Zużycie prądu zimą Y LR

ypl

Pionier e-mobilności
Trasa sprzed chwili Krk-Waw, 209Wh/km lub 225Wh/km (zależnie gdzie ucho przyłożyć) średnia 96,49km/h,

No własnie Tesla czy Teslamate kłamie?

Tesla (nie patrzcie na Mazury ;-) :
View attachment 14710

Teslamate:

View attachment 14711
Czyli wyniki podobne do moich, jutro screeny wrzucę.
Gdybym ja miał w trasie ponad 300 wh/km, czyli realnie nie byłbym w stanie z centrum Wrocławia do lućmierz dojechać to bym się przeprosił z 5er benzynowym, a tesla by korzenie w garażu zapuszczała. Aczkolwiek w góry na narty z boxem dachowym zamierzam jechać g31 bo się właśnie spodziewam, że w taką pogodę i z boxem to mi tesla około 300 wh/km zrobi co już dla mnie będzie nie akceptowalne.
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Ciśnienie na 99% jest ok. Akurat 2 dni wcześniej zmieniałem opony na zimowe, w zaufanym warsztacie gdzie poleciłem im ustawić 2,9 Bara na każdym kole. Apka pokazuje ~41psi.

Opcji chill nawet nie rozważam... Odkąd odebrałem auto miałem ją ustawioną może 2 minuty. Jak będę chciał mieć chill to pójdę na jogę.
Jestem prawie pewien, że masz 2.2-2,5. Napompowane w około 18 stopniach (warsztat) wyszły na około 0 stopni.
daj znać 😀
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Z tym ciśnieniem to tak jest jak piszesz - ja pompując do 2,9 w ciepłym garażu bardzo się zdziwiłem jak auto postało 8 godzin pod pracą i pokazało 2,6 - 2,5. Dopompowałem na zimnym.
 

ypl

Pionier e-mobilności
26 km to z wrocławia na kostomłoty z zimną baterią po nocy
Te 281 km w sobotę to trasa suc kostomłoty -> wrocław rynek -> suc lućmierz

IMG20231125111633.jpg
 

pivek

Nowy na Forum
Ja dzisiaj zrobiłem trasę Warszawa Będzin. 288 km ze średnia 112 km/h. Bateria 100-3.
Zachęcam do sprawdzenia cisnienia powietrza. Mimo tego, że komp pokazywał 2,9 było 2.5. Szczególnie po wymianie kół, kiedy opony wyjeżdżają z ciepłego warsztatu na mróz sa duże przeklamania. Następuje reset czujników.
Opony sprawdzam przy każdej zmianie średniej temperatury.
Czujniki kłamią w Tesla i BMW. Ciśnienie jest tylko interpolowane jak zasięg w Tesli.
podsumowując jestem bardzo zadowolony, nie wiem czy jest drugie takie auto co zrobi na raz taką trasę w zimę 😀
Bateria grzana przed wyjazdem? Czy na zimnej startowales?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jeszcze jedna ważna kwestia w tym wątku. Jeśli samochód przełączy się w tryb śniegowy to zużycie będzie większe bo cały czas będzie jechało na 2 silnikach. Nie musi być śniegu, wystarczy że zarejestruje sporą różnicę w prędkości kół np mocny start na mokrej nawierzchni
 

danielm

Pionier e-mobilności
Cześć, wczoraj wybrałem się w pierwszą dłuższą trasę (800 km) i była ona mocno rozczarowująca. Zużycie na poziomie 30 kWh/km przy średniej 115 km/h to dla mnie porażka. Do tego SuC ładował tylko 74 kW/h pomimo ustawienia go w nawigacji i komunikatu że przygotowuje baterię do ładowania. Całość sprawia że trasa w 1 stronę (400 km) trwała dłużej o conajmniej 1 godz. w stosunku do ICE. Wiem że było zimno, ale bez przesady... Co mogło być nie tak? Szczegółowe dane poniżej.

Started At (CET)Starting Battery (%)Ending Battery (%)Average Outside Temperature (°C)Average Speed (km/h)Max Speed (km/h)Distance (km)Total Energy Used (kWh)Average Energy Used (Wh/km)
25.11.2023 21:54​
80​
12​
-1.55
106​
126​
196.6953.52
272​
25.11.2023 09:00​
77​
11​
0.22
116​
142​
207.4451.59
249​
25.11.2023 19:31​
96​
13​
0.36
121​
174​
206.9564.38
311​
25.11.2023 06:33​
96​
16​
-0.33
114​
150​
193.3362.63
324​
prędkość ładowania wskazuje na dzielenie stanowiska z sąsiadem
 
Top