Zasięg NIRO EV - testy, filmy i doświadczenia kierowców.

Olecki

Pionier e-mobilności
Na filmie u Bjorna jest pokazane 'face to face' ładowanie Niro EV i Soula od 10%. Niestety nie ma dodanego licznika czasu a film jest przyśpieszony, ale w momencie kiedy Niro osiąga 60% Soul ma 53%. W tym samym czasie doładowane jest 50% vs 43%, zakładając że pojemność baterii jest taka sama to w zakresie 10%-60% Niro doładuje się 14% szybciej. To jest już zauważalne na ładowarce w trasie, aczkolwiek oba raczej są stworzone do jazdy miejskiej a nie długich wyjazdów. No i na pewno nowe Niro nie ładuje się wolniej od starego jak już tu parę osób twierdziło.
 

JareG

Pionier e-mobilności
(...) to w zakresie 10%-60% Niro doładuje się 14% szybciej. To jest już zauważalne na ładowarce w trasie, aczkolwiek oba raczej są stworzone do jazdy miejskiej a nie długich wyjazdów. No i na pewno nowe Niro nie ładuje się wolniej od starego jak już tu parę osób twierdziło.
Gdyby szybkość ładowania była zauważalnie lepsza, tak jak cena jest zauważalnie wyższa, to byłoby OK. Ale tak nie jest, a szkoda bo KIA miała szanse na poprawienie tego..
I chyba nikt nie twierdził, że nowe ładuje się wolniej niż stare - ino że nie ładuje się jakoś znacząco szybciej..

Pozdrawiam
 

Olecki

Pionier e-mobilności
W komentarzach w jednym z artykułów na głównej usilnie przekonywali mnie o tym że nowa ładuje się wolniej bo w jednym z filmów na YT powiedzieli że ma gorszą krzywą ładowania... A że nie będzie rewolucji to już było wiadomo w marcu, kiedy KIA ogłosiła czas ładowania 10-80% który był raptem kilka minut lepszy niż poprzednia generacja, kto zamawiał 'w ciemno' ten wiedział czego się spodziewać.
I co do ceny - nie wiem czy zauważyłeś że wszystkie samochody podrożały nie tylko Niro. W przyszłym roku będą dalsze podwyżki, przynajmniej w przedziale 15-25% w fabrykach (czyli u dealerów może być więcej jeśli kurs złotego podąży za inflacją) i to nie tylko BEV ale ICE również.
 

JareG

Pionier e-mobilności
(...)
I co do ceny - nie wiem czy zauważyłeś że wszystkie samochody podrożały nie tylko Niro. W przyszłym roku będą dalsze podwyżki, przynajmniej w przedziale 15-25% w fabrykach (czyli u dealerów może być więcej jeśli kurs złotego podąży za inflacją) i to nie tylko BEV ale ICE również.
Podwyżki zauważyłem, nie było trudno 🤣
Ale zauważyłem też, że inni ceny podnoszą, ale też starają się (przynajmniej czasami) ponosić parametry auta - np. prędkość ładowania DC w ID.3 czy w Skodzie..
BTW: Podwyżki jak dla mnie to temat odrębny, bo dotyczą właściwie wszystkiego i wszystkich. Nadal jednak uważam, że KIA dało ciała i nie skorzystało z szansy na wypuszczenie lepszego auta - i wcale nie byłoby to kosztowne, bo wystarczyło zmienić krzywą ładowania na podobną do tej z Ioniqa5 czy EV6.

Pozdrawiam
 

less

Posiadacz elektryka
Kia pewnie rzeczywiście mogła to zrobić. IMO problem pojawiłby się w relacjach do EV6 i Ioniqa 5. Lepsza krzywa, czy szybsze ładowanie w NIRO mogłoby zabrać kllientów tym "większym" modelom. A tak to NIRO nie jest dla nich konkurencją.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Na filmie u Bjorna jest pokazane 'face to face' ładowanie Niro EV i Soula od 10%.
Ale wcześniej jechały za sobą razem, były tak samo nagrzane, ładowane w tych samych warunkach?
Bo jak nie - to nic to nie znaczy, żadne to porównanie, zwłaszcza przy przełożeniu na nasze warunki.

Soul w zimniejszych warunkach wcale nie tak chętnie ładuje się powyżej 50 kWh.....
I nie bardzo działa w nim funkcja przygotowania baterii, mimo że teoretycznie ma takie ustawienie.
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
Kia pewnie rzeczywiście mogła to zrobić. IMO problem pojawiłby się w relacjach do EV6 i Ioniqa 5. Lepsza krzywa, czy szybsze ładowanie w NIRO mogłoby zabrać kllientów tym "większym" modelom. A tak to NIRO nie jest dla nich konkurencją.
To są jednak inne auta, dla innego klienta. IMO za dużo różnic, czyli jeśli ktoś miałby kupić EV6/Ioniqa5, to by kupił tak czy inaczej. Wystarczy, przykładowo, kwestia napędu: czy RWD czy FWD.

Pozdrawiam
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
To są jednak inne auta, dla innego klienta. IMO za dużo różnic, czyli jeśli ktoś miałby kupić EV6/Ioniqa5, to by kupił tak czy inaczej. Wystarczy, przykładowo, kwestia napędu: czy RWD czy FWD.

Pozdrawiam

Ja akurat rozważałem każde z tych samochodów i wybrałem Niro EV XL tylko dlatego, że było tańsze. Tańsze o 45 tys. Ogólnie wolę EV6 i gdyby nie miało innych wad, to dopłaciłbym tę różnicę.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ja akurat rozważałem każde z tych samochodów i wybrałem Niro EV XL tylko dlatego, że było tańsze. Tańsze o 45 tys. Ogólnie wolę EV6 i gdyby nie miało innych wad, to dopłaciłbym tę różnicę.
Zastanawiałem się nad EV6, ale jak do niego powsiadałem z każdej strony to mi się odwidziało - jest (za) niskie, w środku czułem się gorzej niż w e-Soul'u, i przy wsiadaniu/wysiadaniu spotykałem się ze słupkiem A :D No i ładowność dla mnie jest gorsza niż w e-Soul'u. Patrząc z tej strony (no i ta niższa cena), Niro EV jest lepsze. Ale już Ioniq5 by z Niro wygrał :)

Pozdrawiam
 
Top