Czy zmniejszenie prędkości ładowania na słupku AC to brak kultury i buractwo?

Czy zmniejszanie prędkości na płatnym słupku AC jest zgodne z savoir vivre?

  • Tak

    Votes: 21 34,4%
  • Nie

    Votes: 20 32,8%
  • Tylko jeśli jest więcej miejsc w pobliżu

    Votes: 20 32,8%

  • Total voters
    61

SylB

Fachowiec
Z dzis, Galeria Mokotow Warszawa…
Jest 12 punktow, wszystko zajete, laduja sie realnie 4 auta, dwa zajmuja miejsca bez podlaczenia, pozostale ladowania zakonczone.
Musialem jechac gdzie indziej…
😀
Ładowałem, się tam po odbiorze Tesluni.
Powinno być jak w Norwegii.
Ja to widzę tak, zamiast jednej ładowarki DC, kilkanaście AC co by rozwiązało sprawę.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
😀
Ładowałem, się tam po odbiorze Tesluni.
Powinno być jak w Norwegii.
Ja to widzę tak, zamiast jednej ładowarki DC, kilkanaście AC co by rozwiązało sprawę.
Tam jest jedno DC 90kW… reszta AC I masa uzytkownikow EV co leca sobie w kulki….
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Z dzis, Galeria Mokotow Warszawa…
Jest 12 punktow, wszystko zajete, laduja sie realnie 4 auta, dwa zajmuja miejsca bez podlaczenia, pozostale ladowania zakonczone.
Musialem jechac gdzie indziej…
To samo dzisiaj pod IKEA w Poznaniu. Czarna skoda stoi niepodłączona. Właściciel uznał, że nie warto szukać wolnego miejsca, skoro tak ładnie oznaczone na zielono jest tuż przy wejściu
 

Michal

Moderator
Dziś w designers outlet Piaseczno, BMW bez podłączania:
PXL_20231021_105733881~2.jpg
 

Piter

Posiadacz elektryka
Ja nadal staram się używać plugshare - można tam sprawdzić ile będę się ładował i jest tam też możliwość kontaktu jeśli ktoś potrzebuje.
Staram się edukować ludzi żeby korzystali z PlugShare ale ciężko z tym. Wkurzam się jak widzę pod Lidlem podłączone auto bez kierowcy które w dodatku się np nie ładuje albo ma 86% i kapie ze złącza DC 3kW. To jest naprawdę fajne narzędzie szczególnie dla osób mieszkających w bloku i nie mających alternatywy.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Staram się edukować ludzi żeby korzystali z PlugShare ale ciężko z tym. Wkurzam się jak widzę pod Lidlem podłączone auto bez kierowcy które w dodatku się np nie ładuje albo ma 86% i kapie ze złącza DC 3kW. To jest naprawdę fajne narzędzie szczególnie dla osób mieszkających w bloku i nie mających alternatywy.
A co to za wymyslanie.? Dlaczego majac 86% mam sie odlaczac ?

A ty konczysz ladowanie po godzinie ? Bo ja znam takich co cztery godziny siedza i laduja.
Lidl jest dla klientow a nie mieszkancow blokow.
 

SylB

Fachowiec
Problem będzie narastał bo samochodów elektrycznych przybywa a ładowarek nie😒
Wiec, należy się spodziewać narastającego konfliktu pomiędzy użytkownikami EV podsycanymi dodatkowo przez nieprawidłowo zaparkowane ICE.
Ja rozumiem, że właściciel galerii zainstalował ładowarki blisko wejść aby były widoczne i zachęcały klientów BEV do przyjazdu właśnie do nich. Ale, może warto zacząć robić takie stanowiska już na końcu parkingu i dodatkowo montować bardzo dużo słupków AC bez oznaczania, że są tylko dla EV.
Koszt 200-300 takich to pewnie jedna ładowarka DC 150kW.
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
dodatkowo montować bardzo dużo słupków AC bez oznaczania, że są tylko dla EV.
No, tylko popatrz z punktu widzenia operatora stacji ładowania. Wydałem pieniądze na punkty ładowania, chcę, żeby one przynosiły mi zysk... (tudzież chociażby zmniejszały stratę ;-) ) dlaczego miał bym chcieć rezygnować z potencjalnego przychodu pozwalając nie-EV parkować na tych miejscach?
Koszt 200-300 takich to pewnie jedna ładowarka DC 150kW.
No nie, żeby to było z sensem to trzeba by było mieć system zarządzania przydziałem mocy, itp. więc to raczej 50 wypasionych AC takich to jedna 150DC. Ale tak, poza trasą mnóstwo AC >> jedna DC.
 
Top