 120km/h podchodzi pod 21.5-22 kWh/100km (z włączoną automatyczną klimą, więc rano grzanie, po południu raczej chłodzenie).
 

less

Posiadacz elektryka
Ładowanie z porównaniem do starej wersji. 10-80 % 43minuty czyli dokładnie jak w folderze
 

KierowcaEV

Zadomawiam się
Poniższy film dał mi odpowiedź ile potrwa w przybliżeniu trasa w okolicach 500 km tym autem. Wychodzi 479 km = 5 h z dwoma przystankami.
Sądząc po reakcji Bjorna czas całej trasy 1000 km jest dobry.
Niestety nie znalazłem jaki czas miała wcześniej e-Niro.

 

Cav

Pionier e-mobilności
Ale to się nieco kłóci z obserwacjami w polskich warunkach.
Zresztą jak większość testów Bjoerna.

W Polsce Niro EV wydaje się bardziej prądożerne, więc nie nadrobi tego minimalną różnicą w prędkości ładowania.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ale to się nieco kłóci z obserwacjami w polskich warunkach.
Zresztą jak większość testów Bjoerna.

W Polsce Niro EV wydaje się bardziej prądożerne, więc nie nadrobi tego minimalną różnicą w prędkości ładowania.
U nas jeździ się szybciej i mniej płynnie, naród nerwowy jest.. 🤣

Pozdrawiam
 

Olecki

Pionier e-mobilności
W Polsce Niro EV wydaje się bardziej prądożerne, więc nie nadrobi tego minimalną różnicą w prędkości ładowania.
Problem w tym że sporo osób nie potrafi poprawnie zinterpretować krzywej ładowania i policzyć optymalne zakresy. Bjorn przynajmniej myśli i wykorzystuje optymalne zakresy w swoich testach długodystansowych, w nowym Niro ładując w przedziale 5%-60% jest sporo szybciej niż w starym, na tyle że nie tylko pokrywa to odrobinę większe zużycie ale zostają jeszcze oszczędności. Im więcej ładujesz powyżej 60% tym oszczędności spadają ale i tak jest trochę lepiej niż w starym.
Minusem jest to że u nas ciężko się jeździ planując trasę na ładowanie przy 5% bo jeszcze jest za mało ładowarek ale to się cały czas zmienia.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Problem w tym że sporo osób nie potrafi poprawnie zinterpretować krzywej ładowania i policzyć optymalne zakresy. Bjorn przynajmniej myśli i wykorzystuje optymalne zakresy w swoich testach długodystansowych, w nowym Niro ładując w przedziale 5%-60% jest sporo szybciej niż w starym,
No nie wiem, Soul ładuje się do 50% z mocą 77 kWh, Niro EV z tego co widziałem do 60% z mocą 82 kWh.
Różnica znikoma, więc na pewno nie "sporo".
"Nieco" jest bardziej na miejscu.
 
Top