Zamówienia i odbiory

nnnnn

Pionier e-mobilności
Gratulacje, ale ładowanie na dłuższą metę z cegły to duże koszty, bo to między 20 a 30% strat.
 

bchmiel75

Zadomawiam się
Gratulacje, ale ładowanie na dłuższą metę z cegły to duże koszty, bo to między 20 a 30% strat.
U mnie źródłem energii el. w słoneczne dni jest instalacja FV. Daje ona w szczycie około 4kW, więc nie widzę na razie sensu posiadania "mocniejszej" cegły.
Na razie nie bardzo widzę alternatywę dla swojego rozwiązania. Mocniejsze EVSE 400V - być może, ale to dodatkowy wydatek około 3.000zł.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
U mnie źródłem energii el. w słoneczne dni jest instalacja FV. Daje ona w szczycie około 4kW, więc nie widzę na razie sensu posiadania "mocniejszej" cegły.
Na razie nie bardzo widzę alternatywę dla swojego rozwiązania. Mocniejsze EVSE 400V - być może, ale to dodatkowy wydatek około 3.000zł.
Bez przesady. Można kupić markowe przenośna EVSE 3f 11kW poniżej 2k a coś z aliexpress z wysyłką z Francji, Niemiec czy Polski za 800-900 złotych. Co prawda żadne z nich nie są rekomendowane do ciągłego użycia (tak samo jak to co dostałeś do samochodu) ale ścienne wallboxy 3f 11kW zaczynają się już poniżej 2k.
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Gratulacje, ale ładowanie na dłuższą metę z cegły to duże koszty, bo to między 20 a 30% strat.
Skąd tak duże straty? Koledzy na forum podawali sprawności 85-95%. (link)
Nie powinno być znacznej różnicy między ładowaniem 1-fazowym a 3-fazowym.
Straty mogłyby być większe przy bardzo niskiej mocy np 1kW, ale przy 3.5kW powinno już być OK.
 
Last edited:

nnnnn

Pionier e-mobilności
Różnicą jest 3 razy dłuższy czas, a w tym czasie auto jest wybudzone, działa pompa cieczy chłodzącej i cały układ ładowania. W układach 3fazowych nawet jeśli nie korzystasz z całych 16A to ładujesz się np na 12A co tak czy inaczej skraca czas aktywności systemów.

Dość długo ładowałem się z cegły 2.4kWh i z podlicznika wychodziło 22-23kWh a z licznika w aucie 17-18 w zimie. Nie podgrzewałem auta więc to nie powodowało dodatkowego zużycia. Przejście na mocniejsze ładowanie ograniczyło straty i znacznie skróciło czas ładowania.

I jeszcze jedna rzecz, ładowanie się ze zwykłego gniazdka przez naście godzin z mocą 3.6kWh to z czasem może być proszenie się o kłopot. Na forum wielokrotnie opisywano że popularne gniazdka mają możliwość pracy pod obciążeniem 16A, ale przez krótszy czas naładowanie całej baterii.
 
Last edited:

nnnnn

Pionier e-mobilności
U mnie źródłem energii el. w słoneczne dni jest instalacja FV. Daje ona w szczycie około 4kW, więc nie widzę na razie sensu posiadania "mocniejszej" cegły.
Na razie nie bardzo widzę alternatywę dla swojego rozwiązania. Mocniejsze EVSE 400V - być może, ale to dodatkowy wydatek około 3.000zł.
4kW na zakładam że na 3 fazach, czyli na jednej fazie coś około 1.4kWh ze słońca, resztę dobierasz z elektrowni ładując się ze zwykłej cegły.
 

bchmiel75

Zadomawiam się
Bez przesady. Można kupić markowe przenośna EVSE 3f 11kW poniżej 2k a coś z aliexpress z wysyłką z Francji, Niemiec czy Polski za 800-900 złotych. Co prawda żadne z nich nie są rekomendowane do ciągłego użycia (tak samo jak to co dostałeś do samochodu) ale ścienne wallboxy 3f 11kW zaczynają się już poniżej 2k.
Co masz na myśli pisząc "do ciągłego użycia"? Chodzi o kilka-kilkanaście godzin pracy takiego EVSE, czy bycie jedyną ładowarką używaną do ładowania elektryka przez kilka lat?
Daj przykład polecanego ściennego wallboxa poniżej 2kzł.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Do bycia jedyną ładowarką przez dłuższy czas. Z polecanych tu na forum jest Tesla wall connector za niecałe 2400, jeśli chcesz to mogę podrzucić linki z AliExpress do innych sprzętów w okolicy 2k.
 

Jobski

Fachowiec
Jak bym nie liczył to 2400 nie wychodzi mi poniżej 2k 😁
Nie zapominaj, że sama ładowarka to nie koniec kosztów, bo trzeba to zainstalować.
Czyli odpowiedni kabel, zabezpieczenia i najlepiej spec z uprawnieniami.
Mi udało się zdobyć wallboxa Defenzo AC22 w dobrej cenie, rozbudowa instalacji pod niego wyszła prawie 50% jego wartości.
Skończyło mi się miejsce w skrzynce bezpiecznikowej na dołożenie sub-licznika (auto na firmę) i odpowiedniego zabezpieczenia, więc doszła nowa skrzynka, a że chciałem mieć to wszystko ładnie schowane pod tynkowo to kosztowało ciut więcej.
Idąc trybem ekonomicznym, instalując natynkowo i bez smart-licznika mógłbym te koszty obciąć o połowę, ale tym razem nie chciałem iść na skróty.
I tak na razie mam wallboxa przyciętego do 7kW, bo przyłącz do domu mam standardowe 11kW.
 
Last edited:

andrzejkla

Zadomawiam się
Co masz na myśli pisząc "do ciągłego użycia"? Chodzi o kilka-kilkanaście godzin pracy takiego EVSE, czy bycie jedyną ładowarką używaną do ładowania elektryka przez kilka lat?
Daj przykład polecanego ściennego wallboxa poniżej 2kzł.
Ja mam taką.

Stacja ładowania samochodu Vestel EVC04-AC11SW-T2P

Z kablem 5m z kartą, lub sterowaniem z apki, z możliwością sterowania przez HA.
Ma zintegrowane zabezpieczenie.
 
Top