Zrozumieć 800V: "Tesla, niestety, stoi w miejscu, jeżeli chodzi o innowacje", "nie ma 800V", "wolno się ładuje"

zibizz1

Pionier e-mobilności
Czyli zakładasz że połowa ładowarek ma "rozkręcony" standard CCS2 ?
Nie zakładam, tylko to są fakty, które możesz zerwyfikować częściowo tutaj: https://supercharge.info/
Dla Europy:
Na 2690 SuC w Europie 2039 obsługuje 250kW (status open) =>75%

Poszukasz ile mamy stacji ładowania innych sieci z mocą 250kW+? Te na parkingu gdzie jest też SuC v3/v4 chyba nie powinny się liczyć. Oszacowałem że jest ich ok 2tys, na pewno nie 3tys.

Pomijam ładowarki typu 180kW i 300A max. Tesla będzie mniała tam tylko 115-120kW, a taka Kia EV9 800V tylko 140-150kW a nie 180kW
 

arnoldd

Posiadacz elektryka
Ale SuC-e oferujące 250 kW dają 625 amper - standard CCS2 to 500 A.

Auta innych marek raczej nie skorzystają z tego udogodnienia.

A bardzo nieliczne ładowarki innych producentów dają ponad 500 A. (Jeżeli wogóle - ja jeszcze takiej nie spotkałem)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ale SuC-e oferujące 250 kW dają 625 amper - standard CCS2 to 500 A.
Standard przewiduje maksymalny prąd 500A ale najnowsze wtyczki i kable (zgodne ze standardem) osbługują do 1000A
Auta innych marek raczej nie skorzystają z tego udogodnienia.
To jest normalne w świecie EV że na pewnych ładowarkach auto ładuje się wolniej niż maksymalna moc którą może zaoferować ładowarka i wolniej niż samo auto jest w stanie się ładować z powodu niezgodności parametrów prądu i napięcia. Albo wcale się nie naładuje jak CLA.
A bardzo nieliczne ładowarki innych producentów dają ponad 500 A. (Jeżeli wogóle - ja jeszcze takiej nie spotkałem)
Są ładowarki które mają tryb boost i potrafią przez jakiś czas dac ~600A np Tesla potrafi na nich wziąć te dodatkowe ampery. Zazwyczaj są to ładowarki zaliczane do HPC w których Ipeak >=500A

Ja nie zamierzam w tym wątku przekonywać że 800V jest niepotrzbne. Tylko staram się wyjaśnić że nie jest jeszcze bardzo potrzebne w Tesli. W takim 3/Y 800V nic by nie zmieniło na SuC, a na innych ładowarkach 1000V przyspieszyłoby trochę ładowanie w zakresie 6-20%, bo chyba limit 500A powoduje obcięcie do ok 175kW, na ładowaniu do 60% tracimy z 2 minuty.
U innych producentów 800V dziś jest konieczne aby mogły ładować się z mocami ponad 170-200kW, ale tez zabawne jest np tworzenie pakietu z nominalnym napięciem 550V i nazywanie tego architekurą 800V co powoduje że mamy maks 190-210kW.
 
Last edited:

arnoldd

Posiadacz elektryka
Standard przewiduje maksymalny prąd 500A ale najnowsze wtyczki i kable (zgodne ze standardem) osbługują do 1000A
No jeżeli zgodny ze standardem kabel (powiedzmy 80-90 mm2) i wtyczka potrafi przesłać 1000A to nie ma o czym rozmawiać .

Chyba jednak nie taki zgodny ze standardem - chyba że uczyłem sie innej fizyki.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Top