Tesla Model Y, dostawy III kwartał 2023

elektryk

Pionier e-mobilności
Myśle że powoli rynek głównie fanów marki się nasycił. Teraz pozostaje Tesli przekonać „szarych ludzi” do swoich produktów.
Jeszcze 2-3 miesiące temu Y LR za 248 tys znikał w 3 minuty. Teraz za 242 jest prawie cały czas.
Ta cena kusi bardzo i nie daje mi spokoju.
Miała być TMY RWD w Midnight Cherry Red i na 20” a teraz kusi mnie „goły” biały LR za 242 tys
Dzisiaj jadąc kilkaset metrów do biedronki (za gorąco żeby iść) po drodze dwie zaparkowane Tesle na ulicy (TM3 na ładowarce AC, TMY na chodniku), na parkingu osiedlowej biedronki już jeden Model Y zaparkowany, ja dołożyłem swoją trójkę. Także dzieje się.

Wątpię żeby Ci ludzie siedzieli tutaj na forum.

Ludzie ewidentnie są zaciekawieni, obecnie cała sprzedaż leci wyłącznie przez pocztę pantoflową.
 

inter

Pionier e-mobilności
Myśle że powoli rynek głównie fanów marki się nasycił. Teraz pozostaje Tesli przekonać „szarych ludzi” do swoich produktów.
Jeszcze 2-3 miesiące temu Y LR za 248 tys znikał w 3 minuty. Teraz za 242 jest prawie cały czas.
Ta cena kusi bardzo i nie daje mi spokoju.
Miała być TMY RWD w Midnight Cherry Red i na 20” a teraz kusi mnie „goły” biały LR za 242 tys
Pewnie sporo klientów czeka na nową 3. Chcą wiedzieć, co z tego wyniknie.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Myśle że powoli rynek głównie fanów marki się nasycił. Teraz pozostaje Tesli przekonać „szarych ludzi” do swoich produktów.
Jeszcze 2-3 miesiące temu Y LR za 248 tys znikał w 3 minuty. Teraz za 242 jest prawie cały czas.
Ta cena kusi bardzo i nie daje mi spokoju.
Miała być TMY RWD w Midnight Cherry Red i na 20” a teraz kusi mnie „goły” biały LR za 242 tys
Nawet bym się nie zastanawiał, dla samej większej baterii warto, o napędzie na wszystkie koła nie wspomne.
 

Luq-CIN

Zadomawiam się
Dzisiaj jadąc kilkaset metrów do biedronki (za gorąco żeby iść) po drodze dwie zaparkowane Tesle na ulicy (TM3 na ładowarce AC, TMY na chodniku), na parkingu osiedlowej biedronki już jeden Model Y zaparkowany, ja dołożyłem swoją trójkę. Także dzieje się.

Wątpię żeby Ci ludzie siedzieli tutaj na forum.

Ludzie ewidentnie są zaciekawieni, obecnie cała sprzedaż leci wyłącznie przez pocztę pantoflową.
Wszytko zależy od rejony kraju
U mnie w „małomiasteczkowej Polsce” auto elektryczne jest rzadkością. Zielone tablice budzą jeszcze zdziwienie. Jezdzi Kona i E-Soul w okolicy. Tesle tylko okazjonalnie.
Jak mówię znajomym że chce Tesle to żadnej poważnej reakcji tylko głupie żarty i pytania czy przejedzie choć 100km, lub czy sie zaraz nie spali.
Jeszcze daleka druga do elektryfikacji kraju.
 

inter

Pionier e-mobilności
Wszytko zależy od rejony kraju
U mnie w „małomiasteczkowej Polsce” auto elektryczne jest rzadkością. Zielone tablice budzą jeszcze zdziwienie. Jezdzi Kona i E-Soul w okolicy. Tesle tylko okazjonalnie.
Jak mówię znajomym że chce Tesle to żadnej poważnej reakcji tylko głupie żarty i pytania czy przejedzie choć 100km, lub czy sie zaraz nie spali.
Jeszcze daleka druga do elektryfikacji kraju.
Jeszcze jest opinia, co ja zrobię jak zabraknie prądu. Bo mają za mały zasięg.
 

