Zużycie energii w śnieżycy.

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Nie chcę zakładać nowego wątku więc dopisze tutaj bo bardzo pokrewne.
Zużycie na zewnątrznym parkingu lotniskowym od piątku 4 w nocy 68% do środy 1 w nocy 35%. Można założyć 5 pełnych dób.
Wszystko włączone Sentry itp i z apki skorzystałem w tym czasie dwukrotnie. Zrobiłem to z premedytacją żeby sprawdzić ile poleci w ciągu tych kilku dni ale wynik jest lekko zatrważający. Każdy pisał o 3 bądź 4 procentach dziennie. A tutaj wyszło 33% w 5 dni czyli blisko 7% dziennie.
To tak ku przestrodze jakby ktoś się na dłużej gdzieś wybierał na święta 😀.
33% * 78kWh = 25.74kWh / 5dn = 5.15kWh / 24h = 214Wh czyli w sumie tyle ile Sentry miało pobierać.
 

Michal

Moderator

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie chcę zakładać nowego wątku więc dopisze tutaj bo bardzo pokrewne.
Zużycie na zewnątrznym parkingu lotniskowym od piątku 4 w nocy 68% do środy 1 w nocy 35%. Można założyć 5 pełnych dób.
Wszystko włączone Sentry itp i z apki skorzystałem w tym czasie dwukrotnie. Zrobiłem to z premedytacją żeby sprawdzić ile poleci w ciągu tych kilku dni ale wynik jest lekko zatrważający. Każdy pisał o 3 bądź 4 procentach dziennie. A tutaj wyszło 33% w 5 dni czyli blisko 7% dziennie.
To tak ku przestrodze jakby ktoś się na dłużej gdzieś wybierał na święta 😀.
Mi ostatnio zjadlo przez 15h 11% baterii, zaczalem wylaczac Sentry.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Mi ostatnio zjadlo przez 15h 11% baterii, zaczalem wylaczac Sentry.
I ile bierze po wyłączeniu Sentry?
Tylko to czy coś jeszcze wyłączać?
I czy można np zdalnie wyłączać jak się zapomni z apki i efekt będzie taki sam?
 

Michal

Moderator
I ile bierze po wyłączeniu Sentry?
Tylko to czy coś jeszcze wyłączać?
Bez wartownika powinien brać jakieś mikro ilości, bo chodzi tylko modem LTE/BT itp - moim zdaniem średnio powinno wyjść poniżej 20W, bo dochodzi jeszcze chyba 2x na dobę wybudzanie na sprawdzenie updatów.

Da się też z auta włączyć tryb oszczędzania energii - wtedy nie działa nic, ale bez przesady :)

I czy można np zdalnie wyłączać jak się zapomni z apki i efekt będzie taki sam?
W apce masz to w sekcji Bezpieczeństwo i kierowcy.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Kiedy była pierwsza szklanka w tym sezonie to rekuperacja działała mi pulsacyjnie. Jakby taki ABS. Byłem jeszcze wtedy na letnich oponach, ale nawet na zimowych ludzie jeździli baaaardzo powoli.
A to mam zawsze teraz na sniegu na letnich(jeszcze do jutra), tylko wolniej pulsuje niż ABS.
Bardzo dużo zjada grzanie baterii, mam ustawione codziennie wyjazd o 8:00 wsiadam do auta o 7:50

Mi przy spadku temp z 0 stopni na -6-8 zużycie na krótkich trasach wzrosło o 5-7kWh/100km
 

krzyss

Pionier e-mobilności
I ile bierze po wyłączeniu Sentry?
Tylko to czy coś jeszcze wyłączać?
I czy można np zdalnie wyłączać jak się zapomni z apki i efekt będzie taki sam?
Nic 😁
Tak z apki tak samo. Idzie spac.
 

Proxy84

Fachowiec
Moje doświadczenia z jazdą TM3P na dobrych zimówkach, po ciężkim śniegu w tamtym tygodniu na drogach podbeskidzia są fenomenalne. Około 100 km dziennie w naprawdę ciężkich warunkach, zasypanych drogach. Perfekcyjne rozłożenie napędu , dwa silniki, niskie baterie, hamowanie przez rekuperację, to wszystko robi niesamowitą trakcję. Żaden quattro którymi jeździłem sporo (m.in. S3, RS4, A5) w podobnych warunkach nie daje tego. Dodatkowo dzisiaj taka niespodzianka. Przy -15 stopniach, auto stało na zewnątrz. Identyczna trasa latem zużycie 19-20%, dzisiaj 18%. Nie grzałem za mocno 19-20 stopni w środku, ale rozgrzałem wnętrze i przygotowywałem baterię podpięty pod wallboxa przed wyjazdem
 

Attachments

  • IMG_2697.jpg
    IMG_2697.jpg
    1,6 MB · Liczba wyświetleń: 69

cooler

Pionier e-mobilności
Moje doświadczenia z jazdą TM3P na dobrych zimówkach, po ciężkim śniegu w tamtym tygodniu na drogach podbeskidzia są fenomenalne. Około 100 km dziennie w naprawdę ciężkich warunkach, zasypanych drogach. Perfekcyjne rozłożenie napędu , dwa silniki, niskie baterie, hamowanie przez rekuperację, to wszystko robi niesamowitą trakcję. Żaden quattro którymi jeździłem sporo (m.in. S3, RS4, A5) w podobnych warunkach nie daje tego. Dodatkowo dzisiaj taka niespodzianka. Przy -15 stopniach, auto stało na zewnątrz. Identyczna trasa latem zużycie 19-20%, dzisiaj 18%. Nie grzałem za mocno 19-20 stopni w środku, ale rozgrzałem wnętrze i przygotowywałem baterię podpięty pod wallboxa przed wyjazdem
Prawda, napęd jest najlepszy jakim jeździłem, trzeba pamiętać że ABS już nie jest tak skuteczny jak elektryczny napęd i szybko ma się wrażenie że auto lepiej przyspiesza niż hamuje. Jedyne co mi przeszkadza to mało miejsca na śnieg w nadkolach i niski prześwit, który na głębszym śniegu niweluje skutecznie zalety napędów. Znacznie pewniej się czuje wtedy w aucie fwd ale z 17cm prześwitu. Tym bardziej że stoi na profilu 60, więc zawsze można spuścić powietrza i auto idzie jak dzik. Przy profilu trójki już to nic nie pomoże, za mało dystansu do felgi już no i jeszcze mniejszy prześwit...
Ale do miasta lub w zadbane drogi górskie AWD Tesli rewelacja.
 

Proxy84

Fachowiec
Faktycznie oblepione nadkola są mocno zwłaszcza wloty powietrza w przednim zderzaku. Natomiast na zimę założyłem 19 cali na felgach new aero i zrobiło się trochę więcej miejsca niż na 20 calach, i dbałem żeby szybko usuwać śnieg. Wydaje mi się że to jednak jest problem każdego auta z dobrze wypełnionymi nadkolami.
 
Top