Niestety ale ta wasza sprawność 98% to owszem jest, w pewnym zakresie obrotów i obciążenia, w idealnych warunkach. One nie mają sprawności 98% w CAŁYM zakresie obrotów.
I roznica jest igromna, np pomiędzy 90/110/140kmh niezależnie od oporów powietrza.
Radzę poczytać jak wygląda ta wydajność na całym zakresie obrotów, od 0 do 20k rpm.
Przy większej prędkości obrotowej rotoru, pojawiają się prądy wirowe - zwiększa to opory elektromagnetyczne oraz wzrasta temperatura i to znacznie.
I nie wiem czy koledzy są świadomi, że magnesy wraz z upływem czasu i TEMPERATURY tracą swoje właściwości magnetyczne. Przy większych obciążeniach szczególnie.
Dlatego obecnie EV nie nadają się do ciągnięcia większych mas - przecież mają odpowiednią moc i moment obrotowy, oraz tą magiczną wydajność 98% żeby podołać, nawet bateria da radę(kosztem zasięgu)
Przykładem zmiany w PMM jest owijka z włókna węglowego - większość producentów mówiła tak samo, nie da się. A jednak dało się zwiększyć moc o 20% I zwiększyć efektywność o 10%?
Jaka zmiana w przeniesieniu energii do silnika? A o wydajniejszych inwerterach Pan słyszał? Większe napięcie z mniejszym amperażem? Komputerowe modelowanie pola magnetycznego w stosunku do materiału z którego wykonany jest silnik to Pan słyszał?
O ile kolega cooler ma rację co do mniejszych i lżejszych baterii, to porównanie dyskusji i silników synrm do pił tarczowych zamyka moja dyskusje
Ale
Michał, masz rację, w sumie. Mówisz że nie da się. Przyznaję laury, chylę czoło i po angielsku się wycofuję
