KierowcaEV
Zadomawiam się
Ile masz % przy 100 km?
Ale nie przyzwyczajaj się za bardzo do tych wartości.Jadąc 110 km/h zużycie miałem 18,5 kW/100 km. Jadąc 123 km/h było 21,5 kW/100 km.
Oczywiście że nie można się do tych wartości przyzwyczajać.Ale nie przyzwyczajaj się za bardzo do tych wartości.
A zimą max. 250...Różnica 3 kW przy różnicy 13 km/h to dość dużo ale o tym już było wiele mówione. Prędkość wyższa od 110 km/h to spory wzrost zużycia.
Teoretycznie różnica około 50 km całkowitego zasięgu w tamtych warunkach:
110 km/h= 350 km
123km/h = 300 km
Masz rację. Oto kolejny test Niro EV na niemieckich autostradach.A zimą max. 250...
Dlatego lepsze jest robienie postojów krótszych, ale częściej.> Na filmie mowa o pierwszym ładowaniu do 65% (szacuje okolice 34 minut). Drugie ładowanie to krótkie ładowanie na ładowarce 50kW. Trzecie
> od 8% do przeszło 65% (około 30 minut?) Wychodzi 20 minut na 50kW
W e-Niro ładowanie na GreenWayu 90 kW- pobranie 54,3 kWh trwało 1h09 , 61 kWh - 1h21 . W obu przypadkach musiałem dobić minimum do 90%
A i tak wszystko zależy od warunków. Dzis jechałem 120 km/h na tempomacie równo 70 km bez specjalnego zwalniania, wyprzedzania itp. i w jedna stronę wyszło 17,4 kwh a w drugą 20,8 kwh. Wystarczy niewielki wiatr w jakimś kierunku i wyniki są zupełnie różne. Także fajne są testy jak robią pomiary w obu kierunkach ze średnią na koniec. To dopiero daje jakiś obraz.Test przy kilku prędkościach na niemieckiej autostradzie na dystansach 20 km. 100 oraz 120 wygląda całkiem nieźle przy 12 stopniach.
Test przy kilku prędkościach na niemieckiej autostradzie na dystansach 20 km. 100 oraz 120 wygląda całkiem nieźle przy 12 stopniach.
[link]
Dlatego jeździ się 120 i ładuje rzadziej...I teraz wnioski. Nawet w DE, z szybkimi ładowarkami co krok, e-Niro się do jazdy z takimi prędkościami NIE NADAJE. 40 minut jazdy i 40 minut ładowania????
Aż sobie policzyłem. 43km z prędkością 170km/h: 15min. 43km z prędkością 120km/h: 21min. Całe 6 minut różnicy.
Tak naprawdę to nawet mniej niż 6 minut, bo jadąc 170km/h bardzo ciężko jest utrzymać wysoką średnią (wolniejsze pojazdy, tiry, etc), więc średnia była pewnie w okolicach 140km/h.
Przy 120km/h spokojnie można osiągnąć średnią 110km/h, bo znacznie rzadziej i mniej trzeba zwalniać. A to daje różnicę w czasie przejazdu na poziomie 3 minut. Ot - taka ciekawostka.