Zastanawiam się nad zwiększeniem mocy instalacji, ale..

Trapp

Zadomawiam się
4,8 kWh wystarczy na 4-8h ( tryb oszczędny ) lub niecałe 2h ładowania samochodu :)
Sensu jak już pisałem wcześniej nie ma :) , ale każdy ma jakieś hobby... jeden rybki , inny elektrownię..., a jeszcze inny BEV - które też się nie opłaca w porównaniu z LPG
 

Cav

Pionier e-mobilności
4,8 kWh wystarczy na 4-8h ( tryb oszczędny ) lub niecałe 2h ładowania samochodu :)
Sensu jak już pisałem wcześniej nie ma :) , ale każdy ma jakieś hobby... jeden rybki , inny elektrownię..., a jeszcze inny BEV - które też się nie opłaca w porównaniu z LPG
Nie zgadzam się, zmieniłem właśnie HEV z LPG na beva i wychodzi, że się opłaca.
Ale fakt, tylko wtedy gdy nie ładujesz na płatnych, szybkich stacjach.
 

Michal

Moderator
Jak masz działalność to BEV się trochę opłacało, bo można więcej odpisać od podatku (225k zamist 150k), i mniej spada wartość ;)
Teraz jak już nic nie daje wykup prywatny to chyba trochę gorzej ale jeśli jeździsz autem ponad 5 lat to chyba nadal.
 

JareG

Pionier e-mobilności
U mnie najpierw były przymiarki do magazynu 3 kWh z baterii Outlandera, później 2 tygodnie mały magazyn "chińczyk" 2 kWh 48V,
No i o ile kol. Hubert się zgodzi, to spróbuję z tą baterią od Outlandera (12kWh brutto), na początek wystarczy a temat się rozpozna :)
(...) w końcu kupiłem magazyn Sofar Amass - przeważyło 10 lat gwarancji , bezpieczniejsze LiFePO4, oraz trwałość min 6000 cykli.
A propos: czy dobrze widziałem w tej karcie katalogowej, że do mojego Sofara bateria musi mieć 300V? Co by oznaczało, że tego Amassa 3000 musiałbym kupić 6 szt., i chyba jeszcze jest potrzebne BCU..?

Pozdrawiam
 

Trapp

Zadomawiam się
Dlatego też uważam że BEV są "relatywnie" tanie - magazyn energii który jest mobilny, skręca, hamuje, ma klimatyzację i szyby :) .
Energia el. musiałaby być > 2 zł aby popyt na magazyny był większy.
Problemem może być trwałość baterii z aut - baterie z demontażu to tak bardziej na "dobicie" baterii - zakładając że po 1000-1500 cyklach mają 80% pojemności , to tak pewnie jeszcze 800- 1000 cykli zrobią zanim nie spuchną.
Czyli 3 może 4 lata
Lifepo4 wypadają tutaj lepiej - teoretycznie gwarancja jest na 10 lat lub 6.000 cykli przy nie więcej niż 2 cyklach dziennie
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
Dlatego też uważam że BEV są "relatywnie" tanie - magazyn energii który jest mobilny, skręca, hamuje, ma klimatyzację i szyby :) .
Energia el. musiałaby być > 2 zł aby popyt na magazyny był większy.
No i dlatego chciałbym kiedyś mieć takiego BEV, który robiłby za magazyn :) Lepiej wpakować kasiorę w baterię na kołach, niż w taką stacjonarną.

Pozdrawiam
 

JareG

Pionier e-mobilności
OK, kontynuujemy zabawę..
Dziś złożyłem wniosek o rozdział licznika (tzn. dostawią mi nowy). Koszt w Enerdzie: ok. 1150 zł jednorazowo, za 2x20kW. Zobaczę, jak to się zakończy - ale jeśli pozytywnie (czyli cena będzie +/- taka jak wyżej, i technicznie dadzą radę w miarę sprawnie - bo np. może będzie trzeba transformator wymienić, co wydłuży zabawę) to zakładam kolejną instalację PV, ok. 10kWp, już po nowemu. Na tym nowym liczniku będzie zwykłe zużycie domu, ładowanie oczojeba i takie tam. A jak będzie trzeba, to się też i tego pierwszego prosumenta podładuje.. 🤣 Mam nadzieję, że to załatwi mi temat kosztów prundu.
No i zostanie jeszcze kwestia magazynu z baterii samochodu.. :D

Pozdrawiam
 
Top