Zużycie energii na trasie Model 3

cooler

Pionier e-mobilności
wbrew obawom przy -22 jest podobnie jak przy 0
Też chciałbym w to wierzyć, ale nawet statystyki Bjorna mówią co innego. Przy 2C u niego przy 120 to 208Wh/km, a przy -16C to już 228Wh/km. Przy czym w ABRP ja widziałem już ponad 205Wh/km dla 110km/h, a nie było w ogóle mrozów gdy dużo jeździłem.
Jak by nie patrzeć dalej z 10% większe zużycie pomiędzy 2C a -16C. Dodaj to do moich wcześniejszych 40% i masz niezłą kaszanę.
Spalinowe palą zimą dużo więcej, ale głównie w mieście, na dłuższych trasach rzadko kiedy jest więcej niż te 10% przy dowolnych mrozach. A samochody z Turbo mam wrażenie że nawet lubią mrozek, lepiej ciągną i chyba nawet mniej palą.

Także pomimo że jestem wielkim fanem elektromobilności (mam też 4 koła EUC oraz hulajkę elektryczną) to trzeba realnie spojrzeć na fakty: Elektryki na trasie zimą są słabe, ich zużycie energii rośnie prawie dwukrotnie, zasięgi idą się rąbać a bateria wolniej się ładuje niż latem. I mówimy o Tesli, która ma największe doświadczenie z USA i Kanady, gdzie naprawdę jest zimno zimą.
Bardzo ucieszył mnie news o Toyocie BEV, oni mają dużo doświadczenia zarówno w masowej produkcji, jaki w kontroli jakości oraz perfekcjonistycznym podejściu do niezawodności, a wiedzy zarówno co do baterii oraz silników elektrycznych nie można im odmówić, w końcu "priusy to mokry sen taksówkarzy".

Więc następny elektryk na pewno od Toyoty, Tesla mnie rozczarowała ciągłymi awariami, poprawkami oraz psuciem interfejsu (gdzie moje statystyki z trasy pod ikoną samochodu się pytam!)

Giga Berlin nic tu nie zmieni, Elon zapowiedział że 600km wystarczy, nie będzie robił wersji 1000km, przy czym nie odniósł się do komentarzy w stylu: to daj nam chociaż te 600 na autostradzie zimą! Bo teraz w LR to mi wychodzi przy 130km/h około 300km. A przy naszych 140km/h to max 270km zasięgu, a wiadomo że do 0 nie zjadę gdy następna ładowarka za 50km (i nie wiadomo czy jak w apce sprawna to jest sprawna - patrz Orlen Sople I czy Pawliki), tak samo do 100% ładuje się wieczność, więc odłączasz przy 80% i za 1.5h następne ładowanie... Taka jazda szarpana strasznie męczy, przynajmniej mnie.
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Zaraz będzie cieplej i wszystko wróci do normy, takie denerwowanie się elektrykami w Polsce jest głównie spowodowane słabą infrastrukturą.
Sam ładowałem auto na stacji chyba tylko 2x ale widzę jak w ziemie przy -10C wyjeżdżam z domu robię krótkie odcinki na których powinienem zgubić 2-3% zasięgu a przy -10C tracę 10%
Mam drugie auto służbowe ICE ale jak miałbym możliwość wyboru to miałbym drugie auto elektryczne również.

Moim zdaniem pojawia się Tesle z zasięgiem realnym na autostradzie 500-600km jak uda się jeszcze bardziej dopracować baterie i zużycie energii. Tesla ciągle wprowadza innowacje zmiany korekty w swoich produktach
 

Szatan

Posiadacz elektryka
tak ale ta ilość ładowarek nie rozwiąże problemu, że naszymi Teslami można jechać 180-200km/h na autostradzie a nikt nie jeździ tak bo by musiał się co godzinę na ładowanie zatrzymać :cool:
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
tak ale ta ilość ładowarek nie rozwiąże problemu, że naszymi Teslami można jechać 180-200km/h na autostradzie a nikt nie jeździ tak bo by musiał się co godzinę na ładowanie zatrzymać :cool:
jeśli chcesz szybko zrobić dłuższą trasę, jedź 120km/h - według abrp to prędkość zapewniająca najkrótszy czas podróży

naszymi teslami na autostradzie można jechać max 140km/h niezależnie od dostępności prądu
 

JareG

Pionier e-mobilności
tak ale ta ilość ładowarek nie rozwiąże problemu, że naszymi Teslami można jechać 180-200km/h na autostradzie a nikt nie jeździ tak bo by musiał się co godzinę na ładowanie zatrzymać :cool:
Ja nie widzę sensu w takim zapierd*** nawet gdybym nie musiał się zatrzymywać.

Pozdrawiam
 

cooler

Pionier e-mobilności
w negowaniu BEV.

bz4X to pierwsza Toyota z baterią chłodzoną cieczą.
Tak było, ale ich nowy szef poszedł po rozum do głowy i się (oby) zmieniają.
 

Michal

Moderator
Albo zmieniają tylko PR... Ja tam nie wierzę Toyocie, bo już z nowym szefem puszczali reklamy Yarisa hybrydy w DE na których wyśmiewali stanie na ładowarce.
 

Najnowsze dyskusje

Top