grregg

Fachowiec
Jeszcze jest opinia, co ja zrobię jak zabraknie prądu. Bo mają za mały zasięg.
Z 10 lat temu jak budowałem dom montowałem inteligentną instalację. Dużo sąsiadów i z rodziny mówiło mi a co jak zabraknie prądu... wtedy nawet światła nie włączysz i z domu nie wyjdziesz itp.:ROFLMAO: No i przyszła taka zima gdzie zerwało mnóstwo linii w mazowieckim i nie było wszędzie "prądu" przez dwa dni, a u nie był;)
To samo teraz słyszę, że tesle wybuchają, że nigdzie dalej nie wyjadę... a jak zabraknie prądu w gniazdku to nawet do sklepu nie będziesz miał czym podjechać...
 

Wasp

Posiadacz elektryka
Nawet bym się nie zastanawiał, dla samej większej baterii warto, o napędzie na wszystkie koła nie wspomne.

A ja właśnie jeszcze się nie zdecydowałem SR vs LR. Wydaje mi się, że to zależy i jest sporo parametrów, która trzeba wziąć pod uwagę: zasięg przy 100% lfp vs 80% LR, krzywa ładowania, większe bezpieczeństwo lfp, lfp zimą, czy degradacja baterii. A także np. czy jak trasy robione głównie jako wypady wakacyjnie, czy warto dopłacać do większej baterii.
Opcja napędu na 4 koła dla mnie jest sporym atutem, ale znów, czy w naszym klimacie to jest must have.

Ale trochę tutaj robę offtopic :)
W każdym razie, nie przesądzałbym, że jedynie LR warto. Trzeba na to spojrzeć szerzej.
 

pluto

Pionier e-mobilności
A ja właśnie jeszcze się nie zdecydowałem SR vs LR. Wydaje mi się, że to zależy i jest sporo parametrów, która trzeba wziąć pod uwagę: zasięg przy 100% lfp vs 80% LR, krzywa ładowania, większe bezpieczeństwo lfp, lfp zimą, czy degradacja baterii. A także np. czy jak trasy robione głównie jako wypady wakacyjnie, czy warto dopłacać do większej baterii.
Opcja napędu na 4 koła dla mnie jest sporym atutem, ale znów, czy w naszym klimacie to jest must have.

Ale trochę tutaj robę offtopic :)
W każdym razie, nie przesądzałbym, że jedynie LR warto. Trzeba na to spojrzeć szerzej.
Ja bym sie nie zastanawiał - napęd AWD zapewnia lepsze prowadzenie w każdych warunkach (nie tylko zimą), w LR masz większy zasięg i nikt przecież nie zabrania ładowania do 100% przed jazdami w trasy (tym bardzie wypady wakacyjne które są sporadyczne), lepsza rekuperacja na 4 koła, a i zużycie jest też akceptowalne - w moim przypadku średnia z prawie 9000 km jest 13,9 kW/100 km przy jeździe spokojnej do 120 km/h.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Ja bym sie nie zastanawiał - napęd AWD zapewnia lepsze prowadzenie w każdych warunkach (nie tylko zimą), w LR masz większy zasięg i nikt przecież nie zabrania ładowania do 100% przed jazdami w trasy (tym bardzie wypady wakacyjne które są sporadyczne), lepsza rekuperacja na 4 koła, a i zużycie jest też akceptowalne - w moim przypadku średnia z prawie 9000 km jest 13,9 kW/100 km przy jeździe spokojnej do 120 km/h.
Dokładnie, jak raz pojeździsz autem AWD to już zawsze takie chcesz. LR też można od czasu do czasu na 100 procent naładować, a na co dzień nie musisz pilnować żeby na 100 procent naładować.
 

Wasp

Posiadacz elektryka
A co powiecie o większej trwałości baterii lfp? Mam na myśli ilość cykli oraz to że jest bezpieczniejsza.

Żeby nie było teraz użytkujemy leafa i bes stresu siedzi sobie w garażu. Śpimy też bez stresu 😀
 

Najnowsze dyskusje

Top