Zasięg NIRO EV - testy, filmy i doświadczenia kierowców.

acc

Zadomawiam się
Szkoda tylko że w trybie ręcznym nie ma fizycznego przycisku do włączenia grzania. Jest AC ale grzanie to już trzeba z menu włączać.
 

Michal

Moderator
Jego się nie da oglądać na normalnej prędkości. Chyba tylko raz popełniłem ten błąd, że włączyłem film z tego kanału i to chyba jedyny przypadek, kiedy oglądałem z prędkością 2x :ROFLMAO:
 

Karol_w-wa

Zadomawiam się
Problem w tym że sporo osób nie potrafi poprawnie zinterpretować krzywej ładowania i policzyć optymalne zakresy. Bjorn przynajmniej myśli i wykorzystuje optymalne zakresy w swoich testach długodystansowych, w nowym Niro ładując w przedziale 5%-60% jest sporo szybciej niż w starym, na tyle że nie tylko pokrywa to odrobinę większe zużycie ale zostają jeszcze oszczędności. Im więcej ładujesz powyżej 60% tym oszczędności spadają ale i tak jest trochę lepiej niż w starym.
Minusem jest to że u nas ciężko się jeździ planując trasę na ładowanie przy 5% bo jeszcze jest za mało ładowarek ale to się cały czas zmienia.

Ładując od 5% do 60% jest sporo szybciej niż w starym, to fakt, tylko, że kto w Polsce ryzykuje w trasie dojazd do ładowarki na pięciu procentach baterii?

Ja jeden jedyny raz tak zrobiłem, bo się rozochociłem jeżdżąc nad morze na pamięć . Zjechałem z pustą baterią na "sprawdzony" MOP Otłoczyn, a tam się okazało, że ładowarka Orlenu zepsuta. Oczywiście, mogłem wcześniej sprawdzić na ich aplikacji, a nie na plugshare , no ale uwierzyłem , że działa, bo wcześniej działała. W efekcie jakoś dowlokłem się do Torunia, ale to był mocny hardkor.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ładując od 5% do 60% jest sporo szybciej niż w starym, to fakt, tylko, że kto w Polsce ryzykuje w trasie dojazd do ładowarki na pięciu procentach baterii?

Ja jeden jedyny raz tak zrobiłem, bo się rozochociłem jeżdżąc nad morze na pamięć . Zjechałem z pustą baterią na "sprawdzony" MOP Otłoczyn, a tam się okazało, że ładowarka Orlenu zepsuta. Oczywiście, mogłem wcześniej sprawdzić na ich aplikacji, a nie na plugshare , no ale uwierzyłem , że działa, bo wcześniej działała. W efekcie jakoś dowlokłem się do Torunia, ale to był mocny hardkor.
No to ładuj w przedziale 20-80%, też jest szybciej w nowym choć już nie aż tak bardzo. Generalnie jak policzysz to nie ma sensownego scenariusza żeby w starym było szybciej bo pomijam sytuacje gdy np. na 45% podjeżdzasz podładować się o 10%.
 

KierowcaEV

Zadomawiam się
Test naszych południowych sąsiadów na trasie przeszło 800 km. Zużycie w okolicach 20kWh/100km.
Ciekawy wykres ładowania tego "najlepszego" od 14% do 80%. Ciekawe ponieważ ładowanie od 69% do 80% trwa 25% czasu ładowania. Wiem była już o tym mowa :)
W pierwszej części tej trasy jest "raport" z EV 6.

 

Tompor

Zadomawiam się
Podziwiam gościa, dojechać do ładowarki z zasięgiem 1km. Ładuje się wtedy z mocą 84kW. Ja już przy poniżej 100 km zasięgu zaczynam szukać ładowania, może tam infrastruktura jest gęstsza i pewniejsza.
 
Top