Dlaczego :/
Poczytaj trochę o ogniwach z chemią NMC 811, bo takie są w baterii LG montowanej do TM3. Tesla jako jedyny producent ma bezpośredni wgląd do danych ładowania baterii i cały czas pracują nad krzywą ładowania E5D. Stąd te różnice w ładowaniu na SuC.
Kilka cytatów i wykres degradacji trzech typów baterii:
”The planned increases in NMC 811 energy density brings it to levels higher than the current Tesla/Panasonic NCA batteries used in the Model S and X. But NMC performance does not need to go that far to have an impact. The NMC cycle life shown is greater than NCA and potentially also lower cost.”
„It is possible Tesla is already using NMC 811 for high-cycle-life products such as the Powerpack and Tesla Semi. 300 Wh/kg slated for NMC 811 cells compares well with 265 Wh/kg available from NCA. The Powerpack operates at full discharge for over 10 years of daily cycling, equivalent to a cycle life of over 3,650 cycles with over 70% capacity retention.”