Zasięg NIRO EV - testy, filmy i doświadczenia kierowców.

Olecki

Pionier e-mobilności
Czas ładowania widać u Chińczyka i Japończyka. U Kii jest pewnie ten sam.
Masz rację, ale nie widać go na pierwszy rzut oka. 10-60% : Niro EV 26 minut, e-Soul 31 minut czyli różnica 5 minut - 19%. dla jednych mało dla innych dużo, pewnie zależy od tego jak długie trasy się robi.

Ale wcześniej jechały za sobą razem, były tak samo nagrzane, ładowane w tych samych warunkach?
Bo jak nie - to nic to nie znaczy, żadne to porównanie, zwłaszcza przy przełożeniu na nasze warunki.

Soul w zimniejszych warunkach wcale nie tak chętnie ładuje się powyżej 50 kWh.....
I nie bardzo działa w nim funkcja przygotowania baterii, mimo że teoretycznie ma takie ustawienie.
Obie baterie są nagrzane co widać na car scanner - na starcie temperatura min-max Niro EV 24-29 i temp. zewnętrzna 13,5 , e-Soul 26-27 i temp. zewnętrzna 20. Nie ma żadnego throttlingu ani z powodu zbyt zimnej ani zbyt gorącej baterii. Przy czym Niro ma działające kondycjonowanie baterii więc to może być tylko na plus.
Ja akurat rozważałem każde z tych samochodów i wybrałem Niro EV XL tylko dlatego, że było tańsze. Tańsze o 45 tys. Ogólnie wolę EV6 i gdyby nie miało innych wad, to dopłaciłbym tę różnicę.
Mi bardzo podobał się Ioniq 5 ale w maju dealer powiedział że zamówienia będą przyjmowane dopiero we wrześniu (7 września to już odebrałem Niro) i według zaktualizowanego cennika. Na maj różnica w cenie pomiędzy interesującymi mnie wersjami to było około 30k.
 

KierowcaEV

Zadomawiam się
Masz rację, ale nie widać go na pierwszy rzut oka. 10-60% : Niro EV 26 minut, e-Soul 31 minut czyli różnica 5 minut - 19%. dla jednych mało dla innych dużo, pewnie zależy od tego jak długie trasy się robi.
Proponuję kiedyś zrobić test elektrycznych Kii po drogach ekspresowych "kółko po Polsce czyli S3-S6-S7-A4" w e-Soul, e-Niro, Niro EV oraz EV 6 🙂. Poczekajmy tylko na drogi zrobione do końca, stacje ładowania i czterech śmiałków 😀
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Proponuję kiedyś zrobić test elektrycznych Kii po drogach ekspresowych "kółko po Polsce czyli S3-S6-S7-A4" w e-Soul, e-Niro, Niro EV oraz EV 6 🙂. Poczekajmy tylko na drogi zrobione do końca, stacje ładowania i czterech śmiałków 😀
Dobry pomysł, do zrobienia :)
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Proponuję kiedyś zrobić test elektrycznych Kii po drogach ekspresowych "kółko po Polsce czyli S3-S6-S7-A4" w e-Soul, e-Niro, Niro EV oraz EV 6 🙂. Poczekajmy tylko na drogi zrobione do końca, stacje ładowania i czterech śmiałków 😀
Jeśli będą chętni, to ja się e-Niro zgłaszam :cool:
 

Cyrkiel

Zadomawiam się
Mam już 6 tysięcy kilometrów zrobione więc jak macie jakieś pytania to zapraszam. Póki co to najbardziej wkurza mnie ogrzewanie- nierównomiernie chodzi… i AppleCar bo zrywa połączenie.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Last edited:

Szczurek

Nowy na Forum
Ja wlaczam ogrzewanie na tryb reczny i wtedy dziala ok. Na szczescie wylaczenie samochodu nie kasuje tego ustawienia.
 
