tarmac

Zadomawiam się
Ech, jadąc do Polski z zagranicy i tak muszę wziąć Ionity passport, bo nie mieściłbym się w fair use policy Greenwaya. Żeby mi się zwrócił koszt abonamentu GW względem ładowania na Ionity, muszę przejechać około 900 kilometrów w Polsce. Przy stałej cenie w roamingu było to jeszcze ok, bo dawało poczucie elastyczności. Teraz GW staje się coraz mniej ciekawą opcją.
 

cooler

Pionier e-mobilności
To jest delikatnie uwstecznienie. Rozumiem, że chcą mieć większą płynność, i częściej dostawać kasę, a nie kredytować do następnego miesiąca, ale FV powinna być zbiorcza. Kolejny minus to, to, że nigdy nie będzie wiadomo ile się zapłaci na stacji partnerskiej, czy roamingowej. Może chociaż wprowadzą w apce filtrowanie po widełkach cenowych
Tak się spodziewałem że po takim rozwoju sieci i różnych promocji nastąpi kapitalizacja inwestycji...
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Zaczynam się rozglądać po ofercie EnBW Mobility+, powinno wyjść podobnie co obecna "środkowa" taryfa GW.
Ab dem 05.06.2024 an EnBW-Ladestationen laden Sie weiter zu gewohnt einheitlichen Preisen. Davon abweichend gelten für Ladevorgänge an Ladepunkten anderer Betreiber variable, individuell angegebene Preise, die mit dem Start des Ladevorgangs vereinbart werden. Der zum Zeitpunkt des Ladens für den ausgewählten Ladepunkt geltende Preis ist der EnBW mobility+ App zu entnehmen. Die Preise variieren von 59 ct/kWh bis max. 89 ct/kWh. Alle übrigen Tarifkonditionen gelten unverändert fort.

Więc chyba też nie tego. No chyba, że tylko na Niemcy.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Może niespecjalnie im zależy na takich "abo na wyjazd"...
W ogóle im niespecjalnie zależy żeby ktoś z ich usług korzystał jak widzę.
Bo abo na wyjazdy w Polsce też się przestało opłacać - są lepsze opcje.

Wiadomo, że najbardziej zarobią na tych, którzy kupili elektryka bez możliwości ładowania w domu.
Ale po takich zmianach nawet oni pewnie będą w stanie znaleźć lepsze (bo tańsze) opcje ładowania niż GW.

Osobiście już to kiedyś przerabiałem z Kia Charge- też mieli fajną płaską stawkę na ładowanie wszędzie i to miało sens.
A potem z niej zrezygnowali i potracili hurtowo klientów.
Nie wiem czy dzisiaj ktoś z tego korzysta poza świeżakami, a i to do pierwszego otrzymanego rachunku.....

Największy problem w trasie to właśnie weryfikacja cen danej stacji, do tej pory wystarczyło sprawdzenie w nawi, że jest, a teraz trzeba jeszcze sprawdzać czy nie kosztuje 3 razy więcej niż inne.
Nie do zrobienia w trasie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
I w ten sposób abo na wyjazd na wakacje stracił sens.
Ciekawe o ile im spadnie ilość wykupionych....
Ja wylaczylem wlasnie abo po ponad roku. Taniej mi wyjdzie ladowanie niemieckimi kartami.
 

daniel

Señor Meme Officer
Ja wylaczylem wlasnie abo po ponad roku. Taniej mi wyjdzie ladowanie niemieckimi kartami.
Zrobiłem tak samo. Trzymałem jeszcze z sentymentu, ale bez sensu jak płacę i nie mam żadnych benefitów. Taniej wyjdzie założyć kartę na słowackim GreenWay. Ciekawe co trzeba zrobić.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Po Polsce to sobie nie wyobrażam dłuższych tras bez GW, jednak chyba nadszedł czas na poszerzenie horyzontów. Posiadanie ich karty na obecnych warunkach załatwiało dwie bardzo istotne dla mnie sprawy: stała stawka z bogatą infrastrukturą własną i roamingową przy trasie oraz zbiorcza faktura. SuC jest super poza Polską bo u nas stawia się stację gdzie jest przyłącze a nie w miejscach gdzie powinny się znajdować - blisko tras z infrastrukturą.

W takim razie poza Elocity w którym rozstrzał cen jest niesamowity dla AC 1,21 - 2,89, dla DC 1,59 - 3,99
oraz ChargePoint i ChargeMap które z pokryciem i stawkami raczej słabo wypadają macie doświadczenie z innymi sieciami?
 

Najnowsze dyskusje

Top