Zamówienia i odbiory

elektryk

Pionier e-mobilności
Czyli w Tesli "jest kilka osób które miały pecha", ale w Kijankach to dramat, rozpacz i zgrzytanie zębów, prawie pewność że zostaniesz bez auta na długie miesiące :-D
Jak mam czas to czytam forum dość dokładnie i wielu przypadków nie kojarzę uziemienia aut Kia w serwisach. Zwykle ludzie piszą na forach o trudnościach, im większe tym wnerw większy.
Kilka osób miało pecha i nie że byli uziemieni bez samochodu na wiele miesięcy, ale po prostu mieli kilka serwisów - o to mi chodziło.

Ja wątki o serwisach innych marek przeglądam pobieżnie z ciekawości i widziałem choćby ostatnio wpisy, że samochód czekający na serwis dłużej niż miesiąc i później naprawa też dłużej niż miesiąc bo brak części dot. elektryki i nie do końca wiadomo kiedy będą.

Sporo jest też wpisów, że serwisy ASO generalnie znają się słabo lub wcale na elektrykach i wg mnie nie ma co się tutaj doszukiwać zarzutu, tylko pewnej obserwacji - wynika to z prostej rzeczy, elektryków sprzedaje się relatywnie mało w sieciach dealerskich w porównaniu do spalinówek - także musi potrwać zanim będą w tym biegli, prędzej czy później ten problem zniknie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Z tego co ja czytałem to awarii unieruchamiających pojazd jest w Tesli raczej mało, większość serwisów to jakieś po odbiorowe wyrównywanie spasowania, smarowania, odgłosy z zawieszenia, uszczelki, zaparowane lampy, itd. Z poważniejszych to pompa ciepła/układ klimatyzacji w niektórych seriach.
A, to już nie ma problemu i można się wozić 600km, tracąc cały dzień.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
A, to już nie ma problemu i można się wozić 600km, tracąc cały dzień.
Serwis BMW mam kilkanaście km od domu, w ciągu 4 lat eksploatacji byłem tam 6 razy (1 awaria - 2 wizyty i 4 wizyty w ramach przeglądów okresowych).

W sumie oznaczało to dla mnie 6 straconych dni, bo auta nie miałem do dyspozycji przez co najmniej pół dnia w godzinach pracy, w praktyce cały dzień wyjęty z życiorysu.

Wolałbym mimo wszystko nie jeździć na te przeglądy, nie straciłbym niepotrzebnie 4 dni na rzeczy które w hybrydzie plugin nie mają sensu jak np. wymiana płynu hamulcowego przy idealnych hamulcach i tarczach za którą mnie sowicie policzyli, pomimo wykupionego pełnego pakietu serwisowego.

W Tesli nie ma przeglądów.

Czy wolałbym mieć bliżej salon? To chyba pytanie retoryczne, każdy wolałby bliżej ale nie jest to dla mnie wyznacznik zakupu bo wcześniej zrobiłem research i m.in. poczytałem jak wygląda serwisowanie elektryka w najbliższym serwisie ASO (który też wymaga corocznych przeglądów).
 

darru

Nowy na Forum
Nasza zamówiona kianka po ponad rocznym opoznieniu dotarła do salonu. Pewnie do końca września uda się odebrać. W Kia niestety ciężko z dostępnością wszystkiego. Opon całorocznych nie ma więc samemu trzeba zorganizować.
 

electricar

Zadomawiam się
Elektryki się nie psują, wiem o tym. Ale gdy trzeba wymienić uszczelkę czy zaparowana lampe w tesli, o ktorej wspominasz na gwarancji. To dopiero jest bezsens - jechać ponad 700 km(tyle mam w dwie strony do ) 2 dni w plecy. A gdy się trafi kilka awari?. To w imię zajebistosci tesli mam tracić ciągle 2 dni na kazdy wyjazd... dopiero to nie ma sensu. Dużo osób rezygnuje z zakupu przez to. W przypadku awarii w kii w promieniu 50 km mam 3 różne salony. A do ok 120 km od domu ok 10 salonów czyli alternatywnych serwisów.
 

electricar

Zadomawiam się
Po 1 roku i 3 miesiącach odebrałem wkoncu niro. Jako ostatnia osoba która zamawiała czerwiec 2022... Już tyle czekałem ze liczyłem na wersję poliftowa..
 

inter

Posiadacz elektryka
Elektryki się nie psują, wiem o tym. Ale gdy trzeba wymienić uszczelkę czy zaparowana lampe w tesli, o ktorej wspominasz na gwarancji. To dopiero jest bezsens - jechać ponad 700 km(tyle mam w dwie strony do ) 2 dni w plecy. A gdy się trafi kilka awari?. To w imię zajebistosci tesli mam tracić ciągle 2 dni na kazdy wyjazd... dopiero to nie ma sensu. Dużo osób rezygnuje z zakupu przez to. W przypadku awarii w kii w promieniu 50 km mam 3 różne salony. A do ok 120 km od domu ok 10 salonów czyli alternatywnych serwisów.
Serwis mobilny wymienia takie lampy, na gwarancji. I nie tylko.
 
Top