  • Like
Reactions: pbr

acc

Zadomawiam się
Szkoda tylko że w trybie ręcznym nie ma fizycznego przycisku do włączenia grzania. Jest AC ale grzanie to już trzeba z menu włączać.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Jego się nie da oglądać na normalnej prędkości. Chyba tylko raz popełniłem ten błąd, że włączyłem film z tego kanału i to chyba jedyny przypadek, kiedy oglądałem z prędkością 2x :ROFLMAO:
 

Karol_w-wa

Zadomawiam się
Problem w tym że sporo osób nie potrafi poprawnie zinterpretować krzywej ładowania i policzyć optymalne zakresy. Bjorn przynajmniej myśli i wykorzystuje optymalne zakresy w swoich testach długodystansowych, w nowym Niro ładując w przedziale 5%-60% jest sporo szybciej niż w starym, na tyle że nie tylko pokrywa to odrobinę większe zużycie ale zostają jeszcze oszczędności. Im więcej ładujesz powyżej 60% tym oszczędności spadają ale i tak jest trochę lepiej niż w starym.
Minusem jest to że u nas ciężko się jeździ planując trasę na ładowanie przy 5% bo jeszcze jest za mało ładowarek ale to się cały czas zmienia.

Ładując od 5% do 60% jest sporo szybciej niż w starym, to fakt, tylko, że kto w Polsce ryzykuje w trasie dojazd do ładowarki na pięciu procentach baterii?

Ja jeden jedyny raz tak zrobiłem, bo się rozochociłem jeżdżąc nad morze na pamięć . Zjechałem z pustą baterią na "sprawdzony" MOP Otłoczyn, a tam się okazało, że ładowarka Orlenu zepsuta. Oczywiście, mogłem wcześniej sprawdzić na ich aplikacji, a nie na plugshare , no ale uwierzyłem , że działa, bo wcześniej działała. W efekcie jakoś dowlokłem się do Torunia, ale to był mocny hardkor.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ładując od 5% do 60% jest sporo szybciej niż w starym, to fakt, tylko, że kto w Polsce ryzykuje w trasie dojazd do ładowarki na pięciu procentach baterii?

Ja jeden jedyny raz tak zrobiłem, bo się rozochociłem jeżdżąc nad morze na pamięć . Zjechałem z pustą baterią na "sprawdzony" MOP Otłoczyn, a tam się okazało, że ładowarka Orlenu zepsuta. Oczywiście, mogłem wcześniej sprawdzić na ich aplikacji, a nie na plugshare , no ale uwierzyłem , że działa, bo wcześniej działała. W efekcie jakoś dowlokłem się do Torunia, ale to był mocny hardkor.
No to ładuj w przedziale 20-80%, też jest szybciej w nowym choć już nie aż tak bardzo. Generalnie jak policzysz to nie ma sensownego scenariusza żeby w starym było szybciej bo pomijam sytuacje gdy np. na 45% podjeżdzasz podładować się o 10%.
 

KierowcaEV

Zadomawiam się
Test naszych południowych sąsiadów na trasie przeszło 800 km. Zużycie w okolicach 20kWh/100km.
Ciekawy wykres ładowania tego "najlepszego" od 14% do 80%. Ciekawe ponieważ ładowanie od 69% do 80% trwa 25% czasu ładowania. Wiem była już o tym mowa :)
W pierwszej części tej trasy jest "raport" z EV 6.

 

KierowcaEV

Zadomawiam się
Test w lekko zimowych warunkach na trasie przeszło 600 km. Prowadzący opisuje auto oraz podsumowuje czas ładowanie na takiej trasie.

 

Tompor

Zadomawiam się
Podziwiam gościa, dojechać do ładowarki z zasięgiem 1km. Ładuje się wtedy z mocą 84kW. Ja już przy poniżej 100 km zasięgu zaczynam szukać ładowania, może tam infrastruktura jest gęstsza i pewniejsza.
 
Top