Zasięg NIRO EV - testy, filmy i doświadczenia kierowców.

Olecki

Pionier e-mobilności
Czas ładowania widać u Chińczyka i Japończyka. U Kii jest pewnie ten sam.
Masz rację, ale nie widać go na pierwszy rzut oka. 10-60% : Niro EV 26 minut, e-Soul 31 minut czyli różnica 5 minut - 19%. dla jednych mało dla innych dużo, pewnie zależy od tego jak długie trasy się robi.

Ale wcześniej jechały za sobą razem, były tak samo nagrzane, ładowane w tych samych warunkach?
Bo jak nie - to nic to nie znaczy, żadne to porównanie, zwłaszcza przy przełożeniu na nasze warunki.

Soul w zimniejszych warunkach wcale nie tak chętnie ładuje się powyżej 50 kWh.....
I nie bardzo działa w nim funkcja przygotowania baterii, mimo że teoretycznie ma takie ustawienie.
Obie baterie są nagrzane co widać na car scanner - na starcie temperatura min-max Niro EV 24-29 i temp. zewnętrzna 13,5 , e-Soul 26-27 i temp. zewnętrzna 20. Nie ma żadnego throttlingu ani z powodu zbyt zimnej ani zbyt gorącej baterii. Przy czym Niro ma działające kondycjonowanie baterii więc to może być tylko na plus.
Ja akurat rozważałem każde z tych samochodów i wybrałem Niro EV XL tylko dlatego, że było tańsze. Tańsze o 45 tys. Ogólnie wolę EV6 i gdyby nie miało innych wad, to dopłaciłbym tę różnicę.
Mi bardzo podobał się Ioniq 5 ale w maju dealer powiedział że zamówienia będą przyjmowane dopiero we wrześniu (7 września to już odebrałem Niro) i według zaktualizowanego cennika. Na maj różnica w cenie pomiędzy interesującymi mnie wersjami to było około 30k.
 

KierowcaEV

Zadomawiam się
Masz rację, ale nie widać go na pierwszy rzut oka. 10-60% : Niro EV 26 minut, e-Soul 31 minut czyli różnica 5 minut - 19%. dla jednych mało dla innych dużo, pewnie zależy od tego jak długie trasy się robi.
Proponuję kiedyś zrobić test elektrycznych Kii po drogach ekspresowych "kółko po Polsce czyli S3-S6-S7-A4" w e-Soul, e-Niro, Niro EV oraz EV 6 🙂. Poczekajmy tylko na drogi zrobione do końca, stacje ładowania i czterech śmiałków 😀
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Proponuję kiedyś zrobić test elektrycznych Kii po drogach ekspresowych "kółko po Polsce czyli S3-S6-S7-A4" w e-Soul, e-Niro, Niro EV oraz EV 6 🙂. Poczekajmy tylko na drogi zrobione do końca, stacje ładowania i czterech śmiałków 😀
Jeśli będą chętni, to ja się e-Niro zgłaszam :cool:
 

Cyrkiel

Zadomawiam się
Mam już 6 tysięcy kilometrów zrobione więc jak macie jakieś pytania to zapraszam. Póki co to najbardziej wkurza mnie ogrzewanie- nierównomiernie chodzi… i AppleCar bo zrywa połączenie.
 

Michal

Moderator
Last edited:

Szczurek

Zadomawiam się
Ja wlaczam ogrzewanie na tryb reczny i wtedy dziala ok. Na szczescie wylaczenie samochodu nie kasuje tego ustawienia.
 
Top