Tutaj nie dyskutuje się o BMW, bo to forum Tesli

  • Thread starter Konto skasowane na życzenie 2023/11/09
  • Start date
  • Tags
    None

tom9001

Zadomawiam się
Masz rację, aczkolwiek i4 to też konwersja - albo inaczej - jedna z alternatywnych wersji napędu.

Jak pisałem wcześniej - ta marka obrała taką drogę, stopniowego przechodzenia na napędy BEV - i to chyba jedyna słuszna droga.
Stąd na dzisiaj do bezpośredniego porównania warto brać iX, bo to jest auto projektowane od podstaw jako elektryk.

Realne ceny zakupu iX w wersji 50 na dzisiaj to 450kPLN… sporo, ale i bateria spora plus bogate wyposażenie.
Sporo tańsza (przynajmniej o 100kPLN) jest wersja 40 - technologicznie to samo auto, tylko bateria mniejsza. Nawet silniki te same co w wersji 50, tyle że software’owo ograniczone do mniejszej mocy. I moc ładowania również software’owo ograniczona z 200kW na 150… (to już raczej zagrywka marketingowa aby pozycjonować modele).
Nie wiem jak z cenami w PL, ale w DE wersja 50 zaczyna się od 108k €.
Ogólnie BMW przyjeło dobrą strategię, wyciągnąć ze starej technologii ile się da, publicznie narzekać a po cichu swoje robić i modernizować linie już głownie pod EV.
Mam nadzieje że wszelkie teoretyczne założenia neue classe znajdą odzwierciedlenie w praktyce
 

elektryk

Pionier e-mobilności
No właśnie nie, bo jak piszesz o innych markach na tym forum (nawet w działach nie związanych z Teslą), to od razu zaczyna się atak z różnych stron, jakie to zużycie energii beznadziejne w porównaniu z Tesla, jakie wolne ładowanie, jakie słabe wykończenie, że BMW dla dresiarzy, jakie brzydkie, itd. itd.

I kończy się merytoryczna dyskusja. A że wielu nabywców elektryków trafia na to forum, nie wiedząc że jest alternatywa - stąd warto ich zachęcić, aby zaglądnąć gdzie indziej, jeśli chcą podyskutować merytorycznie.
Jakakolwiek krytyka od użytkownika BMW to atak? Napisałem że wykończenie jest z dobrych materiałów, ale u mnie skrzypiało. Gdzie tu brak merytoryki?

Nigdzie tego nie przeczytałem, nikt mi tego nie wmówił po prostu to moje doświadczenie z kilkuletniego użytkowania.

Mogę napisać więcej merytorycznie - serwis BMW jest bardzo spoko, obsługa super, inspekcja samochodu z wideo prezentacją, zatwierdzanie płatnych usług via strona WWW lub SMS jednym klikiem bez konieczności kontaktu z pracownikiem który przekazuje wideo z opisem co i jak.

Wszystko fajnie, ale dealerzy muszą zrozumieć że ja nie lubię jeździć do serwisu, a byłem do tego zmuszany raz do roku (także w celu np. płatnej wymiany płynu hamulcowego gdzie klocki funkiel nówka) i jeszcze przy okazji awarii.

BMW już na szczęście podejmuje kroki żeby się pozbyć sieci dealerskiej i zmienić model na sprzedaż bezpośrednią, ale jeszcze sporo czasu minie zanim to się upowszechni.
 

PawelGDZ

Posiadacz elektryka
Nie wiem jak z cenami w PL, ale w DE wersja 50 zaczyna się od 108k €.
Ogólnie BMW przyjeło dobrą strategię, wyciągnąć ze starej technologii ile się da, publicznie narzekać a po cichu swoje robić i modernizować linie już głownie pod EV.
Mam nadzieje że wszelkie teoretyczne założenia neue classe znajdą odzwierciedlenie w praktyce
Też na to liczę, przed zakupem tesli zakładałem, że z bmkami rozstaję się tylko do czasu, aż bmw nauczy się robić porządne elektryki
i4 jest dużo, ale dużo ładniejsze do tesli 3 czy mojej koszmarnie brzydkiej TMY
Tesla jest w technologi EV niedościgniona, ale BMW to moja miłość ;) zatem czekam na dobrego elektryka od nich w cenie nie większej niż 10-20% od ceny tesli
 

Michal

Moderator
Problem w tym, że tamto forum jest martwe jeśli chodzi o EV...
Poza podforum iX, gdzie w piątek jeden użytkownik wrzucił 5 wpisów bez odpowiedzi, ostatni jest z 28 października 2023 i to jakieś dwa wpisy o awarii i3.
Przecież tam się nic nie dzieje.

1699355128499.png
 

Michal

Moderator
Podforum iX3 pominąłeś celowo?
No weź... ostatni wpis z 28 października bez odpowiedzi.

Tam NIC nie ma...

Co więcej, jestem pewny, że gdyby ten gość pytający o awarię i3 napisał o tym tutaj, to dostałby jakieś pomocne wskazówki. Tam świerszcze od ponad tygodnia.
 
Last edited:

Agacia76

Posiadacz elektryka
I dlatego właśnie nie ma tutaj sensu pisać o innych elektrykach niż Tesla - bo to jest forum miłośników amerykańskiej marki 🙂
Zapraszam w bardziej, hmm… obiektywne miejsca.

P.S.
iX1 jest budżetowym modelem, stąd i prędkość ładowania niska. Wyższa jest w iX3, a iX ładujesz 200kw. Tak samo w i4 czy i5
Znajomy zamienil spalinowego bmw na i4 i smial sie ze wizualnie nie widac roznicy(oprocz wielgachnego grila) i jest zachwycony, ale on jest fanem tej marki tak samo jak my kochamy tesle
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
masz coś merytorycznego do napisania na ten temat, skoro zaglądasz do tego działu? Bo póki co nie widzę żadnych danych ze “sprawdzonych źródeł”, które byłyby w opozycji do tego, co pisałem w tym wątku.
Słuchaj, a może skusiłbyś się na napisane czegoś merytorycznego na temat wyższości napędu BMW nad Teslą?
Zacząłeś wątek, widać, że jest zainteresowanie, to napisz proszę.

Jestem dość zadowolonym posiadaczem Tesli, ale planuję zmianę auta za jakiś czas i chętnie dowiem się czy jest auto, które będzie lepsze, bo dostrzegam kilka wad. Pomóż wyborze.
 

nabrU

Moderator
A nie? Ja używam LR i osiągałem takie prędkości przy obu... Na stronie Tesli jest chyba bez względu na model ... charging up to 250kW. Nie śledzę relacji użytkowników tych samochodów bo mnie nigdy nie interesowały ale jak jest inaczej to z chęcią poznam szczegóły... jeżeli wolniej się ładują to tym bardziej się cieszę że nawet nie zawracałem sobie nimi głowy.

Tesle z małymi bateriami (LFP) mają ładowanie do 170kW jak już Ci ktoś napisał.
 
Top