Zużycie energii na trasie Model 3

Michal

Moderator
Te spadające przyśpieszenie ma miejsce właśnie w tych bateriach nie panasonic, o których pisałem. Ja nie mam takich problemów ;)
 

Michal

Moderator
Mam E3D i 7-ma cyfra w VIN "E". Nie mierzyłem pojemności baterii, więc nie wiem, czy jest to już ta większa (82 kWh całkowitej zamiast 79).
Sprawdziłem właśnie swoje ostatnie ładowanie 24-75% (51%) netto 39 kWh (43,9 kWh brutto) - wychodzi, pojemność 76,5 kWh, czyli ta większa całkowita :D
 
Last edited:

Minion

Nowy na Forum
przy prędkościach autostradowych decydującym czynnikiem o zużyciu energii są opory aerodynamiczne, i tak zwiększenie prędkości o 10% powoduje wzrost zużycia o 20%. Stąd duże różnice między testowymi Nylanda 120km/h a porównywalnym 140km/h. Drugi temat to gęstość powietrza, między 0C a 20C różnica gęstości wynosi ok. 5% i tyle więcej energii trzeba zużyć przy cięższym zimnym powietrzu.
 

Giacomo

Fachowiec
Ja zrobilem raz bardzo przyblizona probe w lato - ok +22 C , kola 20" - zuzycie 1:1 przy113 km/h . W zimie na 19- kach przy 130 /h ( +5 , deszcz ze sniegiem , odcinek ok 50 km ) mialem prawie 1:2
PS. Drobna korekta , sprawdzilem zapiski - 1:1 mialem przy 108 km /h
 
Last edited:

Minion

Nowy na Forum
deszcz także powoduje wzrost zużycia. Jeśli na asfalcie jest 1mm wody to przy 90km/h czyli 25m/s, 2 opony o szerokości 235mm pompują ponad 115 litrów wody na sekundę. Ta pompa też jest na prąd.
 

Michal

Moderator
Raczej 11,75 l/s ;)
Ale reszta to prawda.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Taka tabelke o bateriach znalazlem na francuskim forum w papierach mam baterie E3CD. Ja na razie tez jestem zasmucony zasiegami, ale wiem ze jak tylko zrobi sie 10 stopni na dworze to zasiegi sie poprawia, nie wiedzialem tez ze wlaczenie ogrzewania kabiny na ladowarce odrazu wlacza grzanie baterii, dobra rada !
Model-3-LR-batteries-size-2021-charging-range.png
 

danielm

Pionier e-mobilności
Taka tabelke o bateriach znalazlem na francuskim forum w papierach mam baterie E3CD. Ja na razie tez jestem zasmucony zasiegami, ale wiem ze jak tylko zrobi sie 10 stopni na dworze to zasiegi sie poprawia, nie wiedzialem tez ze wlaczenie ogrzewania kabiny na ladowarce odrazu wlacza grzanie baterii, dobra rada !

w dodatku grzanie kabiny/baterii idzie bezpośrednio z ładowarki jeśli ładowarka może oddać więcej prądu niż bateria może przyjąć bo np jest powyżej 50% naładowana, więc grzanie kabiny spowalnia ładowanie tylko jeśli ładowarka jest wolniejsza niż możliwości auta
 
Top