to_masz

Posiadacz elektryka
164 godziny czyli średnia ok 60km/h wiec trochę słabo jak ok 28kw na 100...
czy ja wiem ... średnie już takie są
1748686018989.png
TMY: 43 km/h (30% wolniej) 👉 18,8 kWh/100km (30% mniej)
 

Mindive

Posiadacz elektryka
Szukamy smoków w punktach 47.1. CoC Waszych pojazdów! 🚗🔍🔥
🙃
Nie no, sorry, ale nie będę robił z siebie wariata pytając o skan jakiejś strony gdzie jest jakiś numerek (pewnie jeszcze od wersji podstawowej auta, a nie mojej). Ale generalnie doceniam wartość humorystyczną posta 😄

Roboczo przyjmij, że Tesla jest najlepsza, EV9 jest najgorsza i można spać spokojnie.

Po trzech latach jeżdżenia TM3 z ulgą się przesiadłem do auta zużywającego więcej energii, ale też szybciej się ładującego i nie żałuję ani chwili 😄
 

to_masz

Posiadacz elektryka
Kia Niro EV 2023
@andrzejkla dzięki 😉

gdyby ktoś jeszcze chciał spojrzeć na swoje CoC - zapraszam 😎

Zużycie energii vs Fizyka – ile Wh potrzeba na przesunięcie Twojego samochodu o 1km
1748697835046.png

Fizyki nie oszukasz - Niro EV - mniejsza masa, mniejsza powierzchnia czołowa - do 110km/h mniej musi walczyć z oporami, ale im szybciej tym bardziej daje się we znaki Cd=0.29 vs 0.23 w Tesli.

Bazując na danych z EV Database - jeszcze przybliżone zapotrzebowanie na energię przez samochód w idealnych warunkach 20-23 stopni Celcjusza - wliczając sprawność napędu (głównie: silniki, falowniki, efektywność termiczna)
1748698267128.png

Wszystkie dane:
 

to_masz

Posiadacz elektryka
Nie no, sorry, ale nie będę robił z siebie wariata pytając o skan jakiejś strony gdzie jest jakiś numerek (pewnie jeszcze od wersji podstawowej auta, a nie mojej). Ale generalnie doceniam wartość humorystyczną posta 😄

Roboczo przyjmij, że Tesla jest najlepsza, EV9 jest najgorsza i można spać spokojnie.

Po trzech latach jeżdżenia TM3 z ulgą się przesiadłem do auta zużywającego więcej energii, ale też szybciej się ładującego i nie żałuję ani chwili 😄
Świadectwo zgodności (CoC) to ważny dokument i leasing na pewno wie o co chodzi - bez niego nie zarejestrujesz samochodu. CoC dotyczy konkretnie Twojego samochodu z danym VINem i wartości tam przedstawione muszą dotyczyć Twojej konfiguracji.

Ale wiadomo, że tutaj wszystko robimy bez ciśnienia i po godzinach 😉 Może jakiś przyszły właściciel EV9 będzie czytał, będzie miał pod ręką i nam wrzuci 🙃
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie no, sorry, ale nie będę robił z siebie wariata pytając o skan jakiejś strony gdzie jest jakiś numerek (pewnie jeszcze od wersji podstawowej auta, a nie mojej). Ale generalnie doceniam wartość humorystyczną posta 😄

Roboczo przyjmij, że Tesla jest najlepsza, EV9 jest najgorsza i można spać spokojnie.

Po trzech latach jeżdżenia TM3 z ulgą się przesiadłem do auta zużywającego więcej energii, ale też szybciej się ładującego i nie żałuję ani chwili 😄
I to jest clou! Większa bateria i szybsze ładowanie. Nie można stać w miejscu z tymi parametrami od prawie 10 lat.
30 minut teraz dla mnie to masakra! 4 lata temu to było długo, ale pocieszałem się że jak zmienię auto to już będą baterie 200kWh ładujące się w 5-10 minut. Srogo się zawiodłem, Tesla wkłada najtańsze baterie o słabych parametrach, dlatego im sprzedaż siadła - to już jest przestarzały samochód. ja w każdym razie takiego samego nie kupię jeżeli chodzi o zasięg i czas ładowania.
 
Last edited:

Najnowsze dyskusje

Top